IFRAMES: hvordan opdaterer jeg flere ad ga~
Fra : Søren Seeberg

Dato : 07-11-02 07:21

Jeg har læst hvordan jeg kan opdatere X antal frames fra et <a>
tag. Men hvordan gør jeg det samme med iframes ?

På forhånd tak,
Søren Seeberg.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Winther

Dato : 07-11-02 17:38

"Søren Seeberg" <zeegate@peroxide.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst hvordan jeg kan opdatere X antal frames fra et <a>
> tag. Men hvordan gør jeg det samme med iframes ?

Hej Søren

Du gør det på samme måde som med frames, men du benytter iframe.src
attributten til at ændre siden der vises i iframen! Har lavet et lille
eksempel, der dog ikke er helt generisk men dette kan nemt gøres med en
lille navnekonvention for de relevante iframes. Har kun testet det i IE6 men
tror at det også virker i IE5+

<head>
<script>
function changeIframe( iFrameID, newSource ){
document.getElementById( iFrameID ).src = newSource;
}
function changeIframes() {
changeIframe( 'iframe1', 'http://www.hotmail.com' );
changeIframe( 'iframe4', 'http://www.hotmail.com' );
changeIframe( 'iframe3', 'http://www.hotmail.com' );
changeIframe( 'iframe2', 'http://www.hotmail.com' );
}
</script>
</head>
<iframe id="iframe1"></iframe>
<iframe id="iframe2"></iframe>
<iframe id="iframe3"></iframe>
<iframe id="iframe4"></iframe>

Venlig Hilsen

Jacob Winther

---

Fra : zeegate

Dato : 08-11-02 10:25

Jeps . . det er noget der virker :) tak skal I ha'

-Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 17:48

Søren Seeberg <zeegate@peroxide.dk> skrev :

>Jeg har læst hvordan jeg kan opdatere X antal frames fra et <a>
>tag. Men hvordan gør jeg det samme med iframes ?

Kig på <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/iframe/>
Højreklik => Vis kilde