Netscape 6.2.3 / Netscape 7.0
Fra : petit

Dato : 06-11-02 10:53

Hej

Jeg har forsøgt at indstallere Netscapes browser 6.2.3 fra "Alt om Data",
November CD, men der må være en fejl på - min mus (CPén) "fryser" når den
skal lukke op. Så prøvede jeg 7.0 men med samme nedslående resultat.
Nu har jeg så prøvet en af min venners "Alt om Data", Oktober CD, så nu
"fryser" 6.2.3 ikke mere - men jeg tør endnu ikke prøve at "opgradere" til
7.0
Er Netscape så ustabil eller er det i CD fabrikationen man skal finde
problemet?
Jeg har også prøvet Mozilla 1.0 / 1.1 - De fungerer fint. Er Netscape ikke
en Mozilla i "forklædning" - Der forstår jeg ikke mit Netscape problem!

m.v.h.

Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-11-02 12:05

petit skrev bl.a.:

> [...]
> Jeg har også prøvet Mozilla 1.0 / 1.1 - De fungerer fint. Er Netscape
> ikke en Mozilla i "forklædning" - Der forstår jeg ikke mit Netscape

Det at du har både Mozilla og Netscape er vist netop det der giver
problemer. Begge browsere opretter nemlig en profil og det kan vist godt
give problemer. Jeg har ikke selv rodet med Netscape 6.x / 7.x men holdt mig
til Mozilla.

Bruger du WinXP kan du finde profilerne ca. her:
\Documents and Settings\Dit brugernavn\Application Data\

Hvis jeg var dig ville jeg slette profilerne på Netscape og Mozilla og vælge
en af dem. Forskellen er alligevel ikke til opdage.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 06-11-02 18:27

Hej!

Lars Jørgensen wrote:
> [...]
> give problemer. Jeg har ikke selv rodet med Netscape 6.x / 7.x men holdt mig

Netscape 7.0 og Mozilla 1.0.x kan godt dele profil. Det er fordi
Netscape 7 og Mozilla 1.0 er baseret på den samme Mozilla-version.
Tilsvarende kan Netscape 6.2.x dele profil med Mozilla 0.9.4.x. Ellers
bør du generelt oprette seperate profiler til hver Mozilla eller
Mozilla-baserede browser du installerer.

Netscape har tilføjet nogle ting i forhold til den tilsvarende Mozilla,
men også fjernet nogle ting. Specielt Javascript/DHTML programmører vil
nok savne DOM Inspector i Netscape, og jeg er heller ikke sikker på at
debuggeren er kommet med i Netscape 7.0?

Men essentielt, når du ser bortfra forskellige add-ons og
konfigurations-muligheder, så er det de samme browsere. Der er ingen
forskel på hvordan siderne ser ud i de to browsere (sålænge du altså
vælger to der bygger på samme Mozilla-version).

Mozilla 1.2 forventes i øvrigt ude om en uges tid.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk