Connect til DB2 database
Fra : Henrik Godiksen

Dato : 06-11-02 13:35

Hej

Håber I kan hjælpe.

Jeg er helt grøn med hensyn til ASP, men er igang med at lære
det. Jeg vil gerne hente data fra en DB2 database ved navn
klubhus. Server navnet er = henrik og databasen er placeret i
d:\sqllib. Jeg har tilmeldt databasen ODBC. Databasen ligger på
samme server som ILS hvor roden er standard c:\inetpub\wwwroot

Jeg har set på eksemplet med en sql server, men kan ikke få det
til at virke.

Her er mit script:

var objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
objConn.Open("Driver={IBM ODBC DB2
DRIVER};Server=henrik;Port=8080;Database=klubhus;uid=navn;Passwor
d=kode;");

Driver er navnet på den driver som IBM DB2 default installere, er
det et problem med spaces ?

På forhånd tak.

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-11-02 17:37

Henrik Godiksen wrote :

> [...]
> objConn.Open("Driver={IBM ODBC DB2
> DRIVER};Server=henrik;Port=8080;Database=klubhus;uid=navn;Passwor

prøv at kigge på denne side:

http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm

--
Jesper Stocholm