Problemer med firewire
Fra : Peter Smith

Dato : 07-11-02 14:27

Hej

Jeg har investeret i et Noname Firewire PCI-kort. Det kørte fint i et
par dage, men nu kan Windows XP ikke få forbindelse til Canon MV30
kameraet længere. XP finder både 'Network adapters' -> '1394 Net
Adapter' og 'IEEE 1394 Bus host contollers' -> 'OHCI Compliant IEEE 1394
Bus host contoller', så der skulle vel ikke være problemer med kortet?
Hvad kan problemet være?

_Skal_ der i øvrigt strøm til kortet?

Min konfiguration er:
ECS K7S5A (SIS 735 chipset)
Athlon 1600+
InnoVISION, Tornado Geforce4 MX440, 64MB DDR
PC Winner 300w
Seagate Barracuda IV 40 GB
TOSHIBA DVD-ROM SD-M1612
LG CD-RW CED-8120B

Mvh Peter

Fra : HL

Dato : 07-11-02 14:48

Er du sikker på firewire kablet sidder ordentligt i eller der ikke er en løs
forbindelse ?
Jeg har nemlig haft lignende problem og der viste det sig at det var
forbindelsen kabel - kamera der ikke virkede optimalt.

Fra : Peter Smith

Dato : 07-11-02 14:55

"HL" <hljensen@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har nemlig haft lignende problem og der viste det sig at det var
> forbindelsen kabel - kamera der ikke virkede optimalt.

Jeps, jeg har prøvet at rykke rundt på stikket, men det gør ingen
forskel. Kan man i øvrigt vende 6-bens stikket forkert? På mit PCI-kort
går det i begge veje...

Mvh Peter

Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-11-02 14:51

"Peter Smith" <petersmith@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ECS K7S5A (SIS 735 chipset)
> Athlon 1600+
> InnoVISION, Tornado Geforce4 MX440, 64MB DDR

Jeg har desværre ikke en løsning til dit problem, men jeg har et spørgsmål
som du muligvis kan svare på.....

En af mine venner har netop købt et bundkort, hvor der ifølge ekspedienten
skulle have været FireWire Onboard -> men det er ikke tilfældet
Nu er der dog S-ATA og USB2,0 istedet, så mit spørgsmål er om man uden
problemer kan bruge dette til digital overførsel fra video-kamera uden
problemer istedet for FireWire ?

Hilsen Thomas

Fra : Peter Smith

Dato : 07-11-02 14:59

"Thomas Bowers" <Bowers@ANTISPAMostervold.dk> wrote

> [...]
> Nu er der dog S-ATA og USB2,0 istedet, så mit spørgsmål er om man uden
> problemer kan bruge dette til digital overførsel fra video-kamera uden

Mjah, der er jo Firewire-udgang på videokameraer, det er derfor man som
udgangspunkt bruger Firewire jo... Man hastighedsmæssigt er der ingen
problemer med USB 2.0, så hvis I kan konvertere fra Firewire til USB, er
der ikke noget problem. Begge dele er højhastigheds I/O-porte.

Mvh Peter