Databaseproblem
Fra : Peter Kjær

Dato : 06-11-02 09:08

Hejsa.

Jeg bruger følgende query...men kan ikke lige få den til at virke,

SELECT * FROM Tekniker WHERE TYPE = 'Dobbelt Stød' OR 'Stød' OR 'Parade' OR
'Spark' AND GRAD = '10. Kyu'

Nu retunere den så alle records hvor GRAD = "10. Kyu", den ser ikke om
første kriterie TYPE er opfyldt.

Det jeg gere vil opnå er at jeg vil have alle felter fra tabellen TEKNIKER,
hvor TYPE = "Dobbelt Stød" eller "Stød" eller "Parade" eller "Spark" men kun
i de tilfælde hvor GRAD = "10. Kyu"

Nogen her der kan fortælle mig hvad der går galt?
--
Mvh,

Peter Kjær
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning og UV-fotografering med stort
online billedarkiv

Fra : Flemming Jensen

Dato : 06-11-02 09:08

Peter Kjær skrev:

> [...]
OR
> 'Spark' AND GRAD = '10. Kyu'
>
> Nu retunere den så alle records hvor GRAD = "10. Kyu", den ser ikke om

Prøv

"SELECT * FROM Tekniker WHERE TYPE = 'Dobbelt Stød' OR TYPE = 'Stød' OR
Type='Parade' OR Type='Spark' AND GRAD = '10. Kyu' "

--
Flemming Jensen

Fra : Peter Kjær

Dato : 06-11-02 09:17

Takker,

Så virker det :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-02 09:39

Flemming Jensen skrev:

> "SELECT * FROM Tekniker WHERE TYPE = 'Dobbelt Stød' OR TYPE =
> 'Stød' OR Type='Parade' OR Type='Spark' AND GRAD = '10. Kyu' "

Det samme kan skrives lidt kortere:

"SELECT * FROM Tekniker WHERE GRAD = '10. Kyu' AND
TYPE IN ('Dobbelt Stød', 'Stød', 'Parade', 'Spark')"
--
Jens Gyldenkærne Clausen