" Svømmerhvalp"
Fra : Holm

Dato : 05-11-02 15:02

http://www.dyrenettet.dk/Dyrenettet.asp?page=Dyresiderne/Historierdyr.asp

Her er en meget spændende historie!
Jeg har aldrig selv hørt om dette fænomen , måske er der andre i gruppen der
har ?

Holm

Fra : Gjøl

Dato : 05-11-02 15:20

Holm wrote:

> Her er en meget spændende historie!
> Jeg har aldrig selv hørt om dette fænomen , måske er der andre i
> gruppen der har ?

Rigtig god og spændende læsning. Har heller aldrig set det før.

Blot undrer jeg mig over at det tager 12 dage inden man ser det.
Spørgsm: Kan det ikke ses før? Ved den daglige vejning evt.

Fra : Camilla Baird

Dato : 05-11-02 19:31

On 05/11/2002 15:02, in article
3dc7d13e$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Holm"
<dortheholm@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>

> Her er en meget spændende historie!
> Jeg har aldrig selv hørt om dette fænomen , måske er der andre i gruppen der

Jeg kender mest til begrebet blandt killinger, men jeg har fundet nogle
engelske/amerikanske links om "swimmer puppies", og hvordan man kan hjælpe
dem:
http://www.cockerspanielinformation.com/puppies/swimmer_puppy/
http://www.cockerspanielinformation.com/puppies/swimmer_puppy/index.htm
http://www.cockerspanielinformation.com/puppies/swimmer_puppy/saved6.htm
http://www.cockerspanielinformation.com/puppies/swimmer_puppy/tessie.htm
http://www.dogsites.com.au/internet_library/swimmer_puppies.html
http://www.showdogsupersite.com/kenlclub/breedvet/swimmers.html
http://www.gsdhelpline.freeserve.co.uk/swimmer.htm
http://bulldogsworld1.homestead.com/Spinal_Nerve_conditions.html

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Claus jensen

Dato : 06-11-02 08:56

hej alle
sammen
vi har før i tiden opdrættet amerikanske cockere, der var engang et lille
kuld (3 hvalpe) hvor der var en tæve der var svømmer, det
er som regel en hvalp der spiser meget og derfor ikke gider røre sig og får
flade ribben, men det kan let afhjælpes, når de begynder at bevæge sig
så læg hvalpen lidt væk fra de andre og moderen, så den skal bevæge sig for
at komme tilbage, samtidig skal man såvidt muligt lægge hvalpen på siden
så ribbene presse i rette stilling igen. jeg ved at svømmere er ret
almindelige hos franske og engelske bulldogger.
jeg håber det var forklaring nok.

mvh claus jensen

Fra : Leyna

Dato : 06-11-02 11:38

On Wed, 6 Nov 2002 08:56:29 +0100, "Claus jensen" <cj@team.dk> wrote:

>hej alle
>sammen
> vi har før i tiden opdrættet amerikanske cockere, der var engang et lille
>kuld (3 hvalpe) hvor der var en tæve der var svømmer,

Nu har jeg kigget lidt på de sider der har været henvisninger til, men
jeg har ikke kunne finde svar på mit eget spørgsmål. Hvad stiller man
op med disse svømmere? Jeg ved at indenfor fuglehold, der bliver de
aflivet omgående, da de ikke har en chance, men hvad med hunde?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk