Hvad bruger NSA microwave hearing til ?
Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 05-11-02 09:45

Hvad bruger NSA microwave hearing til ?

Når først en kanal er etableret, kan den udvides.

NSA, National Security Agency, kan tracke (se) et individ (i det fri
og inde i bygninger - døgnet rundt, kloden rundt).

Derefter kan de sikre sig, at personen gennem sin mikrobølgehørelse,
over eller under høretærsklen, i realtid opfatter og påvirkes af deres
verbale budskaber, der sendes med lysets hastighed via mikrobølger.

Hvis NSA vurderer, at en given person er interessant nok til at blive
fulgt dag og nat i årevis, kan de så vælge at udbygge
mikrobølgehørelsesforbindelsen. Nok et 'mindcontrol victim' er
etableret - og potentielt nok en livsvarig (og for NSA livsfarlig)
opponent.

Der er ingen amerikanske kontrolorganer, der hindrer NSA heri endsige
overvåger deres indlysende kriminelle foretagsomhed. Dem, der er
(Senate Select Committee osv.) er en (grov) vittighed.

En af de aktiveste og mest artikulerede mindcontrol opponenter er
amerikaneren Allen L. Barker. Nedenstående artikel af Allen L. Barker
handler om, hvad der sker mellem plageånder og det ufrivillige offer,
når mikrobølgehørelses-forbindelsen først er sikkert etableret, og
ofret hvad enten han vil eller ej, må høre på ordskvalderet fra morgen
til aften, dag ud og dag ind.

Allen Barker har siden 1995 forsket i mind control-teknologi og
-politik. Han er B.A. i fysik og matematik, M.S. i computer-videnskab
og Ph.D. i computer-videnskab fra University of Virginia.

Han er forfatter og medforfatter til en række artikler og tekniske
rapporter om neurale netværk, genetiske algorithmer, target tracking
og mønsterklassificering. Allen Barker's hjemmeside kan ses på
http://www.datafilter.com/alb

Steen Hjortsø

Bortforklaringer og manipulation i mind control

Allen L. Barker

Sådan bortrationaliserer man tortur

a. Post-hoc rationaliseringer.

De fleste rationaliseringer er af denne slags, men opføres her som et
separat punkt. Princippet er, at en person udvælges til tortur og
overvågning af en eller anden grund - klassificeret arbejde, han anses
for at være undergravende, det er måske en tilfældig udvalgt
forsøgsperson, osv. - og så er en af målsætningerne med overvågningen
at fremføre plausible løgne om, hvorfor overvågningen i det hele taget
startede.

b. Foregiv at det er en kamp mellem ligemænd.

Opfør dig, som om det er en kamp mellem ligestillede, en
sportsbegivenhed, eller endog en krig mellem to hære. Nævn aldrig hvad
der i virkeligheden er tale om, at dette er et militært
efterretningsvæsens angreb på civile i deres hjem med brug af
avancerede våben.

c. Dæmoniser ofrene.

Foregiv at ofrene var frygtelige mennesker, som fortjente, hvad de
blev udsat for, og at offentligheden har behov for at blive beskyttet
mod sådanne mennesker. Beskriv den indenlandske undertrykkelse som en
"god" form for årvågen regeringsaktion. Udvælg et eller to bestemte
ofre at rakke ned på. Et individ kan ikke klare at yde seriøs modstand
mod en kæmpestor, fordækt smædekampagne, specielt ikke når den er
kædet sammen med tortur - og ved at blive associeret med det udvalgte
offer vil alle de andre ofre vil blive tilsvinet.

d. Sammenlign voksne borgere med børn.

Den patriarkalske måde at legitimere tortur på. Påstå at disse
mennesker ikke ved, hvad der er bedst for dem selv og ikke er i stand
til at træffe deres egne beslutninger. Hvis vi er nødt til at
mishandle og krænke disse mennesker, er det kun en form for barsk
kærlighed. Hvis de påberåber sig deres grundlæggende
menneskerettigheder, er det kun et yderligere bevis på, hvor barnlige
og naive de er.

e. Disse informationer er for værdifulde til at give afkald på.

Den bortforklaring, nazi-læger anvendte. Denne forskning er nødvendig
for den nationale sikkerhed, for de medicinske og psykologiske data,
vi opnår, og for enhver anden oplysning, vi stjæler. For at beskytte
friheden og opretholde forfatningen, må nogle borgere summarisk gøres
til slaver og blive tortureret.

f. "Hun ville selv".

Svarende til voldtægtsforbryderens undskyldning kan man foregive, at
ofrene virkelig ønskede hjernevaskernes "opmærksomhed". Dette er
særlig velegnet, hvis Stockholm-syndromet kan induceres i ofret.

g. Middelalderlæge-syndromet.

