xmms og redhat 8 - afspiller for hurtigt
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-11-02 19:35

xmms installeret med atp-get på min RedHat 8, afspillet alt for hurtigt
og uden lyd.
Der er installeret "mp3 kodex".

Nogle forslag til hvad der er galt?

Jeg har haft problemet før, men kan ikke huske hvordan jeg fik det til
at virke.

Fra : Christian Viller Han~

Dato : 05-11-02 20:10

On Tue, 05 Nov 2002 19:34:35 +0100, Mikkel F.S. Andersen wrote:

> xmms installeret med atp-get på min RedHat 8, afspillet alt for hurtigt
> og uden lyd.
> Der er installeret "mp3 kodex".
>
> Nogle forslag til hvad der er galt?

Er du kommet til at sætte output til "diskwriter"?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-11-02 22:25

Hej Mikkel!

05 Nov 02 kl.18:34 skrev Mikkel F.S. Andersen til All:

MA> xmms installeret med atp-get på min RedHat 8, afspillet alt for
MA> hurtigt og uden lyd. Der er installeret "mp3 kodex".

Det har intet med pension at gøre , det hedder apt-get

MA> Nogle forslag til hvad der er galt?

Måske hjælper det at skifte output plugin?

Vh. Bo

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-11-02 21:00

Bo Simonsen wrote:
> Hej Mikkel!

> Det har intet med pension at gøre , det hedder apt-get

> Måske hjælper det at skifte output plugin?
>
> Vh. Bo

Problemet lå i at mikrofonen i mit webkamera konfliktede med lyskortet.
Jeg har koblet webkamera'et fra, og nu virker det perfekt Dejligt
med noget lyd til arbejdet...

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-11-02 01:59

"Mikkel F.S. Andersen" wrote:
> Problemet lå i at mikrofonen i mit webkamera konfliktede med lyskortet.

Nu har vi jo længe kendt lydkort i vores små nørde-maskiner. Og hvem
troede at udvikling skulle stoppe der? Nu udvides vores sanseoplevelser
med lyskortet! Jeg er endnu ikke stødt på sådan ét.

Hvordan virker det? Justerer det den dæmpede beysning til stemningen,
eller laver det et vildt disco-lys-show, der matcher lydkortets
udgydelser?

Det er da i øvrigt kritisk at webkameraet konflikter med lyskortet. Hvad
betyder det for lysforholdene på webkamaraets optagelser?

--
Lars Kongshøj

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 06-11-02 08:59

Lars Kongshøj wrote:

> [...]
>
> Det er da i øvrigt kritisk at webkameraet konflikter med lyskortet. Hvad
> betyder det for lysforholdene på webkamaraets optagelser?

Jo.... den var vidst ikke så god.

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 06-11-02 11:10

Lars Kongshøj wrote:

> Hvordan virker det? Justerer det den dæmpede beysning til stemningen,
^^^^^^^^
Hvad er beysning?

Det bli'r da også mere og mere teknisk, det her ...
--
Mvh.
Axel