ISP statistik
Fra : Morten Kirsbo

Dato : 28-02-01 19:08

Hej!

Er der nogle, der ved hvor jeg kan finde information om størrelsforholdene
mellem de danske ISP'er?

Noget statistik med antal af kunder etc, ville være helt perfekt.

Information om de forskellige ISP'ers forskellige mail domæner, ville også
hjælpe mig.

Håber nogle ved hvor man kan finde sådanne informationer!

på forhånd tak,

mvh Morten Kirsbo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-02-01 19:17

In article <97jerh$jb$1@news.inet.tele.dk>, Morten Kirsbo wrote:

>Er der nogle, der ved hvor jeg kan finde information om størrelsforholdene
>mellem de danske ISP'er?
>
>Noget statistik med antal af kunder etc, ville være helt perfekt.

Der er så vidt jeg ved ingen af de danske ISPer der giver disse tal væk
med mindre de går med tanker om at sælge sig selv.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It takes leather balls to play rugby.
Der taler for sig selv. | (Blood makes the grass grow!)

Fra : Jan Grinderslev Niel~

Dato : 01-03-01 15:30

størrelsforholdene

> Der er så vidt jeg ved ingen af de danske ISPer der giver disse tal væk
> med mindre de går med tanker om at sælge sig selv.

Det er fuldstændig sandt. Det er fortrolige oplysninger.
Konkurrence u know !

Jan G. Nielsen

TDC Internet

(Svarer som privatperson og ikke TDC)

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 01-03-01 15:47

On Thu, 1 Mar 2001 15:29:40 +0100, "Jan Grinderslev Nielsen"
<chip1@mail1.stofanet.dk> wrote:

>størrelsforholdene

>Det er fuldstændig sandt. Det er fortrolige oplysninger.

udover at de færreste sikkert ikke kender de faktiske tal fordi deres
kundedatabaser er fuckedup fordi backendsystemer ikke er skaleret og
håndteret m. samme ildhu som vækst og markedsandele og at
gratisabonnementer de seneste mange år er væltet ud af
cornflakespakkerne.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 01-03-01 18:22

It seems Thomas Jensen, pil.dk wrote:

> [...]
>håndteret m. samme ildhu som vækst og markedsandele og at
>gratisabonnementer de seneste mange år er væltet ud af

Selvom man har en fin og velfungerende databasebackend, er det stadig
umuligt at give tal for:

definer lige en bruger ?

En der betaler for et gratisabonnement? En der har logget på inden for de
sidste X måneder. En der har benyttet ISP'ens produkt nogensinde ?

Derfor er jeg sikker på at der er ca dobbelt så mange brugere som der er
telefoner i danmark, hvis man summerer antallet af "brugere" som ISP'ere
måtte have lyst til at opgive at have.

Antal minutter forbrugt pr. ISP giver et bedre tal (for dialup kunder), men
disse tal er også forretningshemmeligheder (omend teleDK branchesalg kender
dem af åbenlyse årsager. De holder dog også tæt !)

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Gerner Mo

Dato : 01-03-01 20:13

On Thu, 1 Mar 2001 17:21:42 +0000 (UTC), spam_me_senseless@dot.dk (Soeren
Schroeder) wrote:

>Derfor er jeg sikker på at der er ca dobbelt så mange brugere som der er
>telefoner i danmark, hvis man summerer antallet af "brugere" som ISP'ere
>måtte have lyst til at opgive at have.

Nu behøver man jo ikke at bruge telefon for at komme på internet.
Der er forskellige radiobårne og kabelbårne forbindelser, og flere
radioforbindelser kommer snart (til erhvervsdrivende i hvert fald).

Og antal brugere kan en isp vel heller ikke vide noget helt bestemt om, da
flere netværksadminnistratorer, som er kunde hos en isp, har lov til at uddele
ip numre til deres brugere, og sådan.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 01-03-01 20:44

It seems Gerner Mo wrote:

>Nu behøver man jo ikke at bruge telefon for at komme på internet.
>Der er forskellige radiobårne og kabelbårne forbindelser, og flere
>radioforbindelser kommer snart (til erhvervsdrivende i hvert fald).

Nu skev jeg udtrykkeligt "dialup" ordet !

>Og antal brugere kan en isp vel heller ikke vide noget helt bestemt om, da
>flere netværksadminnistratorer, som er kunde hos en isp, har lov til at uddele
>ip numre til deres brugere, og sådan.

Forstår nogen ovenstående sætning ?

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-03-01 20:58

Hej spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder)

>Forstår nogen ovenstående sætning ?

Jeg tror han mener at ISP'en ikke kender det præcise antal "brugere"
(brugere her defineret som personer der kan komme på Internettet via
udbyderens netværk), fordi de kan "skjules" bag erhvervs-aftaler og
adresse-translation.

Derimod bør de have overblik over antallet af kunder, i den definition
at en kunde er en person eller en virksomhed der har indgået en
direkte aftale med ISP'en (ikke brugere, der er indirekte kunder, dem
har vi jo lige konstateret at ISP'en ikke kan holde styr på ..)

Vrøvler jeg også nu?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-03-01 21:36

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> Derimod bør de have overblik over antallet af kunder, i den definition
> at en kunde er en person eller en virksomhed der har indgået en
> direkte aftale med ISP'en
> Vrøvler jeg også nu?

Nej

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-03-01 18:35

On Thu, 01 Mar 2001 15:46:41 +0100, Thomas Jensen, pil.dk wrote in
dk.edb.internet.udbydere <4vns9t8rmsmkpfegophp19aljphkug9443@4ax.com>:

> ...... og at
>gratisabonnementer de seneste mange år er væltet ud af
>cornflakespakkerne.

Ah, det er altså de der store hårde nogen der er svære at synke...

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen