Inputbox-til-url: Hvordan?
Fra : Anders Jakobsen

Dato : 07-11-02 12:36

Hej alle.

Jeg har brug for at lave en løsning, som tager indholdet af en tekstboks og
fletter den sammen med en url, men ved overhovedet ikke hvordan det gøres.

Nærmere beskrevet er ideen at når man klikker på et link, åbner en side
(f.eks. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=), hvor det man har
indtastet i tekstboksen bliver føjet til (så hvis man har indtastet "123456"
bliver siden der åbner http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=123456)
(politiken eksemplet er ikke det det skal bruges til, men bare et eksempel.

Er der nogen der har et forslag?

På forhånd tak

Anders

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-11-02 14:31

Anders Jakobsen <ajk@mac.com> writes:

> [...]

> (politiken eksemplet er ikke det det skal bruges til, men bare et eksempel.

Det kan gøres:
---
<form style="display:inline" action="javascript:void (false)">
<input type="text" id="box" value="123456">
</form>
onclick="this.href='http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID='+document.getElementById('box').value;"
>Go!</a>
---

Jeg ville nok bruge formen direkte, det virker i de fleste tilfælde:

---
<form type="GET" action="http://politiken.dk/VisArtikel.iasp">
<input type="text" name="PageID" value="123456">
<input type="submit" value="Go!">
</form>
---

/L