Min stakkels lille missekat
Fra : Kate

Dato : 05-11-02 21:28

Ja, så blev han til en den....Nøj, hvor er han træt. Da vi kom hjem
vaklede han direkte til madskålen hvor han sad længe ved først den ene
så den anden og så den tredje, mens Sofie og Lante prøvede at finde ud
af hvordan de kunne undgå ham. Lige kort knurrede Sofie lidt af Mowser.
Jeg ved ikke om det var den atypiske svaghed eller lugten, men hun
fortrak istedet for at gøre ham ondt. Efter at ha' snuset til maden,
som han ikke gad æde, gik han direkte ind i kaninburet og kastede op.
Nå, senere fik han da lidt mad, som han iøvrigt også kastede op. Senere
gik han igen i køkkenet og hvis han spiste eller drak, så er det blevet
dernede. Nu sover han og er meget træt, men han slingrer da ikke mere
når han går.
Jeg satser på han er frisk i morgen for han har da taget det her i stiv
pote, trods alt.
Når han får sin fulde appetit tilbage skal han rigtigt forkæles

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Denise

Dato : 05-11-02 21:34

Hej Kate
Pyha, dejligt det er overstået ikke. Han skal nok være frisk til i morgen

Hilsen Denise

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-11-02 21:45

> [...]
> pote, trods alt.
> Når han får sin fulde appetit tilbage skal han rigtigt forkæles

Nåh, det lille myr. Mon ikke han er frisk og fin igen i morgen, han er jo en
livskraftig gut.
Forkæl ham også lidt ekstra fra hans gamle "mor"

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 05-11-02 23:43

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in

> Forkæl ham også lidt ekstra fra hans gamle "mor"

Der er snart ikke flere muligheder for forkælelse. Hvad den dreng ikke
slipper afsted med er ikke småting, men han skal nok få et kys fra dig
også. Han er dog ved at være lidt træt af at blive kysset for jeg har
ikke bestilt andet hele aftenen
Men en dag som i dag viser nu alligevel at han godt ved hvor han hører
til. I det daglige har ikke så meget tid til kæl, ikke at han ikke vil,
men han skal jo opleve en masse, men i dag har han holdt sig ret tæt
til mig, specielt de første par timer mens han var allermest uden
kontrol. Nu er han bare træt og har da også fået mad og vand og det er
blevet i ham.
Så nu har han også fået sit egen personnummer, dejligt

Fra : AEK

Dato : 05-11-02 21:51

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg satser på han er frisk i morgen for han har da taget det her i stiv
> pote, trods alt.

Dejligt, at det gik godt

> Når han får sin fulde appetit tilbage skal han rigtigt forkæles

Det tror jeg gerne...he he

/ Anya( som lige vil høre ad, om der er nogle der et godt råd mod ørepine ?
Det er MIG, ikke kattene

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-11-02 22:09

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> skrev...
> / Anya( som lige vil høre ad, om der er nogle der et godt råd mod ørepine
?
> Det er MIG, ikke kattene

Jep - en varmepude under hovedet, og lig lidt højt med hovedet... og så en
tur til lægen - ørepine er nemlig stort set altid lig med
mellemørebetændelse (som jeg har haft MANGE gange *aaavv*) og skal behandles
med antibiotika.

God bedring,
Camilla

Fra : AEK

Dato : 05-11-02 22:28

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tur til lægen - ørepine er nemlig stort set altid lig med
> mellemørebetændelse (som jeg har haft MANGE gange *aaavv*) og skal

Takker - jeg vil smide mig på sofaen - og dirigere rundt med kæresten
Det trækker helt ned i kæbepartiet - av av
MEN læge - nej tak, det er sådan noget man sender sin katte til ))

Håber på, at det går over af sig selv.

> God bedring,

Mange tak

/ Anya ( som for første gang i sit liv har haft ondt i sine ører ).

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 05-11-02 23:24

> MEN læge - nej tak, det er sådan noget man sender sin katte til ))
>
> Håber på, at det går over af sig selv.

Hmmm pas på med det er det mellemøret der er betændelse i så springer
tromhinden på et tidspunkt, og ja så letter smerten men der kommer et lille
ar og får man mange af dem, ja så er det = nedsat hørelse. taler af erfaring

god bedring
hilsen Sanne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-11-02 23:40

"Sanne Schmidt" <sanne@silver-heart.dk> skrev...
> [...]
lille
> ar og får man mange af dem, ja så er det = nedsat hørelse. taler af

Kender det også - var "ørebarn" (og er nu "ørevoksen" - lider stadig af
undertryk i ørerne) - er blevet punkteret et utal af gange... og har også
fået konstateret nedsat hørelse, som er specielt dårlig når jeg er forkølet,
fordi det "sætter sig" på ørerne.
Men betændelse kan nu også godt gå i sig selv igen uden at trommehinden
springer - det kan dog tage op til en uges tid... og da jeg er *hysterisk*
omkring mine ører, så venter jeg ikke på at det vil gå i sig selv (ørepine
er det værste jeg ved!! - givetvis traumer efter utallige indlæggelser, hvor
jeg den ene gang efter den anden fik lagt dræn i ørerne (4 gange i hvert
øre)... av!).

