OT: Erfaringer med cold catode og strobesk~
Fra : [4800]TaDaa@

Dato : 07-11-02 00:46

Beklager hvis jeg har stavet forkert, men det skulle gå lidt hurtigt !!!

Er der nogen der har erfaringer med indbygning af ovenstående i casemoddet
computer med tonet vindue ? Grunden til jeg spørger er at jeg er i tvivl,
hvorvidt lyset vil være kraftigt nok til at trænge igennem det tonede glas.
Glasset vil (når lyseffekterne er slukket) være næsten helt sort. Er der
nogen målinger hvorved man kan gennemskue "lysgennemstråling"...? Et eller
andet som kan hjælpe mig videre ???

--

/Regards
TaDaa

Fra : Lars Bernau

Dato : 10-11-02 00:01

In article <aqc9kb$ruq$1@sunsite.dk>, TaDaa@mail.dk says...
> [...]
> nogen målinger hvorved man kan gennemskue "lysgennemstråling"...? Et eller

Well !! Nu er det jo svært at udtale sig om når man ikke har set ruden
irl., men! Katoder giver ret meget lys. De har så den bagdelen at lyset
i fx en grøn Katode ikke er ligeså grønt som med en Lazer led. Det kan
vel nærmest betagnes som "hvidgrønt". Men Når ruden er tonet, bliver
resultatet sikkert en mørkere nuance end ved et utonet vindue.

Hvad med at prøve at stille en tændt lommelygte ind i kabinettet, så har
du da en slags pejlemærke ...

Eller prøv at slæbe ruden med ned til en forretning hvor de handler med
katoder o.l.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,