/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
bærbar - billig/langsom vs. dyr/hurtig
Fra : jones_net


Dato : 06-11-02 11:24

Hejsa

Jeg søger ikke den endegyldige sandhed (alle ved jo det er 42), men
derimod meninger...

Jeg skal have en bærbar, som min kæreste skal bnruge i 8 måneder til
at skrive opgave i historie på Uni. Derefter ved jeg ikke helt hvad
jeg skal bruge den til... men som nørd finder man jo sikkert på noget
- eller gør man??

Nu ved jeg bare ikke helt, om jeg skal betale 16.000,- for en 1,7 GHz
P4-m med hele skidtet, eller en vingeskudt Celeron 1100 med knap så
meget skidt til 11.000,-

Win XP og Office 2000/XP kan vel sagtens køre på en langsom, men hvad
så bagefter?? Vil jeg fortryde, at jeg sparede 5.000,- da jeg ikke kan
bruge den til andet end Word??


Hvad siger jeres erfaringer? Bruger I alle funktionerne i maskiner til
16.000,- eller kunne I have nøjedes med en maskine til 11.000??

I forvejen har jeg en ny stationær, som sparker røv, men det ville jo
måske være rart med en maskine hver, da vi begge ynder at bruge PC'er
til vores arbejde...


Håber I vil dele jeres erfaringer

/J

 
 
Anders Majland \(Rep~ (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-11-02 11:47

> Jeg skal have en bærbar, som min kæreste skal bnruge i 8 måneder til
> at skrive opgave i historie på Uni.
> Håber I vil dele jeres erfaringer

Vælg en med _stor_ skærm og gerne så mekanisk stabil som muligt. Jeg fik
i sommers en Acer Travelmate 620 der har en 15" skærm med 1400x1050. Den
kostede dengang ~15000kr men har så kun en 1ghz pIII til at trække
læsset.

Jeg vil til enhver tid priorite skærmen meget højt. Og til
textbehandling bør selv en "sløv" 1100mhz celeron være hutigt nok (imho)

Men måske hun vil priorite at den ikke er for stor hvis den dagligt skal
medtages på cykel eller lign. Afsæt ihvertfald penge i budgettet til en
ordenlig taske.

/A



Michael Nielsen (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 06-11-02 11:33

jones_net wrote:
> Nu ved jeg bare ikke helt, om jeg skal betale 16.000,- for en 1,7 GHz
> P4-m med hele skidtet, eller en vingeskudt Celeron 1100 med knap så
> meget skidt til 11.000,-
>
> Win XP og Office 2000/XP kan vel sagtens køre på en langsom, men hvad
> så bagefter?? Vil jeg fortryde, at jeg sparede 5.000,- da jeg ikke kan
> bruge den til andet end Word??
>
>
> Hvad siger jeres erfaringer? Bruger I alle funktionerne i maskiner til
> 16.000,- eller kunne I have nøjedes med en maskine til 11.000??
>
> I forvejen har jeg en ny stationær, som sparker røv, men det ville jo
> måske være rart med en maskine hver, da vi begge ynder at bruge PC'er
> til vores arbejde...
>
>
> Håber I vil dele jeres erfaringer
>
> /J

Hvis den aldrig skal bruges til spil, men blot office og internet - så tag
dog den til 11000 og sørg for der er 512ram i. Den har rigelig regnekraft,
og med 512 ram er de også lidt fremtidssikret.

-michael



Michael Holm (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 06-11-02 13:43

Nej, jeg fandt ikke noget at bruge den til, så nu ligger den i skabet i
gangen og samler støv.

Casio har lavet nogle små laptops som ikke er PCere, men en slags stor PDA
med 15" skærm, ordentligt keyboard og noget office-aktigt software. Den
kører på almindelige batterier, og har ingen harddisk og ingen blæsere. Man
tager den med på biblioteket, og fylder data i, og så tager man den med hjem
og tømmer den. Den koster ca. 3000.- og jeg ved ikke hvor den købes, eller
hvad den hedder.

Måske er det en smartere løsning?

--Mic


"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
news:e1663ce7.0211060223.2ce55022@posting.google.com...
> Hejsa
>
> Jeg søger ikke den endegyldige sandhed (alle ved jo det er 42), men
> derimod meninger...
>
> Jeg skal have en bærbar, som min kæreste skal bnruge i 8 måneder til
> at skrive opgave i historie på Uni. Derefter ved jeg ikke helt hvad
> jeg skal bruge den til... men som nørd finder man jo sikkert på noget
> - eller gør man??
>
> Nu ved jeg bare ikke helt, om jeg skal betale 16.000,- for en 1,7 GHz
> P4-m med hele skidtet, eller en vingeskudt Celeron 1100 med knap så
> meget skidt til 11.000,-
>
> Win XP og Office 2000/XP kan vel sagtens køre på en langsom, men hvad
> så bagefter?? Vil jeg fortryde, at jeg sparede 5.000,- da jeg ikke kan
> bruge den til andet end Word??
>
>
> Hvad siger jeres erfaringer? Bruger I alle funktionerne i maskiner til
> 16.000,- eller kunne I have nøjedes med en maskine til 11.000??
>
> I forvejen har jeg en ny stationær, som sparker røv, men det ville jo
> måske være rart med en maskine hver, da vi begge ynder at bruge PC'er
> til vores arbejde...
>
>
> Håber I vil dele jeres erfaringer
>
> /J



Jimmy (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 06-11-02 15:35


"Michael Holm" <Michael@Holm.org> wrote in message
news:3dc90e66$0$146$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej, jeg fandt ikke noget at bruge den til, så nu ligger den i skabet i
> gangen og samler støv.
>
> Casio har lavet nogle små laptops som ikke er PCere, men en slags stor PDA
> med 15" skærm, ordentligt keyboard og noget office-aktigt software. Den
> kører på almindelige batterier, og har ingen harddisk og ingen blæsere.
Man
> tager den med på biblioteket, og fylder data i, og så tager man den med
hjem
> og tømmer den. Den koster ca. 3000.- og jeg ved ikke hvor den købes, eller
> hvad den hedder.

