MS Windows
briani 27239
Windows XP og aktivering!
Fra : Bo Larsen

Dato : 05-11-02 14:15

Her på stedet roder vi lidt med windows xp og bærebare! Vi har 160 bærebare,
som kører alt fra Win95 til Win XP. Vi vil gerne opgradere de bærebare der
er kraftige nok til Win XP.
Til dette formål har jeg lavet et image, som jeg så vil lægge på de
bærebare. Men nu begynder problemerne, eller rettere problemet! For når jeg
har lagt image på, og starter maskinen op, får jeg en fejlmeddelelse som
fortæller at registreringsnøglen ikke er godkendt af systemet.
Den reg.nøgle jeg bruger er selvfølgelig OK, og den er tastet rigtigt ind
o.s.v. Metoden til at få win XP op at køre er meget simpel. Man skal rette
lidt i registreringsdatabasen, og så kører det igen

Det jeg er interesseret i at vide er følgende; Hvordan kommer jeg i kontakt
med registreringsdatabasen, når jeg booter op på en diskette. Skal jeg bruge
et 3-parts program eller hvordan?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Claus Kühle

Dato : 05-11-02 20:55

"Bo Larsen" <Larsen_bsc
> [...]
> fortæller at registreringsnøglen ikke er godkendt af systemet.
> Den reg.nøgle jeg bruger er selvfølgelig OK, og den er tastet rigtigt ind

Jeg vil anbefale dig at kigge på sysprep som ligger på din windowscd. se
f.eks.
http://www.svein.dk/Windows2000/Installation/sysprep_i_windows2000_sp_2.asp

"SysPrep hjælper administratorer med at klone computerkonfigurationer,
systemer og programmer. Et enkelt billede, som indeholder operativsystemet
og forretningsprogrammer, kan gendannes på flere forskellige
maskinkonfigurationer." Fra microsoft hjemmeside
venlig hilsen

Claus Kühle