Kabel til tv-out
Fra : Peter

Dato : 05-11-02 18:24

Hvilket kabel skal jeg bruge til mit ati rage pro for at forbinde kort med
tv?
Hvor kan de købes?

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 05-11-02 18:47

Aldi har lige haft et komplet sæt i sidste uge til 70kr!

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 05-11-02 18:57

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Aldi har lige haft et komplet sæt i sidste uge til 70kr!

Som ikke var så komplet igen, da den 20 cm lange composite konverter havde
et han S-video stik istedet for et hun stik, og derfor ikke kunne bruges.

Men understøtter ens TV S-video (via scart) så var sættet fint.

Mvh Michael

Fra : Peter

Dato : 05-11-02 19:29

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aq8uub$cad$1@sunsite.dk...
> Hvilket kabel skal jeg bruge til mit ati rage pro for at forbinde kort med
> tv?
> Hvor kan de købes?

det skal i øvrigt være på ca. 10 m. Lydkabel er trukket og jeg har
"adapteren" til scart-indgangen.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 05-11-02 19:40

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aq92np$7d4$1@sunsite.dk...

> det skal i øvrigt være på ca. 10 m. Lydkabel er trukket og jeg har
> "adapteren" til scart-indgangen.

Understøtter dit TV S-video (S-VHS) via scart?
Ellers skal du bruge en konverter istedet for en adapter.

Hvad har dit GFX-kort af udgange?

www-av-supply.dk er et gangske godt bud på en butik med en rimelig pris.

Mvh Michael

Fra : Peter

Dato : 05-11-02 21:31

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc81077$0$790$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Understøtter dit TV S-video (S-VHS) via scart?
Det troede jeg at det havde, men det ser ikke sådan ud. Der er godt nok et S
ved scart-stikkene bagpå, men det er jo nok ikke det.

> Hvad har dit GFX-kort af udgange?
Udgangen passer til et phono-hanstik.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 05-11-02 22:13

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aq99sv$j89$1@sunsite.dk...

> [...]
> Det troede jeg at det havde, men det ser ikke sådan ud. Der er godt nok et
> ved scart-stikkene bagpå, men det er jo nok ikke det.

Har aldrig hørt om kort der kun har phono stik (til composite signal), og
ikke har er S-video stik (nogle kalder det S-VHS.

Hvis der kun er phono kan du "nøjes" med sådan et kabel:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=51&gruppeid=5&PHPSESSID=16db
d34e23f4545dbbfac2aa078d6c74

(brug det tykke og gem det tynde, det fås ikke billigere)
Og der vil ikke være problemer med sort/hvid billede med Composite signal

ellers kam du købe sådan et her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=1&gruppeid=1&PHPSESSID=16dbd
34e23f4545dbbfac2aa078d6c74

Kvaliteten vil være bedre med S-video, men det kræver at dit TV understøtter
det.

Mvh Michael

Fra : Peter

Dato : 05-11-02 22:44

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc8345f$0$812$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Har aldrig hørt om kort der kun har phono stik (til composite signal), og
> ikke har er S-video stik (nogle kalder det S-VHS.
Du har ret! Der er både s-vhs og composite. Der fulgte et kabel med kortet a
la det du har henvist til nedenfor (det med phono i begge ender), men jeg
har aldrig fået det til at virke i windows selv ved meget lave opløsninger.
Vil jeg have bedre chancer med s-vhs udgangen og en scart-converter? Samlet
pris hos av-supply er kr. 238,00 ved 15 m. kabel. Kan det ikke fås billigere
andre steder?
Tak for svarene i øvrigt!
/Peter

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 05-11-02 23:23

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aq9e5b$ccu$1@sunsite.dk...

> [...]
opløsninger.
> Vil jeg have bedre chancer med s-vhs udgangen og en scart-converter?

Jeg tror faktisk du vil have nemmere ved at få det til at virke med
Composite (det kabel med phono stikkene), men kvaliteten vil nok være bedre
med ren S-video.

Når konverteren bruges ender du alligevel med et Composite signal, så tror
jeg du ender med samme billedkvalitet (men det er der sikkert nogle der vil
modargumentere).

Hvis du har et Composite kabel ville jeg arbejde på at få det til at virke
med det først.

Kan du ikke få det til at virke, kan du nok heller ikke få det til at virke
med S-video (prøv evt at spørge i news:dk.edb.hardware.grafikkort de plejer
at have styr på det med TV-out).

> Samlet pris hos av-supply er kr. 238,00 ved 15 m. kabel. Kan det ikke fås
billigere
> andre steder?

Jeg tror det ikke umiddelbart, men som sagt ville jeg prøve at få det til at
virke med de ting du allerede har (evt flytte PC'en midlertidigt, hvis
kablet ikke er så langt).

> Tak for svarene i øvrigt!

Det var så lidt. du spørger bare igen, hvis der er mere du vil vide.

Mvh Michael

Fra : Martin S.

