Jmail risiko
Fra : Nederbasse

Dato : 07-11-02 11:19

Hello
Vi har brug for Jmail på en af vores servere men sysadmin er ikke meget for
at installere kombonenten. Er der nogen fare, bagdøre eller andet snavs ved
at installere Jmail ?
Lars

Fra : Jimmy

Dato : 07-11-02 13:12

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
for
> at installere kombonenten. Er der nogen fare, bagdøre eller andet snavs

Det er en af de mest brugte komponenter, som stort set alle udbydere har
installeret.
Jeg mener på baggrund af det at kunne konkludere, at diverse bagdøre
allerede var blevet opdaget, hvis der var nogen.

Er det i virkeligheden ikke bare Jeres sysadm's måde at undgå ekstra arbejde
på?

Mvh
Jimmy

Fra : Nederbasse

Dato : 07-11-02 14:57

> [...]
> allerede var blevet opdaget, hvis der var nogen.
>
> Er det i virkeligheden ikke bare Jeres sysadm's måde at undgå ekstra

Faktisk tror jeg der er lidt paranoia omlring installering af kombonenter
som webdesignerne ønsker.

Lars
def: Paranoia = matched set of two noia's

Fra : Lester DK

Dato : 14-01-03 07:52

<klip>

Grunden til deres frygt er, at komponenten kan bruges til spam fra jeres
mailsystem. Så I står som afsender..... det dog kun hvis jeres mailsystem
IKKE kræver verificering af udgående trafik SMTP.

Dog kan man angive username/password i selve .asp siden for at kunne sende
ud alligvel.

Så sikkerheden kommer faktisk an på hvordan sysadm. har sat jeres mailserver
op.

Husk også at undgå brugen af .inc filer til includes.... den bliver IKKE
fortolket, brug .asp i stedet for. (Her tænkes isæt på brugen af user/pass i
dokumentet)

Mvh Kenneth M.
Mentor-IT