Skifte raid 0 fra en controller til en and~
Fra : Jonas Rohde

Dato : 06-11-02 16:33

Kan det lade sige gøre at flytte sit raid 0 fra en highpoint controller til
en promise fasttrack controller?

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Hans

Dato : 06-11-02 23:58

Jonas Rohde wrote:
> Kan det lade sige gøre at flytte sit raid 0 fra en highpoint
> controller til en promise fasttrack controller?

Højst sandsynligt ikke, da controllerne ikke gemmer informationer omkring
stripes eller mirrors på samme måde og sted på disken.

Acard og Promise er f.eks. ikke kompatible med hinanden..

Der havde været langt større chance hvis du havde kørt Raid-1, da du i så
fald kunne nøjes med at oprette et nyt mirror.

--
mvh, Hans

Fra : Jonas Rohde

Dato : 07-11-02 00:32

SNIP

> Højst sandsynligt ikke, da controllerne ikke gemmer informationer omkring
> stripes eller mirrors på samme måde og sted på disken.

Var desværre også det jeg frygtede :/ Så må jeg jo låne en 80 gb disk af
nogen eller lade være og upgrade bundkort !!

> Acard og Promise er f.eks. ikke kompatible med hinanden..
>
> Der havde været langt større chance hvis du havde kørt Raid-1, da du i så
> fald kunne nøjes med at oprette et nyt mirror.

Tja det er jo sandt nok!

Fra : Hans

Dato : 07-11-02 04:34

Jonas Rohde wrote:

> Tja det er jo sandt nok!

Du skulle overveje at køre Raid 0+1 på 4 diske da du så vil få alle
fordelene på een gang. Det er godt nok en udgift til 2 diske mere, men du
vil undgå at havne i samme situation næste gang en disk ryger i dørken.

--
mvh, Hans

Fra : Jonas Rohde

Dato : 07-11-02 08:37

SNIP

> Du skulle overveje at køre Raid 0+1 på 4 diske da du så vil få alle
> fordelene på een gang. Det er godt nok en udgift til 2 diske mere, men du
> vil undgå at havne i samme situation næste gang en disk ryger i dørken.

Nårh jamen nu er det jo ikke fordi der er en disk som er død :) Meeen jeg
kan da godt følge dig :) måske man skulle smide lidt skejser efter et par
ekstra 60 gb !!!