USB hub på tastatur
Fra : Peter

Dato : 06-11-02 21:55

Jeg har for tre uger siden erhvervet mig et microsoft internet keyboard pro
med USB-hub. Det var hensigten at hub'en skulle bruges til min canoscan650u.
Ved installation viser det sig imidlertid at hub'en ikke leverer nok strøm
til at trække scanneren. Det stod der vist ikke nogen steder at man kunne
forvente med dette tastatur. Nu ved jeg godt at dette ikke er USA men har
jeg mulighed for at hæve købet? De 14 dage er jo desværre gået, men jeg har
som sagt først opdaget "manglen" nu, idet jeg ikke har haft brug for
scanneren før.
Jeg vil lige have en evt. teknisk forklaring inden jeg fortrækker til
jura-gruppen...

Mvh. Peter

Fra : Klaus

Dato : 07-11-02 00:30

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aqbvmg$no4$1@sunsite.dk...
> [...]
> scanneren før.
> Jeg vil lige have en evt. teknisk forklaring inden jeg fortrækker til

Hvis ikke sælgeren har lovet at USBporten kan trække scanneren, kommer du
ingen vegne med at forsøge at hæve købet.
Klaus

Fra : Peter

Dato : 07-11-02 10:52

"Klaus" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hvis ikke sælgeren har lovet at USBporten kan trække scanneren, kommer du
> ingen vegne med at forsøge at hæve købet.

Tak for svaret!
Er det normalt at det kræver ekstra at trække en scanner med USB?
Skal man altid regne med begrænsninger ved brug af USB-hub?

Fra : Janner

Dato : 07-11-02 16:36

> Tak for svaret!
> Er det normalt at det kræver ekstra at trække en scanner med USB?
> Skal man altid regne med begrænsninger ved brug af USB-hub?

Ja hvis ikke du med et samme køber en USBhub der er strømforsynet Sårn'
er det *S*

/Jan

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-11-02 18:20

Det er heller ikke normalt at en usb kan trække strøm til en scanner det er
usb slet ikke lavet til - scanner, printer, skærm og deslige skal have deres
egen forsyning om du har hub med strømforsyning eller ej

Jonas Kofod
(som ejer en usb-hub med selvstændig strømforsyning)

Fra : Freud

Dato : 07-11-02 18:42

Ikke korrek ! min USB hub trækker fint min canonscanner

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-11-02 19:20

On Thu, 7 Nov 2002 10:52:07 +0100, "Peter" <p@p.pp> wrote:

>Er det normalt at det kræver ekstra at trække en scanner med USB?

Det står sikkert på typeskiltet på scanneren hvor mange mA
(milliampere) den kræver.

>Skal man altid regne med begrænsninger ved brug af USB-hub?

Maks. strømtræk er 500mA per USB stik, med mindre andet er angivet.

USB enhederne ved selv hvor mange mA de bruger og derfor kan
computeren vide om du overbelaster en kanal.

--
Jens

Don't be a fool; Vulcanize your tool.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-11-02 19:55

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse news:tablsu0o902k1rd01nttp8e70smhmhh1p4@4ax.com...

> [...]
>
> USB enhederne ved selv hvor mange mA de bruger og derfor kan
> computeren vide om du overbelaster en kanal.

Hej Peter og Jens
Jeg har prøvet det før nogle USB kan sagtens trække en scanner eller et kamera
mens man på en anden PC ikke kunne komme i kontakt med de samme periferi enheder.
så det har også noget med hvormange mA bundkortet kan levere til USB stikket
Paul Ø. Sørensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-11-02 20:54

On Thu, 7 Nov 2002 19:54:57 +0100, Paul Østerby Sørensen
<paul@sorensen.as> wrote:

> [...]
>så det har også noget med hvormange mA bundkortet kan levere til USB stikket

Det er ikke nødvendigvis strømforbruget der har været problemet, men
manualerne kan vel svare på hvor meget bundkortet kan levere.

--
Jens

I'm here to question all your answers.