SuSE modemproblemer
Fra : Hans Skjalm

Dato : 05-11-02 20:08

Jeg er nybegynder med Linux og jeg har lige installeret SuSE 8.1.
Det gik fint i store træk fint bortset fra SuSE ikke kunne finde mit modem.

Det er et intern "Lucent Win Modem" og kører på COM3.
Jeg har prøvet næsten "alt" - er der nogen der kan hjælpe?

Jeg har et problem mere - når man sætter internetforbindelsen op
hvor skal man skrive primær og sekundær DNS?

mvh
Hans

Fra : frank damgaard

Dato : 05-11-02 21:39

Hans Skjalm <hskjalm@image.dk> wrote:

> [...]

> Det er et intern "Lucent Win Modem" og kører på COM3.
> Jeg har prøvet næsten "alt" - er der nogen der kan hjælpe?

hint: "win modem" betyder windowsmodem.
Det er en signalprocessor CPU med windowssoftware til modemhåndtering,
jeg kalder dem et "halvt" modem.

Der er dog nogle windows modem der med noget besvær kan bringes
til at virke med linux, se http://www.linmodems.org

Hvis det er en stationær PC, så kan det være nemmere
med et rigtigt modem til serielporten.

> Jeg har et problem mere - når man sætter internetforbindelsen op
> hvor skal man skrive primær og sekundær DNS?

Normalt klares det automatisk når PPP forbindelsen over modemet
oprettes, du kan checke /etc//resolv.conf at den opdateres.

--
Frank Damgaard |

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 06-11-02 09:40

> Jeg har et problem mere - når man sætter internetforbindelsen op
> hvor skal man skrive primær og sekundær DNS?

Gå ind i yast2, network, dns og der taster du dine dns'er! Det er så
dejligt nemt!

//XoDeus