støvfilter til chieftech
Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 06-11-02 20:21

Hej allesammen
Jeg har lige fået ny computer med det lækreste kabinet nemlig en Chieftech
Dragon (i sort =O), men der følger desværre ikke støvfilter med og hullerne
til køleren er enorme og der er 3 af dem. Ved i om man kan få støvfiltre som
er nemme at montere til en chieftech dragon? Jeg har også tænkt mig at prøve
med noget case mod da det er et godt kabinet til det, men hvordan kommer
igang og findes der nogle gode guides. Det skal være noget med UV lys i
kabinet =O)

Med Venlige Hilsener
Christian

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 06-11-02 21:10

Christian Trier Clausen <ct_clausen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc96b9b$0$164$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
som
>er nemme at montere til en chieftech dragon?

Ved ikke lige hvor man kunne købe sådan nogle.
Er sådan set heller sikker på om det er nødvendigt. Med støvfiltre.
Men det er der sikkert nogle der ved meget mere om...

>Jeg har også tænkt mig at prøve
> med noget case mod da det er et godt kabinet til det, men hvordan kommer
> igang og findes der nogle gode guides. Det skal være noget med UV lys i
> kabinet =O)

Prøv at kik på
http://www.pimprig.com/
Der vil du kunne få rigtig god inspiration.

http://www.studiedata.dk/
Er dansk. Der kan du købe div. tilbehør og mange andre ting.
Der vil du nok også få lidt inspiration.

Håber du kunne bruge det til noget.

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 08:05

"Christian Trier Clausen" <ct_clausen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ved i om man kan få støvfiltre som er nemme at montere til
> en chieftech dragon?

Du kan købe en del støvfiltre her:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=116
ved ikke rigtig hvordan de monteres, så jeg tør ikke sige om de kan gå i et
Chieftec.
Fattigmandsløsningen er en gammel nylonstrømpe som strammes ud over køleren.
Det virker fortrinligt.

> Jeg har også tænkt mig at prøve med noget case mod da det er et
> godt kabinet til det, men hvordan kommer igang og findes der
> nogle gode guides.

Der findes masser af steder.
Her er først et par sider med inspiration:
http://www.coolcasegallery.net/ccg
http://www.coolcasegallery.net/old_ccg/index.shtml
Her er sider med guides:
http://www.virtual-hideout.net/
http://www.gideontech.com/
http://www.7volts.com/
http://www.casemodding.dk/
Hvis du følger links på disse sider kan du finde mange andre sider om
casemodding.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 08-11-02 14:50

Tak for svaret =O) Er sådan et støvfilter svært at installere? Jeg vil helst
ikke til at bore huller i kabinettet men efter hvad jeg har hørt er det
heller ikke nødvendig. Jeg ved godt at der ikke er mange der bruger
støvfilter men jeg har dog læst at det skulle give et meget renere miljø for
både CD-Rom og andet hardware.

MVH
Christian

Fra : Leony

Dato : 09-11-02 12:39

> [...]
> heller ikke nødvendig. Jeg ved godt at der ikke er mange der bruger
> støvfilter men jeg har dog læst at det skulle give et meget renere miljø

Har aldrig set/brugt et købe støvfilter, så jeg kan ikke give et præcist
svar. Jeg synes mest at det ser ud som om at det bare "klikkes" på
blæseren - altså 0 besvær og 0 boringer.
Støvfilter giver et renere miljø, da det er yderst effektivt (det tager
desværre også lidt effekt fra blæseren). Det er især godt hvis man har
husdyr der fælder eller ikke er så flittig med støvsugeren