Min gode gamle gule:o)
Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-11-02 09:58

Hej

Er lige kommet hjem fra en nattevagt, træt og stresset. Jeg går ind over
gårdspladsen og så kommer min Fjordfjums løbene mens hun vrinsker alt hvad
hun har lært, så var det altså alligevel ikke så slemt at være mig Nej
hvor jeg elsker min gamle gule Fjordfjums!
Måtte bare lige fortælle det.........
God dag til jer alle

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 07-11-02 13:01

Nina Svanholm <hammer@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dca2cce$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> [...]
> hun har lært, så var det altså alligevel ikke så slemt at være mig Nej
> hvor jeg elsker min gamle gule Fjordfjums!

Åh, hvor skønt at høre!!!

Mvh. Marlene.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 07-11-02 13:06

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

>så var det altså alligevel ikke så slemt at være mig

De er intet som et trofast dyr til at hive hymøret op !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Marlene

Dato : 07-11-02 15:06

> [...]
> hun har lært, så var det altså alligevel ikke så slemt at være mig Nej
> hvor jeg elsker min gamle gule Fjordfjums!

Går hun egentlig alene - og hvis ja, hvordan har hun det med det?

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-11-02 22:44

> Går hun egentlig alene - og hvis ja, hvordan har hun det med det?
>
> Mvh. Marlene.

Nej, hun går sammen med to små Shetlændere, hvilket hun er glad for, de er
til at styre tror jeg hun synes Min Pinto, som er 6 år gammel var alt for
legesyg efter hendes mening, så hun (og Jacques)er glad for at han står hos
andre på hans alder.Jeg tror ikke Trille(den gamle gule) ville bryde sig om
at gå alene, hun er godt tilfreds med de to små uldtotter.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 07-11-02 23:49

hejsa

jeg har to heste. om sommeren går den ene på sommerfold ude ved stranden
sammen med en kollegas hest og den anden går så herhjemme og hygger sig. Det
er lidt sjovt for den der går alene herhjemme har intet imod at gå alene.
Hun laver så et socialt netværk med staldkatten der gerne vil ligge ude ved
staldmuren og underholde. Det har klart været en fordel at hun går alene om
sommeren da hun så knyttede sig mere til mig og det var nødvendigt da hun
lidt var en problemhest da jeg fik hende. Nu er vi så tæt at hun også
vrinsker højt og skingert når hun kan høre at hendes menneskemor´s bil kører
ind på gårdspladsen. Så står hun i folden og kan lige kigge ind i
gårdspladsen og hilse på. Hvis andre kommer så kigger hun pænt ind i
gårdpladsen men de får ikke højt og skingert vrinsk men kun et nysgerrigt
blik.

hilsen

Anet

Fra : Marlene

Dato : 08-11-02 13:32

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aqeqvr$1g6a$1@news.cybercity.dk...
Snip

> [...]
> gårdspladsen og hilse på. Hvis andre kommer så kigger hun pænt ind i
> gårdpladsen men de får ikke højt og skingert vrinsk men kun et nysgerrigt

Det lyder bare dejligt!!!

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 15-11-02 22:23

> Det lyder bare dejligt!!!
>
> Mvh. Marlene.
>

>snip>
Det er dejligt at hun er blevet sådan og især fordi hun var en problemhest
da jeg fik hende. Hun var sparkende og bidende og uridelig. Hun lagde ører
og var ret umulig. Det eneste der var galt var at hun savnede en der turde
hamle op med hende og sætte grænser for hende, en der nussede og striglede
hende, en hun kunne knytte sig til og en der fortalte hende at det var en
menneske mor der var føreren. Hun er blevet noget så dejlig og hun er en
enmandshest der klart viser at der er forskel på folk.

hilsen

Anet

Fra : Marlene

Dato : 08-11-02 13:31

Nina Svanholm <hammer@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dcae035$0$10684$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

> [...]
om
> at gå alene, hun er godt tilfreds med de to små uldtotter.

Åh ja, nu når du siger det, så kan jeg egentlig godt huske, at du før har
skrevet, at hun går sammen med de to andre. Min fjordhest har ikke noget
imod at gå alene, selvom hun altid har været vant til at gå med en anden
hest - man kan faktisk slet ikke mærke noget på hende. Men jeg synes, det er
synd, og hun får da også en med det samme, når vi er flyttet, men alligevel.
Men er der egentlig nogle af jer, der har en fornemmelse af, om heste har
nogen tidsfornemmelse? For jeg er så heldig, at jeg for tiden går hjemme, så
jeg er ovre ved hende mange gange om dagen, men er det egentligt
nødvendigt?? Hun er naturligvis glad, hver gang jeg kommer derover, men kan
hun mærke, hvor lang tid der er gået??? Jeg glæder mig til at læse jeres
svar.

Mvh. Marlene.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 08-11-02 18:14

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote:

>Hun er naturligvis glad, hver gang jeg kommer derover, men kan
>hun mærke, hvor lang tid der er gået??? Jeg glæder mig til at læse jeres
>svar.

Det er kun et gæt! Jeg tror ikke hun kan huske hvor lang tid det er
siden du har været der sidst, men jeg er ret sikker på at jo flere
gang du er der og jo længere du er sammen med hende, jo gladere en
hest får du. Du giver hende en god oplevelse hvar gang hun ser dig.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com