Johan Gottfried Jennerich, musQwarteer
Fra : Evald Adamsen

Dato : 07-11-02 01:57

Hej NG
Da jeg flere gange er blevet ledt videre på rette spor med hjælp fra
gruppen prøver jeg igen.

Johan Gottfried Jennerich,født omk. 1753

Iflg. FT 1801 logerende i Nørregade 496, Aalborg
'Joh. Gottf. Jennerig, 48, Ugift, Tiener, Musqwarteer,
sammen med Hr. Andreas Georg Molthe, 21, Ugift, Capitain, født i
Asminderod, Frederiksborg

Johan G. Jennerich bliver gift med Dorthe Povelsdatter 29 Marts 1801i Vor
Frue i Aalborg (født ca 1770) og de får 4 børn
Heinrich Christian Jennerich født ca. 1801. Død som ugift fattiglem
Andreas Jennerich født ca. 1803 bliver bødkersvend
Christiane Amalie Mariane Jennerich født ca 1804
Ane Marie Jennerich født ca 1808

1) Jeg kan ikke finde fødselsdato for Johan G. Jennerich og Dorthe
Povlsdatter og hvor de er født
2) Kan Johan Jennerich evt. være flyttet til Aalborg sammen med "captainen"
3) Er Jennerich måske af tysk afstamning
Alle tips og oplysninger modtages med taknemmelighed
Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-11-02 10:45

"Evald Adamsen" <adamsen@klarupnet.dk> wrote in message
> [...]
"captainen"
> 3) Er Jennerich måske af tysk afstamning
> Alle tips og oplysninger modtages med taknemmelighed

Her er lidt til dig, fundet på www.familysearch.org/

ANDREAS JENNERICH
Male Family
Marriages:
Spouse: ZIDSEL CHRISTENSDR Family
Marriage: 03 NOV 1834 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source
records are usually arranged chronologically by the marriage date.
JOHAN GOTTFRIED JENNERICH
Male
Event(s):
Birth: 21 OCT 1835
Christening: 09 NOV 1835 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark
Death: 1835
Burial:
Parents:
Father: ANDREAS JENNERICH Family
Mother: ZIDSEL CHRISTENSDR
CAROLINE DORTHEA JENNERICH
Female
Event(s):
Birth: 17 JAN 1837
Christening: 19 FEB 1837 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark
Death:
Burial:
Parents:
Father: ANDREAS JENNERICH Family
Mother: CECILIA CHRISTENSDR
I mine øjne er der tale om den samme moder, bare at navnet er stavet
anderledes.

Men prøv at slå navnet Jennerich op i Familysearch, og jeg synes at kunne
spore en tendens til, at "din" familie kommer fra Birkerød eller omegn, men
er flyttet til Ålborg. Måske kommer de tidligere igen fra Tyskland, navnet
kunne da tyde på det.

Med venlig hilsen
Bodil.

P.S. Husk også at kigge i VRI-Denmark, ikke kun IGI-Denmark,
der er måske et par søskende eller niecer dér.

Fra : K. Thidemann

Dato : 07-11-02 16:37

On Thu, 7 Nov 2002 01:57:00 +0100, "Evald Adamsen"
<adamsen@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>'Joh. Gottf. Jennerig, 48, Ugift, Tiener, Musqwarteer,
>sammen med Hr. Andreas Georg Molthe, 21, Ugift, Capitain, født i

Familienavnet Moltke med K er et meget kendt navn i Aalborg.

Vi har Moltkestøtten i Kildeparken efter Garnisonschef Adam Ludvig
Moltke.
Endvidere Frederik Moltke Stiftamtmand *1754 - †1836

Mvh
K. Thidemann