harddisk
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-11-02 16:51

Hej jeg har et problem med at mit bundkort (A7V333)det kan ikke finde mine
harddisk på den sec. master og slave. Jeg har lige instal. bundkortet .

Fra : Chr Mygind

Dato : 06-11-02 17:08

Jørgen Nielsen skrev:
> Hej jeg har et problem med at mit bundkort (A7V333)det kan ikke finde
> mine harddisk på den sec. master og slave. Jeg har lige instal.
> bundkortet .

1. Vender kabler rigtigt (rød side til højre)?
2. Er drevene jumpet korrekt?

Nogle gange vil forskellige harddiske bare ikke sidde sammen på samme bus

/Chr

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 17:21

Chr Mygind skrev:

> 1. Vender kabler rigtigt (rød side til højre)?
> 2. Er drevene jumpet korrekt?

3. Er den sekundære IDE-controller slået til i BIOS?

Madsen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-11-02 14:53

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har et problem med at mit bundkort (A7V333)det kan ikke finde mine
> harddisk på den sec. master og slave. Jeg har lige instal. bundkortet .
>
> Ja kablerne vender rigtigt og jumperne vender også rigtigt. Bios finder
den
sekundære kun ca. hver 3. gang, men selv om den finder den er det ligesom om
den glemmer instillingerne, jeg har gemt ændringer i bios.
Hvis bios finder mine harddiske, er de ikke at finde i windows de har
været formateret, men det var da de sad i en anden computer.

Venlig hilsen
Jørgen Nielsen