[ASP.NET] Installationshjælp
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-02 11:47

Jeg har netop prøvet at lægge ASP.NET ind på vores webserver (Win2K
/ IIS 5). Selve installationen forløb glat - og der var ingen
besked om genstart. Men uanset hvad jeg lægger ind i et aspx-
dokument får jeg nu "Server Error in '/' Application." - også med
omdøbte html-filer uden nogen form for .net-kode.

Samme fejlmeddelelse påstår frejdigt at man kan læggge en kode ind
i filen web.config i roden på sitet - og på den måde få en mere
udførlig fejlmeddelelse. Det virker bare ikke :(.'

Hvad gør jeg forkert?
Skal jeg ned og lægge noget i default-web i stedet for det aktuelle
site? Jeg har prøvet at køre .net-konfiguration og .net-wizards -
uden at komme videre. Alle råd modtages.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-11-02 11:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> [...]
> dokument får jeg nu "Server Error in '/' Application." - også med
> omdøbte html-filer uden nogen form for .net-kode.

Forekommer dette i default website (wwwroot) eller er det kun i virtuelle
sites ?

> Samme fejlmeddelelse påstår frejdigt at man kan læggge en kode ind
> i filen web.config i roden på sitet - og på den måde få en mere
> udførlig fejlmeddelelse. Det virker bare ikke :(.'

Du er opmærksom på, at data i web.config-filen er versalfølsom, ikke ?
Jeg har ikke haft problemer med at det ikke virkede at ændre i filen.

Jeg vil i øvrigt foreslå dig, at du spørger i dk.edb.system.ms-
windows.server, hvor spørgsmål om opsætning af IIS er (mest) ontopic.

xFUT sat dk.edb.system.ms-windows.server

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk