efterlysning
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 06-11-02 08:41

hejsa

For lang tid siden blev der snakket om en fedtspray, som man kan købe som
tilskud til katten (hundens) foder. Hvad var det hed? Min mors hund(ja jeg
ved godt at det er en kattenyhedsgruppe) lider meget af tør pels som klør og
nu har hun gnavret så meget i si at hun er helt nøgen noget steder. (Så nu
løber hun rundt med en benvarmer på(med striber) og ligner en opvandrende
pølse) Er der nogen som kan hjælpe mig?

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-11-02 09:28

Det lyder som EFA-olie gætter på at det står for
essensial fatty acid - olie fås højst sandsynlig hos
dyrlæger og dyrehandlere, måske apotek og matas

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 06-11-02 10:39

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqajqq$rfd$1@sunsite.dk...
> Det lyder som EFA-olie gætter på at det står for
> essensial fatty acid - olie fås højst sandsynlig hos
> dyrlæger og dyrehandlere, måske apotek og matas

Ikke Matas
Har prøvet både i Ribe og Næstved, de havde det ikke hjemme, og kunne heller
ikke slå det op i deres varelister.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 06-11-02 11:27

> Ikke Matas
> Har prøvet både i Ribe og Næstved, de havde det ikke hjemme, og kunne
heller
> ikke slå det op i deres varelister.

Hej Else.

http://butik.netdyredoktor.dk/produktliste.asp?ItemStart=1&MenuID=73&Level=2

Der kan du købe Viacutan. Det står som kosttilskud med essentielle
fedtsyrer,
så mon ikke det vil kunne bruges.

Jeg har forsøgt en søgning på Google, men der var ikke nogle danske links,
så det er nok ikke umiddelbart tilgængeligt i de forskellige web-shops.

Hilsen
Bente

Fra : Bente Jepsen

Dato : 06-11-02 11:36

> Jeg har forsøgt en søgning på Google, men der var ikke nogle danske links,
> så det er nok ikke umiddelbart tilgængeligt i de forskellige web-shops.

Det var altså EFA olie jeg havde søgt på, men jeg opdagede, at jeg havde
skrevet EFA-oil, så er det klart der ikke er nogle svar.

Ved at søge på navnet på danske, kan jeg se, at du kan købe EFA-olie i
dyrehandlen i Ikast, jeg har været der for nylig, og de har også Extreme
Classic kattegrus, jeg tror egentlig også jeg lagde mærke til EFA-olien,
nu jeg tænker ordentligt efter.

Hilsen
Bente

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 06-11-02 12:03

Hej

Min mor har tidligere brugt til hedes hund som havde samme problem , at give
den lidt fiskeolie over maden, vi har selv købt noget på www.olivers.dk det
koster 80 kr. pr. L.

VH
Gitte

Fra : Denise

Dato : 06-11-02 12:11

Hej Cindie
Hvis du tænker på EFA så fås de hos dyrlæger. Gå ind på
http://www.kruuse.com/main/default.htm , derefter gå ind under varekatalog,
vælg EFAVET i A feltet og tryk return. Derefter kan du klikke på ! ud for
varenumrene så kan du se billeder af hvad de har.
Kruuse er et sted dyrlæger bestiller varer hos, og hvis du har et varenummer
kan du give dyrlægen det, hvis kan ikke kender det.
Hilsen Denise

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 06-11-02 12:55

Hejsa

Mange tak for alle de dejlige svar, nu vil jeg se om jeg kan finde det
rigtige, og måske bruge det som julegave. Mange tak endnu engang.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : N/A

Dato : 06-11-02 18:13

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 06-11-02 18:13

"Marianne Juul Pedersen" <juuls@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kroppen, men skal tilføres via kosten. Mangel på essentielle fedtsyrer
kan
> forårsage tør hud og håraffald"
> Det er en spray som fåes i 30 ml. pumpeflaske eller 70 ml. pumpeflaske.
> Jeg har selv købt 70 ml. hos min dyrlæge til kr. 195,00
>
> Men det er af andre årsager jeg har købt dette fodertilskud end for hud og
> pels. Min dyrlæge anbefaler det som et godt supplement til gamle katte,
der
> kan have lidt stive led og evt. gigt.
> Jeg har givet det til Sillemis, der er 14 år, i en uges tid nu, så jeg

HOVSA...
Jeg har lige konstateret at Bente Jepsen har givet dig henvisning til det
selvsamme produkt. Jeg så det ikke i første omgang.

Venlig Hilsen
Marianne Juul Pedersen

Fra : Lars Dahl

Dato : 06-11-02 21:30

> [...]
> løber hun rundt med en benvarmer på(med striber) og ligner en opvandrende

Hej Cindie.

Lidt (!) forsinket kan jeg da bidrage med producenten af EFA-olien, som
udrettede mirakler med Friggs pels - selvom det ikke er spray:
Scan Vet
Kongevejen 66
2480 Fredensborg

Tlf. oplyses via privat mail, hvis det har interesse..

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs NorskeSkovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/