orange news (igen)
Fra : east

Dato : 06-11-02 11:18

Hej

Er der nogen der ved hvornår Orange/mobilix news kommer til at køre igen ?

LHS

Fra : Thomas

Dato : 06-11-02 12:36

east wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvornår Orange/mobilix news kommer til at køre igen ?

Det gør Orange formodentlig.

Hvad svarede de da du kontaktede dem ?

--
Don't waste space

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-02 12:48

east <udby.skole@teliamail.dk> wrote

> Er der nogen der ved hvornår Orange/mobilix news kommer til at køre igen ?

Den skulle gerne virke nu.

--
Mvh Henrik.

Fra : Tine Müller

Dato : 06-11-02 19:03

Det gør den bare ikke.
Orange.teknik.info - virker ikke - jeg har skrevet et indlæg til gruppen om
dette, men da den ikke virker kommer det jo ikke frem.
Skal vi fortsætte i denne gruppe med at diskutere Orange? Jeg har skrevet
til kundeservice for flere dage siden, men de svarer ikke

rec.photo.digital - virker ikke
osv. osv.

--
KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : UlleDulle

Dato : 06-11-02 19:54

Den har virket siden idag kl. ca. 11

Fra : Olsen

Dato : 07-11-02 02:15

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message

> east <udby.skole@teliamail.dk> wrote

> Den skulle gerne virke nu.
>
> --
> Mvh Henrik.

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Sidst der blev skiftet
server (eller system?) blev jeg anbfalet at slette news-kontoen, lukke
programmet, åbne igen, tilføje news-konto igen, hente alle grupper,
abbonnere på de ønskede - hvorefter det skulle virke. Det gør det bare
ikke (jeg bruger Agent) Har du nogen gode ideer?

Lars

Fra : Frank

Dato : 07-11-02 12:33

> [...]
> abbonnere på de ønskede - hvorefter det skulle virke. Det gør det bare
> ikke (jeg bruger Agent) Har du nogen gode ideer?

Præcis det samme her...

Frank

Fra : UlleDulle

Dato : 07-11-02 19:59

On Thu, 7 Nov 2002 12:32:31 +0100, "Frank" <ff@mobilixnet.dk> wrote:

>Præcis det samme her...
>
>Frank

Hvilken server connecter du/i til?

Mvh Ulrich

Fra : Olsen

Dato : 08-11-02 16:07

"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> wrote in message

> Hvilken server connecter du/i til?

news.mobilixnet.dk og news.wanadoo.dk (nogle gange virker den ene når
den anden ikke virker)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-11-02 16:38

"Olsen" <hanegal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news.mobilixnet.dk og news.wanadoo.dk (nogle gange virker den ene når
> den anden ikke virker)

De henviser til samme adresser:
Name: news.mobilixnet.dk
Addresses: 212.97.206.83, 212.97.206.85, 212.97.206.84
Aliases: news.wanadoo.dk

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 09-11-02 09:51

On Fri, 8 Nov 2002 16:37:39 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>De henviser til samme adresser:
>Name: news.mobilixnet.dk
>Addresses: 212.97.206.83, 212.97.206.85, 212.97.206.84
>Aliases: news.wanadoo.dk

Men windows har det svært med at cache flere adresser til samme
hostnavn.
Så hvis en af disse frontends fejler og ens windows har besluttet at
cache netop dens IP-adresse, vil det opleves som at det ikke virker.
Så kan man have held med at prøve et andet navn - så kan det være at
windows vælger en anden adresse at cache.

/Jarlskov

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-11-02 20:54

"Olsen" <hanegal@hotmail.com> wrote

> [...]
> abbonnere på de ønskede - hvorefter det skulle virke. Det gør det bare
> ikke (jeg bruger Agent) Har du nogen gode ideer?

Nja...der er åbenbart stadig en lille detalje der driller, som er ganske
irriterende for klienterne.

Har dog fundet en brugbar workaround:
Gruppen resettes/nulstilles, der trykkes på F5 [refresh] , og alle indlæg er
der.
Virker i OutlookExpress....ved ikke om det samme kan bruges i andre readere.
Det irriterende er...at man skal gøre dette hver gang man skal i en gruppe
:(

Der arbejdes på at løse problemet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Tine Müller

Dato : 08-11-02 08:42

Nu har jeg slettet kontoen og oprettet den igen. Men der er stadigvæk ikke
nogen indlæg.

Jeg er for lang tid siden gået over til at bruge sunsite.dk, men de har jo
desværre kun danske indlæg og jeg ville jo også gerne kommunikere med de
udenlandske.

Jeg har ADSL hos Orange, men har også et friabonnement hos Cybercity,
hvorfra jeg også stadigvæk modtager post fra, men den udgående post er
indstillet til Orange. Jeg prøvede så at se om jeg ikke kunne modtage
nyhedsgrupperne fra Cybercity, men dette kunne desværre ikke lade sig gøre.
Hvad gør jeg så? Jeg har opgivet at hente nyhedsgrupper fra Orange og tror
ikke på at det nogensinde kommer til at virke.

Fra : Tine Müller

Dato : 08-11-02 10:28

"Tine Müller" skrev
> [...]
> Hvad gør jeg så? Jeg har opgivet at hente nyhedsgrupper fra Orange og tror
> ikke på at det nogensinde kommer til at virke.

Jeg har selv fundet løsningen her http://news.cis.dfn.de/index.html efter et
tidligere råd fra Knud Gert Ellentoft. Og det virker.