pc133 vs pc2700
Fra : SonofonoS

Dato : 06-11-02 23:35

Hej NG

En kammerat og jeg skal ud og investere i nyt udstyr til den lille
hjemmespillehal. Vi har pt et efterhånden lidt forældet system hver. Han
har 800mhz t-bird, 128mb pc133 ram, geForce2 grafikkort.
Jeg har 1000mhz t-bird, 128mb pc133 ram,
geForce256 grafikkort

Han vil investere i nyt bundkort + 1700mhz palomino xp, 512mb pc133 ram og
beholde det gamle grafikkort
Jeg vil investere i nyt bundkort, beholde gammel cpu, 512 pc2700 ddr-ram,
palit geForce 4 ti 4400 grafikkort

10.000 kroners spørgsmålet er så: Hvem gør det bedste køb i forhold til
prisen? Det skal lige siges at hans slutpris er omkring 1500,- hvor min er
omkring 3500,-
Kan det "betale" sig at købe pc133 ram i steddet for pc2700? Er ydelsen for
lille i forhold til prisforskellen?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

SonofonoS

Fra : Kryger

Dato : 06-11-02 23:43

Hvor kan man få bundkort + en 1700 mhz OG 512 ram til 1500,-? det vil jeg
gerne vide... :)
Jeg er selv gået fra 768 pc133 ram til 512 ddr pc3100 ram.. og jeg lover dig
jeg kan mærke forskel... så jeg ville mene at ram'ene er en god
opgradering... men hvis han ka slippe for 1500 så er det lidt sygt :)

Søren

Fra : SonofonoS

Dato : 07-11-02 00:10

"Kryger" <skryger@pokerface.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man få bundkort + en 1700 mhz OG 512 ram til 1500,-? det vil jeg
> gerne vide... :)

Prisen holder... Tjek selv

ECS K7S5A ATX bundkort - 500,-

512mb pc133 noname ram 500,-

amt 1700+ xp palomino 613,-

ja ok - 1613,- så da... :)

SonofonoS

Fra : Henning

Dato : 07-11-02 11:58

On Thu, 7 Nov 2002 00:10:07 +0100, "SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com>
wrote:

>"Kryger" <skryger@pokerface.dk> skrev i en meddelelse
>
>Prisen holder... Tjek selv
>
>ECS K7S5A ATX bundkort - 500,-
>
>512mb pc133 noname ram 500,-
>
>amt 1700+ xp palomino 613,-

Plus hvor meget i porto & ekspedition?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-11-02 17:18

> ECS K7S5A ATX bundkort - 500,-

Husk lige at K7S5A kan ikke køre ram'en hurtigere end 133/266
(PC2100). PC2700 giver heller ikke specielt meget mere ydelse
end PC2100 på athlon systemer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 07:52

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det "betale" sig at købe pc133 ram i steddet for pc2700? Er ydelsen
for
> lille i forhold til prisforskellen?

Generelt siger man at ydelsesforskellen er 10-15% bedre med DDR-RAM.
Personligt mener jeg at det er synd at købe en cpu der kan udnytte DDR-RAM
og så ikke købe dem. DDR-RAM'ene kan garanteret bruges sammen med din næste
processor, så pengene er ikke "spildt".
Det mærkes tydeligt når systemet yder meget - ved almindeligt brug (surf,
email osv) skulle der ikke være den store forskel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-11-02 16:03

SonofonoS wrote:
> [...]
> Kan det "betale" sig at købe pc133 ram i steddet for pc2700? Er
> ydelsen for lille i forhold til prisforskellen?

Dig

Du får et noget hurtigere system når du spiller - og du kan sikkert finde en
brugt XP1600+ til en 300 kroner hvis du føler din processor er lidt for
langsom

DDR ram er generelt de der 10-15% hurtigere, men DDR2700 kører hele 333 mhz
på bussen istedet for de 133mhz din kammerats, så der bliver noget af en
forskel

-michael

Fra : Tinky Winky

Dato : 07-11-02 16:55

> [...]
mhz
> på bussen istedet for de 133mhz din kammerats, så der bliver noget af en

Nej DDR2700 kan køre 166 Mhz. Med en XP CPU skal han så køre 133 FSB på
cpu'en og kan så vælge at køre asynkront 133/166 Mhz. Det kan give en lille
hastighedsforskel alt efter bundkort.

I praksis vil hastighedsforskellen være 0-15%. SD-RAM koster halvt så meget
som DDR RAM, så jeg ville helt klart købe SD-RAM.

Fra : Martin S.

Dato : 07-11-02 19:14

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:aqe2bl$icb$1@sunsite.dk...

> [...]
meget
> som DDR RAM, så jeg ville helt klart købe SD-RAM.

Ja det er så din mening. :)
Det virker som maskinen skal bruges til spil o.lign baseret ud fra
TI-kortet. Hvis det er tilfældet så er DDR det bedste. Er det kun til
Officebrug osv. så er det naturligvis helt hen i vejret med DDR.