Hjælp ønskes ang. Switchbox
Fra : Lasse

Dato : 05-11-02 17:46

Hejsa ng

Skal bruge en switchbox, så jeg kan skifte manuelt mellem 2 pcér til samme
skærm.Kender i den billigste løsning ??
Har chekket edbpriser, synes kun jeg kan finde en til 750kr, det er for dyrt

Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE

Fra : A K.

Dato : 05-11-02 21:17

Kig på www.thansen.dk under KVM switch box

Fra : Devast8or

Dato : 05-11-02 21:47

Brug VNC, det er gratis.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lasse

Dato : 05-11-02 23:05

> Brug VNC, det er gratis.

Øhh hvad er det??
--
Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE

Fra : rhexis

Dato : 05-11-02 23:10

> Øhh hvad er det??

Et program der gør dig istand til at fjernstyre en anden computer.
Tænk pcAnywhere og du vil have en idé om hvad det er.

http://www.uk.research.att.com/vnc/
http://www.tightvnc.com/ (er vist nede pt)

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Leony

Dato : 06-11-02 11:00

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> Brug VNC, det er gratis.

Info om VNC:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/index.htm
Det ville jeg også foreslå. Eller et andet fjernstyringsprogram.
Personligt har jeg prøvet RadMin
http://www.radmin.com/
og det fungerer bare.

Eftersigende skulle kvaliteten af en switchbox først blive god når du ofrer
et par tusind, det er i hvert fald det indtryk jeg har fået efter de
diskussioner der har været i gruppen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : LarsS

Dato : 06-11-02 16:27

Leony skrev:

> [...]
>
> Eftersigende skulle kvaliteten af en switchbox først blive god når du ofrer
> et par tusind, det er i hvert fald det indtryk jeg har fået efter de

hmm, man kommer altså til at mangle skærm, mus og tastatur
i en række situationer hvis man KUN har fjernbetjenings-sw (rent
bortset fra pc skal sættes til at ku boote uden stop ved mangl.
mus, tasttur og skærm). Dvs. i praksis skal man tit flytte de tre
dele fra den ene til den anden: fjernbetjenings-sw virker jo først
når windows ER læst ind, og hvis nu skidtet ikke starter, eller
hvis (når) skidtet fryser...
(har selv 2 pc'er med fjernbetjening af den ene (stationær og
bærbar), men planlægger køb af en stationær mere + switchbox...)

/LarsS

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 07:26

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dele fra den ene til den anden: fjernbetjenings-sw virker jo først
> når windows ER læst ind, og hvis nu skidtet ikke starter, eller

Der kan nemt sidde tastatur og mus i den computer der bliver fjernbetjent.
Men jeg vil da gerne give dig ret i at det kan være meget rart at have en
separat skærm i nogle tilfælde, men vi har jo ikke hørt noget om hvad den
anden computer skal bruges til. Synes også det er lidt at tage sorgerne på
forskud, at forberede sig på at Windows fryser under opstart. Jeg har brugt
Windows stort set hver dag de sidste 4 år og jeg kan tælle de gange den er
frosset under boot på 1 hånd. Hvis ens Windows fryser under opstart, så har
man et problem. Hvis man er så uheldig at scandisk starter under opstart
(det kan jo ske), så er det enten at slå den fra eller lære sekvensen (l for
slet og u for uden fortryd).

> (har selv 2 pc'er med fjernbetjening af den ene (stationær og
> bærbar), men planlægger køb af en stationær mere + switchbox...)

Held og lykke.
Mere hardware = mere glæde

Fra : Lars J.H

Dato : 06-11-02 00:15

On Tue, 5 Nov 2002 17:46:28 +0100, "Lasse"

http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?77 er måske relevant for dig. Er
inc. kabler.

--
mvh Lars J.H

Fra : sune vuorela

Dato : 07-11-02 10:11

> [...]

>skærm.Kender i den billigste løsning ??
>Har chekket edbpriser, synes kun jeg kan finde en til 750kr, det er for dyrt

Jeg har den billige, manuelle switch fra shg.dk - den er jeg fuldt ud
tilfreds med.
Den bruger jeg til at skifte mellem min arbejdscomputer med windows og
min legeserver med redhat.

--
Sune

Fra : Lasse

Dato : 07-11-02 19:11

> Jeg har den billige, manuelle switch fra shg.dk - den er jeg fuldt ud
> tilfreds med.
> Den bruger jeg til at skifte mellem min arbejdscomputer med windows og
> min legeserver med redhat.

Hvad for en er det??>
http://www.shg.dk/shop2.asp
--
Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE

Fra : Lasse

Dato : 07-11-02 19:14

Er det den til 215 kr??
--
Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE

Fra : sune vuorela

Dato : 07-11-02 23:34

On Thu, 7 Nov 2002 19:13:57 +0100, "Lasse"
<lasse@johansenFJERN.tdcadsl.dk> wrote:

>Er det den til 215 kr??

Roline - jeps. Der følger dog ikke kabler med.... Men det er der
heller ikke på de dyrere...

Men den virker fortrinligt... switchboksen. Og det er rart at den er
manuel, da man så kan skifte over på en pc uden noget som helst på -
eller formatere sin pc... Det er bare at trykke på en knap - så er det
den anden pc. Ikke noget software der kan crashe"

Det eneste jeg har spekuleret i er om det skulle have været en til 4
computere i stedet hvis jeg snart køber mig en bærbar sådan at jeg kan
arbejde på en ordentlig skærm og tast/mus

--
Sune

Fra : Lasse

Dato : 08-11-02 16:22

Jeg siger mange tak for hjælpen og bestiller hermed den billige til 215 kr
--
Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE