SSH gennem NAT og firewall
Fra : Lars Madsen

Dato : 06-11-02 16:43

Hjemme sidder jeg bag noget firewall og vist også noget NAT. Det jeg godt
kunne tænke mig var at kunne connecte hjem via SSH fra skolen af.

Da jeg ikke er den største haj i farvandet, smider jeg 2 link som omhandler
det jeg gerne vil have til at lykkes, jeg kan bare ikke selv forstå dem:(

http://aaron.birenboim.com/unix/sshTunnel.html
http://ssh.inet-one.com/dir.1999-06/msg00100.html

Hilsen Lars

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-11-02 17:45

In article <aqbd9m$qlt$1@sunsite.dk>, Lars Madsen wrote:

> Hjemme sidder jeg bag noget firewall og vist også noget NAT. Det jeg godt
> kunne tænke mig var at kunne connecte hjem via SSH fra skolen af.

Dvs. at port 22 er spærret i skolens firewall?

Hvis den ikke er er det jo bare at hente putty (søg på google), og
derved connecte til din server.

Jeg har dog aldrig set at man spærre for udgående porte der ligger under 1024.

/Bo

Fra : Lars Madsen

Dato : 06-11-02 17:49

På skolen er alt åbent, det er derhjemme jeg sidder bag NAT og firewall. Det
jeg ønsker er at kunne connecte fra skolen af og hjem, altså til en makine
bag NAt og firewall. åber det er blevet lidt bedre forklaret nu:)

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-11-02 18:45

In article <aqbh5d$k1i$1@sunsite.dk>, Lars Madsen wrote:

> På skolen er alt åbent, det er derhjemme jeg sidder bag NAT og firewall. Det
> jeg ønsker er at kunne connecte fra skolen af og hjem, altså til en makine
> bag NAt og firewall. åber det er blevet lidt bedre forklaret nu:)

Aha, har du adgang til at administere din firewall/NAT maskine derhjemme?

Ellers synes jeg desværre det ser lidt sort ud

SSH tunneler er jo enrettede.

Bo Simonsen

Fra : Lars Madsen

Dato : 06-11-02 18:49

Det har jeg ikke:(

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-11-02 21:01

Lars Madsen wrote in <aqbkkh$a0n$1@sunsite.dk>:
> Det har jeg ikke:(

Du skal have en port på din maskine, som du kan tilgå udefra. Men det
behøver ikke nødvendigvis at være SSH-porten. Hvis du ikke bruger
standard-porten skal du huske at fortælle det til både serveren og
klienten.

--
Mvh.

Niels Andersen