Fast IP eller dynamisk.
Fra : cha

Dato : 06-11-02 21:59

Jeg har en ADSL opkobling fra Teledanmark med 1 fast- og 3 dynamiske
IP-adresser.
Jeg ønsker den ene PC udelukkende anvender den faste IP. Hvordan kan det
lade sig gøre.
Windows XP pro.
Mvh/Carsten

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-11-02 23:00

In article <3dc98290$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, cha wrote:
> Jeg har en ADSL opkobling fra Teledanmark med 1 fast- og 3 dynamiske
> IP-adresser.
> Jeg ønsker den ene PC udelukkende anvender den faste IP. Hvordan kan det
> lade sig gøre.

Du kan med tdc ikke både have luft i munden og blæse samtidigt.

Derfor kan du med en fast ip, sagtens dele net ud til de andre maskiner.
Hvis du har 2 netkort i den maskine der skal have den faste ip. Og
derved lave internet deling/NAT.

Det jeg mener med at have luft i munden og blæse samtidigt, er at det
kræver den maskine med 2 netkort i er tændt, for at de andre maskiner
kan bruge nettet.

Bo Simonsen

Fra : Calle.

Dato : 07-11-02 06:36

cha wrote:
> [...]
> IP-adresser.
> Jeg ønsker den ene PC udelukkende anvender den faste IP. Hvordan kan

Hvorfor ikke nøjes med en fast, og så sætte en router på med indbygget
switch. det kan gøres for 500,-. så sipper du også for at betale 3 ekstra IP

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin

Dato : 07-11-02 07:01

Hvilken router taler vi om - jeg vil gerne have en anbefaling da udbudet er
stort og jeg gider ikke bruge hele dage på at konfigurere og sætte op og
gøre ved.

Mvh
Martin
Calle. <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc9fc5f$0$52942$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Calle.

Dato : 07-11-02 07:02

Martin wrote:
> Hvilken router taler vi om - jeg vil gerne have en anbefaling da
> udbudet er stort og jeg gider ikke bruge hele dage på at konfigurere
> og sætte op og gøre ved.
Jeg har købt en dlink 804, den kører bare man sætter stikket i, og kører
wizarden i den. hos www.datorbutiken.com kan du få den for under 500,-

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 07-11-02 07:08

Calle. wrote:
> Jeg har købt en dlink 804, den kører bare man sætter stikket i, og
> [...]

Glemte lige at sige, at det er den teledanmark vil have 1699,- for i
butikken. På TDC's ADSL side har de endda beskrevet hvad du skal svare i
wizarden.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin

Dato : 07-11-02 07:36

Mange tak for det

nyhedsmeddelelse:3dca03b3$0$52956$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : N/A

Dato : 09-11-02 14:00

Fra : Bo Simonsen

Dato : 09-11-02 14:00

Hej NC

In article <MPG.18350709fb2661ec98968d@news.sunsite.dk>, Elmo Jensen wrote:

> Kan den klare MSN Messenger med filetransfers m.m. uden problemer i
> modsætning til Speedstream 2601?

Jeg har en også en dlink 804, der virker ICQ filetransfers fint, hvis
jeg sætter et portrange og forwarder det ind. Jeg burde mene at MSN
kører på samme måde.

Bo Simonsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-11-02 20:18

I indlæg <slrnasq1et.dja.bo@sparta.lan.geekworld.dk>,
skrev bo@geekworld.dk følgende:

> Jeg har en også en dlink 804, der virker ICQ filetransfers fint, hvis
> jeg sætter et portrange og forwarder det ind. Jeg burde mene at MSN
> kører på samme måde.

Fino, så må det være sådan en jeg skal have næste gang

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-11-02 09:54

> Jeg har en ADSL opkobling fra Teledanmark med 1 fast- og 3 dynamiske
> IP-adresser.
> Jeg ønsker den ene PC udelukkende anvender den faste IP. Hvordan kan det
> lade sig gøre.

Hvad koster det at have en fast og 3 dynamiske IP'er? Jeg kan ikke lige
finde det på deres side. For et stykke tid siden undersøgte jeg det, og der
kunne man vælge mellem en fast eller 2 dynamiske til samme pris, og hvis man
valgte 2 dynamiske kunne man få 2 mere (altså 4 i alt) for 10 kr/md eller
sådan noget lignende. Men nu kan man altså både have en fast og flere
dynamiske? Eller er det måske en erhvervsløsning?

mvh Frank

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 07-11-02 15:33

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> 4 i alt) for 10 kr/md eller sådan noget lignende. Men nu kan man
> altså både have en fast og flere dynamiske? Eller er det måske en

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide...

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Bjorn

Dato : 07-11-02 16:09

Det kan ikke lade sig gøre at få 1 fast ip og 3 dynamiske.
der er fire valgmuligheder via DHCP:
1 fast
2 dynamiske
4 dynamiske
6 dynamiske
Nå vi snakker privat Bredbånd ADSL fra TeleDanmark.

Bredbånd ADSL fra TDC Internet har man 2 muligheder via PPPoE:
1 fast eller 1 dynamisk ip.

Mvh
Bjørn N. Jørgensen