Dato : 06-11-02 12:03

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc844d4$0$5774$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> jeg du ender med samme billedkvalitet (men det er der sikkert nogle der

Ja. Men gider ikke gå ind i en større diskussion. Composite kablet (selvom
man vælger et GODT kabel) er dårligere end Svideo - hvor signalerne er
adskilte og skærmede.
Så især ved længere kabler kan S-videokablet anbefales, også med
Scartconverter til sidst.
Bruger det selv, og har ca. 18 m kabel. Førhen brugte jeg composite. Der er
synlig forskel.

> Hvis du har et Composite kabel ville jeg arbejde på at få det til at virke
> med det først.

Enig

> Kan du ikke få det til at virke, kan du nok heller ikke få det til at
virke
> med S-video

Det tror jeg heller ikke

>(prøv evt at spørge i news:dk.edb.hardware.grafikkort de plejer
> at have styr på det med TV-out).

> billigere

Det kan man sikkert godt. Men deres priser er lave. Så det er måske 20 kr.
eller lign. du sparer

Fra : Martin S.

Dato : 05-11-02 19:41

> det skal i øvrigt være på ca. 10 m. Lydkabel er trukket og jeg har
> "adapteren" til scart-indgangen.

Skal du bruge S-video eller composite (alm. antennekabel med RCAstik) ??
Førstnævnte er bedst.
Bemærk at hvis dit TV ikke er S-video kompatibelt så får du et Sorthvidt
billede med S-videokabel, og skal således bruge en SCART-CONVERTER (ikke
ADAPTER)...
jeg tror da at www.av-supply.dk har nogle kabler... :D

Martin S.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 05-11-02 19:44

Enighed

Det er da rart.

Mvh Michael

Fra : Martin S.

Dato : 05-11-02 19:50

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc81167$0$820$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Enighed
>
> Det er da rart.

Ja da... havde ikke set din tråd da jeg var i færd med at skrive min

mvh Martin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-11-02 22:23

<------------------------->
> [...]
> Bemærk at hvis dit TV ikke er S-video kompatibelt så får du et Sorthvidt
> billede med S-videokabel, og skal således bruge en SCART-CONVERTER (ikke
<------------------------->

på Nvidia kort kan man selv bestemme om det skal være S-video eller
composite det kommer ud af Tv out stikket, selv om det kun har et S-video
out

Fra : Martin S.

Dato : 06-11-02 11:55

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> på Nvidia kort kan man selv bestemme om det skal være S-video eller
> composite det kommer ud af Tv out stikket, selv om det kun har et S-video

Og ?? jeg er ikke helt med på hvad du mener ? Selvom du selv kan vælge, så
er S-video bedst.
Og det er ikke ligegyldigt om det er via et S-video kabel eller via
composite (antennekabel).
Når du selv kan vælge så er der sikkert også en lille converterstik/boks til
dit kort så du enten kan få et composite signal eller S-video signal. Det er
der i hvertfald på mit MSI TI 4400 Del. kort. Men det ændrer jo ikke
problematikken. Fidusen er at bibeholde en så høj kvalitet som muligt. Og
når konverteringen (hvis dette er aktuelt) først finder sted i
Scartkonverteren, så kan det ikke blive mere optimalt. (udover man kan købe
et S-video kompatibelt TV osv.)
Martin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-11-02 13:17

okay Martin..

(Obs dette her virker kun på Nvidia kort, mener dog andre har noget
tilsvarrende)

Prøv at vælge instilinger for skærm (der hvor du kan stille på skærmområde
størrelse)
Vælg "Avanceret..."
Vælg "nWiew"

Under "Enhedsindstillinger>>>" "Vælg outputenhed"

Her kan du sørme Vælge Video-outputformat ::::: S-video/composite

Fra : Martin S.

Dato : 06-11-02 13:26

> [...]
>
> Under "Enhedsindstillinger>>>" "Vælg outputenhed"
>
> Her kan du sørme Vælge Video-outputformat ::::: S-video/composite
Ja det kan man sørme.. Men det er jo ikke hele sandheden.

Du kan ikke sende et composite signal ud gennem et Svideo kabel eller
omvendt (altså uden converter/adapter etc.).
Valgmuligheden er til for at du kan bruge enten Svideo/comp., afhængig af
det kabel du anvender. Eller også gør kortet det automatisk i Nview uafh. af
hvad man har valgt manuelt.
Hvilket kabel anvender du da ? Et klonet kabel med både composite og Svideo
?
Du siger dit kort har S-video udgang.
Og du bruger slet ikke nogle små konverter kabler etc., så konklusionen må
blive at du bruger et Svideo kabel ?
For så er det fuldstændig ligegyldigt hvad du vælger i Nview - den vil
automatisk køre Svideo - uanset hvad der står i Videoout.

Martin

Fra : Martin S.

Dato : 06-11-02 13:27

> [...]
>
> Under "Enhedsindstillinger>>>" "Vælg outputenhed"
>
> Her kan du sørme Vælge Video-outputformat ::::: S-video/composite

Glemte lige... hvilket Nvidiakort har du?