Andre der kender den model og pris?
Det lyder da faktisk ret interessant til skolebrug.

Mvh
Jimmy



Peter T. (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 06-11-02 16:14

jones_net wrote:

> I forvejen har jeg en ny stationær, som sparker røv, men det ville jo
> måske være rart med en maskine hver, da vi begge ynder at bruge PC'er
> til vores arbejde...

_Kun_ arbejde? Så er valget jo vel truffet? Gå efter en billig og solid
(!) med en stor skærm og 256 mb ram. En celeron 1100 er mere end rigeligt
til win/office-XP samt diverse grafikprogrammer.

Men hvis du til gengæld tit får brug for at rendere en kompliceret 3Dsmax
scene eller spille Morrowind eller andet cpu- og grafiktungt i toget, skal
du vælge den dyre model.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

jones_net (06-11-2002)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 06-11-02 16:48

"Peter T." > Men hvis du til gengæld tit får brug for at rendere en
kompliceret 3Dsmax
> scene eller spille Morrowind eller andet cpu- og grafiktungt i toget, skal
> du vælge den dyre model.

Det er jo netop dét jeg ikke ved om jeg kommer til... Jeg er
systemadministrator, men har aldrig haft en bærbar, da jeg ikke har haft
brug for den...
Men bare fordi jeg er seriøs til hverdag, så er jeg temelig useriøs om
aftenen, når jeg spiller Mafia, Hitman, bilspil og lign., men jeg ved ikke,
om jeg vil komme til at gøre dét på den bærbare, hvis hun nu skal bruge den
stationære...

Jeg har desværre ikke oceaner af plads, ellers havde en dockingstation jo
været fedt, men desværre

/J



rick (06-11-2002)
Kommentar
Fra : rick


Dato : 06-11-02 16:49

jones_netng@yahoo.dk (jones_net) wrote in message news:<e1663ce7.0211060223.2ce55022@posting.google.com>...
> Hejsa
>
> Jeg søger ikke den endegyldige sandhed (alle ved jo det er 42), men
> derimod meninger...
>
> Jeg skal have en bærbar, som min kæreste skal bnruge i 8 måneder til
> at skrive opgave i historie på Uni. Derefter ved jeg ikke helt hvad
> jeg skal bruge den til... men som nørd finder man jo sikkert på noget
> - eller gør man??
>
> Nu ved jeg bare ikke helt, om jeg skal betale 16.000,- for en 1,7 GHz
> P4-m med hele skidtet, eller en vingeskudt Celeron 1100 med knap så
> meget skidt til 11.000,-
>
> Win XP og Office 2000/XP kan vel sagtens køre på en langsom, men hvad
> så bagefter?? Vil jeg fortryde, at jeg sparede 5.000,- da jeg ikke kan
> bruge den til andet end Word??
>
>
> Hvad siger jeres erfaringer? Bruger I alle funktionerne i maskiner til
> 16.000,- eller kunne I have nøjedes med en maskine til 11.000??
>
> I forvejen har jeg en ny stationær, som sparker røv, men det ville jo
> måske være rart med en maskine hver, da vi begge ynder at bruge PC'er
> til vores arbejde...
>
>
> Håber I vil dele jeres erfaringer
>
> /J

Hvis den ikke skal bruges til noget som helst andet end at skrive en
tekst-opgave på i 8mdr, så ville jeg måske overveje at købe en brugt
600-800Mhz på et brugtmarked og finde et nyt batteri til den.

Men det er selvfølgelig bare min mening...

Hilsen rick...

jones_net (06-11-2002)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 06-11-02 19:35

"rick"
> Hvis den ikke skal bruges til noget som helst andet end at skrive en
> tekst-opgave på i 8mdr, så ville jeg måske overveje at købe en brugt
> 600-800Mhz på et brugtmarked og finde et nyt batteri til den.

Jeg vil ikke have en brugt, for jeg skal kunne stole på en garanti, hvis der
sker noget med teknikken.

Men tak for kommentaren alligevel

/J



Jannik E. (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Jannik E.


Dato : 06-11-02 21:11

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:aqbnck$seu$1@sunsite.dk...
> "rick"
> > Hvis den ikke skal bruges til noget som helst andet end at skrive en
> > tekst-opgave på i 8mdr, så ville jeg måske overveje at købe en brugt
> > 600-800Mhz på et brugtmarked og finde et nyt batteri til den.
>
> Jeg vil ikke have en brugt, for jeg skal kunne stole på en garanti, hvis
der
> sker noget med teknikken.
>
> Men tak for kommentaren alligevel
>
> /J

Så kunne "spotmarked" på www.edbpriser.dk måske være en idé. Der kan man
købe nye bærbare fra ca. 7000 kr. (lidt ældre modeller selvfølgelig).

Mvh.
Jannik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste