Carnegie WorldWide?
Fra : BLue

Dato : 28-02-01 19:50

Hejsa

Jeg overvejer at investere nogle penge i investeringsforeningerne Carnegie
WorldWide's afdelinger. Deres afkast for de sidste 10 år ser meget lovende
ud. Kan man stole på dem? Er det en god ide at investere penge i deres
investeringsforeninger?

Hilsen Jacob

Fra : Martin Buhelt

Dato : 01-03-01 09:13

BLue wrote in message <1Kbn6.2537$KX2.182233@news000.worldonline.dk>...
> [...]
>WorldWide's afdelinger. Deres afkast for de sidste 10 år ser meget lovende
>ud. Kan man stole på dem? Er det en god ide at investere penge i deres

Den primære grund til at Carnegie Worldwide (globale aktier) har givet et
godt afkast over 3, 5 og 10 år er, at de havde nogle heldige investeringer
for et par år siden (i bl.a. Softbank). Hvis der korrigeres for disse
investeringer, har afkastet fulgt indexet (MCI worldindex) nogenlunde. Der
er således ikke tale om at der er et konstant overnormalt højt afkast - men
statistik er jo taknemmeligt.

Dog mener jeg stadig, at Carnegie Worldwide virker som en meget fornuftig
investeringsforening - blot skal du ikke regne med at du vil få så store
afkast fremover.

/Martin