Mvh. Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-11-02 23:27

In article <aq9d54$815dt$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>
> Håber på, at det går over af sig selv.

> Mange tak
>
> / Anya ( som for første gang i sit liv har haft ondt i sine ører ).

Du kunne også koste kæresten hen på et døgnapotek efter en næsespray
(håndkøb), hvis I har sådan et i nærheden. Nogle gange er en
medvirkende årsag, at det eustatiske rør (lille bitte forbindelse
mellem mellemøret og næsen / svælget) er lukket, og så kommer der over-
eller undertryk i øret. Hvis man kan få slimhinderne til at trække sig
sammen v.h.a. næsespray'en, så der kommer luft igennem igen, kan det
nogen gange lindre i øret.
Og ellers - tag et gram pinex og ring til lægen i morgen
God bedring

Fra : Kate

Dato : 05-11-02 23:39

> Dejligt, at det gik godt

Ja, det forventede jeg jo egentligt også at det ville, men selvom jeg
nødigt vil indrømme det så _er_ jeg jo lidt hønemor og bekymrer mig om
mine små pus

> Det tror jeg gerne...he he

Ja, sådan er jeg jo Og når det regner på præsten, drypper det på
degnen, så de andre bliver nok glade for ham når de også får guf

> / Anya( som lige vil høre ad, om der er nogle der et godt råd mod
> ørepine ? Det er MIG, ikke kattene

Hør efter hvad de andre siger....Jeps, jeg tilhører også den del af
befolkningen som har nedsat hørelse, specielt på venstre øre, pga vrøvl
med ørerne hele min barn- pg ungdom. Først da jeg var midt i tyverne
aftog det og desuden lærte jeg at jeg danner undertryk i mit indre øre,
hvilket gør tingene værre. Jeg bryder mig dog ikke om varmepude, men
sådan er vi så forskellig.
God bedring.

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-11-02 23:52

Hej Anya
Har du en rosengeranie, så krøl et blad sammen og
put i øret, det er ikke uden grund at den i gamle dage
blev kaldt "ørepineplante" har selv afprøvet det op til flere gange

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-02 00:15

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> writes:

> / Anya( som lige vil høre ad, om der er nogle der et godt råd mod ørepine ?
> Det er MIG, ikke kattene

Hvis du har haft snue og snuset ind/op passer diagnosen fint med Ann's
behandlingsmetode, har selv haft samme problem..
Ellers maa du til laegen kan kun haabe paa at du har valgt en god
laege..

Troestespinbrum fra Melissa som har set slavens lidende udtryk..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-11-02 00:38

In article <m3bs538v7o.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Hvis du har haft snue og snuset ind/op passer diagnosen fint med Ann's
> behandlingsmetode, har selv haft samme problem..

Ja, bihulebetændelse er tit starten på det. Men jeg har læst for nylig,
at for mange af de unger, der ender med at få punkteret ørerne p.g.a.
mellemørebetændelse, er problemet faktisk startet med et stoppet /
hævet eustatisk rør, fremkaldt af forkølelse eller allergi eller....
Når røret op til mellemøret er lukket, har man pludselig en perfekt
"udklækningsanstalt" for bakterier i mellemørets nu lukkede, varme,
fugtige rum... og så har vi balladen..
I øvrigt kan kæbehulebetændelse gøre ondt op i øret, ligesom
tandproblemer kan. Så det er ikke så nemt at gennemskue altid

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 06-11-02 01:40

> / Anya( som lige vil høre ad, om der er nogle der et godt råd mod ørepine
> ?
> Det er MIG, ikke kattene

Prøv at give dig selv lidt zoneterapi.
Hvis du finder nogle ømme punkter f.eks. på undersiden af din storetå -
eller deromkring, så foretag en behandling af punkterne.
Det vil sikkert kunne hjælpe.
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : AEK

Dato : 06-11-02 11:33

"Preben Kittelmann" <fjern_dette.preben@kittelmann.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa !

Jeg takker mange gange for gode råd. Jeg har ikke været forkølet, så det er
ikke derfor, at ørepinen er kommet.
I går havde jeg store smerter helt ned i kæbepartiet og i tænderne.
I dag sidder det " kun " i ørerne igen.
Hvis ikke det er bedre i morgen, vil jeg lige få lægen til at se på det.

/ Anya.

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 06-11-02 12:22

AEK wrote:

> [...]
> I dag sidder det " kun " i ørerne igen.
> Hvis ikke det er bedre i morgen, vil jeg lige få lægen til at se på det.

Godt at det ikke er så slemt nu.
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk