MS Windows
briani 27239
Skriftstørrelse i IE pludselig stor?
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 05-11-02 18:17

Hej!

Skrifttyperne i Explorer er pludselig blevet større..
Det er ikke i menu, applets også videre kun html dokumenter med normal
skrift...
Det skete fra den ene dag til den anden jeg mistænker at jeg lukkede min
firewall og åbnede den for at have lavet det (lyder måske lidt underligt men
det var derefter jeg registrerede det) Nogen der kan hjælpe?
Systemet kører på WinME med IE5.5 (Firewallen er Zonealarm hvis nogen var
interreserede?)

Mvh.
Hans-Jacob

OE feat. OE-Quotefix

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-11-02 19:18

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev
:

>Skrifttyperne i Explorer er pludselig blevet større..

Vis => tekststørrelse.

Det er sikkert sket ved at du har en mus scrollhjul og er kommet
til at bruge scroll og [Ctrl] samtidig.

Fut: news:dk.edb.internet.software.browser, hvor svar herpå
bringes.

Fra : Martin K

Dato : 08-11-02 12:51

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> :
>
> Vis => tekststørrelse.
>
> Det er sikkert sket ved at du har en mus scrollhjul og er kommet

Ikke nødvendigvis. Det sker også hvis man i Outlook (evt. også Outlook
Express?) modtager en mail i HTML format. Så vil Skrifttyperne i IE ændres
til fontstørrelsen i HTML mailen. Det skal ændres i Outlook og det gøres
således:

I Outlook:
Tools->Options->Mail format->Fonts->International fonts->Font size
Vælg din foretrukne default fontsize og vupti, så bruger IE denne.

Martin

Fra : GiWeo

Dato : 09-11-02 10:05

Hejsa

>I Outlook:
>Tools->Options->Mail format->Fonts->International fonts->Font size
>Vælg din foretrukne default fontsize og vupti, så bruger IE denne.

Eller hvis man har en "rulleknap-mus" så holdt CTRL tasten nede på
tastaturet mens du drejer på rulleknappen - så ændres
skriftstørrelsen...

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 09:07

"GiWeo" <do@os.dk> wrote in message
> Hejsa

> Eller hvis man har en "rulleknap-mus" så holdt CTRL tasten nede på
> tastaturet mens du drejer på rulleknappen - så ændres
> skriftstørrelsen...

Ja, ja, men problemet er jo at dette svarer til at vælge skriftstørrelse fra
menuen, og at dette valg som nævnt ændres hver gang man modtager en mail i
HTML format hvor skriftstørrelsen er anderledes. Så skal man hver gang enten
vælge fra menuen eller scrolle med musen endnu engang. Når man ændrer
default skriftstørrelsen til f.eks. 'smaller' (eller hvad man nu
foretrækker) i Outlook, vil det være denne størrelse som IE vender tilbage
til, selv efter man har modtaget mails i HTML format.
Hvorfor der er denne åndsvage sammenhæng mellem Outlook og IE ved jeg ikke,
men det er sikkert en fejl som MS ikke gider rette.

Martin