Flipper helt ud.
Fra : [DK]XoDeus

Dato : 07-11-02 08:45

hej igen allesammen.
som i sikkert har læst så har jeg en suse 8.1 box derhjemme. med kde. jeg
har dog fået endnu et meget mærkeligt problem! når min x har været idle i ca
15 minutter så flipper den helt fuldstændig ud! skræmen tænder og slukker
ca. 50-75 gange i minuttet. blinker og nogle gange så flyder den ud i det
ene hjørne og lægger sig der! min skærm er ikke en energy star skærm! det er
en meget gammel tatung cm-20mbr. Men den har aldrig gjort det før! er det
fordi den prøver at gå til at powersafe mode eller sådan noget? hvis ja hvor
slå jeg dette fra??

//XoDeus

Fra : Heine Laursen

Dato : 07-11-02 09:11

"[DK]XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> har aldrig gjort det før! er det fordi den prøver at gå til at
> powersafe mode eller sådan noget? hvis ja hvor slå jeg dette fra??

Mener at jeg har læst i en anden post at du har et Nvidia grafik kort.

Prøv at køre en lsmod og se efter om nvidia modulet er loadet.

Hvis ikke prøv modprobe NVdriver

Prøv at installere de nyeste drivere, der passer sammen med din kernel.
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_1.0-3123

Chek også at opsætningen af driverne er korekte i /etc/X11/XF86Config-4
(mener jeg den heder.)

Vejledningen finder du her:
http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-3123/README

Heine Laursen

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 07-11-02 09:39

> Mener at jeg har læst i en anden post at du har et Nvidia grafik kort.
- det er rigitgt.
> Prøv at køre en lsmod og se efter om nvidia modulet er loadet.
- Det er de og de virker.
> Hvis ikke prøv modprobe NVdriver
- Også her.
> Prøv at installere de nyeste drivere, der passer sammen med din kernel.
> http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_1.0-3123
- Det er gjort igår.
> Chek også at opsætningen af driverne er korekte i /etc/X11/XF86Config-4
> (mener jeg den heder.)
- Opsætningen er korrekt.
> Vejledningen finder du her:
> http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-3123/README
Har fulgt den og det funker.
Alle 3d spil virker også fint og når den booter og startet X op kommer der
en nvidia logo skærm frem.
Så jeg tror at det virker som det skal! Men jeg tror at det er når den
prøver at sætte min skærm på standby at den flipper ud.
kan I fortælle mig hvor jeg slå det fra at den sætter skærmen på standby??

//XoDeus

Fra : Heine Laursen

Dato : 07-11-02 10:28

> [...]
> prøver at sætte min skærm på standby at den flipper ud.
> kan I fortælle mig hvor jeg slå det fra at den sætter skærmen på

Kender ikke til noget standby. Har det ikke, på mine linux maskiner. >De er
ihverfald kke gået på standby efter maskinen har været urørt i over 3
timer.

Hvad siger log filen?

Heine Laursen

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 07-11-02 13:44

Hviken log fil er det så jeg skal kigge i??

//XoDeus

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-02 17:32

Den 7 Nov 2002 08:44:57 +0100 skrev [DK]XoDeus:
> [...]
>fordi den prøver at gå til at powersafe mode eller sådan noget? hvis ja hvor

Det lyder som DPMS aka. powersave ja. Prøv at kigge i
/etc/X11/XF86Config, om ikke der står:

Option "DPMS"

i Section "Monitor". Hvis der gør, så sletter du bare den linie, og
restarter X (Ctrl-Alt-Backspace), så burde du ikke få flere problemer
med den.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...