Abit KG7-Raid m Xp 1800+ fryser
Fra : Knud Nielsen

Dato : 07-11-02 10:57

Min pc fryser hvis jeg sætter hastighed på 1800+. Temp på CPU er 41 gr. ved
belastning og
jeg har opgraderet mit bundkort, men den har altid stoppet og pt kører den
som xp 1500+ uden problemer.

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 12:01

"Knud Nielsen" <knudnielsen@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Min pc fryser hvis jeg sætter hastighed på 1800+. Temp på CPU er 41 gr.
ved
> belastning og

Mener du 1800 MHz eller 1530 MHz som en XP 1800+ cpu kører med.
Synes ikke det fremgår helt tydeligt.
Hvis det første er tilfældet så fryser den fordi den ikke kan klare så høj
overclockning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Knud Nielsen

Dato : 07-11-02 15:02

Cpu kører normalt 1533 mhz men den fryser. når jeg kører den på 1150 mhz har
jeg ingen problemer.
Har mistanke om at mit bundkort ikke kan køre AMD 1800+

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-11-02 15:45

Knud Nielsen wrote:
> Cpu kører normalt 1533 mhz men den fryser. når jeg kører den på 1150
> mhz har jeg ingen problemer.
> Har mistanke om at mit bundkort ikke kan køre AMD 1800+

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/479/

Re: ABIT KG7 with ATHLON 1800 and WinXP
Several of us are running into the same problem: system instability
when using a 133 FSB which can be resolved by downclocking to 100.

I think we've now got a better solution. See this discussion in Abit's
message board:
<http://fae.abit.com.tw/eng/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=21&t=0005
02>;. A posting by Vincent on December 07, 2001 13:46 suggests downgrading
the BIOS to version 5e and also reducing the DDR voltage to 2.52v.

It works! It worked for Vincent, and for Evil Matt, and it worked for
me. I've rerun several benchmarks that consistently hung before, and so
everything looks great!

If your box crashes using 133 but is stable under 100, try these two
changes and see if it helps. I'm planning on sending a writeup to the Abit
technical support people letting them know what's going on. Hopefully some
clever person at Abit will be able to find and fix whatever bug apparently
crept into the 5w BIOS.

Baggrunden er her

http://fae.abit.com.tw/eng/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=21&t=00050
2

Du skal altså sikre dig du bruger den rigtige bios for at få det til at køre
133mhz på bussen og dermed 1533 mhz istedet for de 1150

-michael

Fra : Knud Nielsen

Dato : 07-11-02 23:13

tak for hjælpen Michael

Satte DDR Voltage til 2,52 v og min pc er blevet stabil