Torturer og traumatiser ofret til det når en forfærdelig tilstand.
Træk dig så lidt tilbage fra den åbenlyse chikane. Hvis ofret får det
bedre, så påstå, at du kurerede ham. Du gjorde faktisk ikke andet end
at "hjælpe" ham hele tiden. ("Lobotomien kurerede patientens
hyperaktivitet").

h. Sørg for at flere personer får blod på hænderne.

Jo flere personer, man kan få til at tage del i forbrydelserne, desto
mere støtte er der til skjule dem og fortsætte med dem. Fordel "rovet"
fra torturen. Giv fremmede regeringer og efterretningsorganisationer
nogle af oplysningerne og noget af teknologien. Tilskynd
offentligheden til at deltage i chikanen og torturen af ofrene.

i. Appeller til status quo.

Peg på hvordan sagen står nu. Påstå at situationen helt sikkert ville
være værre, hvis de hemmelige overgreb ikke var blevet begået.
Præsenter nogle lattervækkende og tvivlsomme scenarier, som "kunne
være indtruffet", hvis grundloven havde stået i vejen. (Den samme
metode kan anvendes til at vise, hvorfor de fordækte forbrydelser
umuligt kan vises frem for offentligheden …).

j. Ofrene er kun ude efter penge.

Denne absurde påstand kan hjælpe med til at få offentligheden til at
vende sig mod ofrene og kan endda så uenighed mellem ofrene. Folk
passer normalt godt på deres penge, og mange mennesker er simpelthen
grådige. Påstanden ser bort fra den kendsgerning, at de fleste ofre
først og fremmest ønsker, at torturen skal stoppe og dernæst ønsker at
se en eller anden form for retfærdighed ske fyldest. Når fakta er lagt
åbent frem, kan eventuelle krav om erstatning behandles åbent og
sagligt. (At kalde erstatning for års tortur og mishandling
"velfærdsydelser" er en anden måde at nedgøre ofrene på).

k. Det er i virkeligheden ikke så slemt.

Det aktuelle amerikanske system med politisk fængsling og chikane har
udviklet sig præcist for at fremkalde denne type reaktion fra
amerikanerne. Som sådan er det på mange måder en afspejling af vort
samfund. Systemet har samtidig også udviklet sig for at maksimere
ofrenes traumer og frygt. Nøjagtig så rædselsfuldt er det desværre.
Ofrene er tvunget til at leve døgnet rundt under konstant overvågning.
De ved aldrig, hvornår de kan blive slået ihjel og få deres hjerner
stegt til imbecilitet. De kan ikke stole på deres egne tanker, fordi
deres indre tanker konstant udsættes for manipulation. Det er ligesom
at være en chimpanse i et negativt betingnings-laboratorium med en
elektrode i hjernen. Dette udføres i en kontekst, hvor ofrene i øvrigt
bevidst udsættes for traumer og for social latterliggørelse.
Benægtelse af problemet

l. Ofrene er sindsyge, våbnene eksisterer slet ikke.

Standardfraserne. Gentag hvert trin. Læg bevisbyrden på ofret mht. til
at forklare alle de teknologier, der er udviklet i hemmelige,
mørklagte projekter og mht. til at forklare de præcise årsager til de
indtryk, de oplever hver dag. Brug teknikker der efterligner psykisk
sygdom og modsig enhver påstand om, at der foregår chikane med et
afvæbnende "paranoid schizofreni". Hvis det skulle blive bevist, at
nogle af våbnene faktisk eksisterer, så påstå at regeringen aldrig har
konstrueret sådanne våben. Hvis det påvises, at regeringen faktisk har
sådanne våben i sin besiddelse, så påstå at de aldrig ville bruge dem
på den måde, det er blevet fremført.

m. Gør de højtråbende tavse.

Chikaner dem. Ødelæg deres karrierer. Fremsæt trusler mod deres
familier. Gør dem til de næste ofre.

n. Behandl de højtråbende som mainstream-Amerika behandler Noam
Chomsky.

Hvis det er nogen, der ikke kan intimideres, hvis de er for kendte, og
hvis deres karrierer ikke kan ødelægges fuldstændig, så ignorer dem.
Det vil sige, ignorer dem aktivt. Hvis der er for mange af de
kendsgerninger og analyser, de har fremlagt, der ikke kan gendrives,
så hold dem ude af debatten. Alting skal forløbe, som om personen
aldrig havde sagt noget.

o. Påstå, at "systemet virker".

Gentag dette igen og igen for at gøre det mere sandt. Bevares, der er
visse problemer - men systemet virker. Du behøver blot at følge
kanalerne, hyre advokater, og arbejde for din sag (selv om sagen
drejer sig om at stoppe tortur af amerikanske borgere begået af deres
egen regering). Nogle af disse ting er værd at gøre, men ikke fordi
systemet virker. Systemet virker kun for at opretholde status quo. I
efterretningsspørgsmål mere end i andre sager er systemet korrupt
indtil det punkt, hvor det simpelthen er ondt.
Efterretningsorganisationer lyver rutinemæssigt, selv over for
Kongressen, som enten er eller ikke er klar over det.

Manipulation og isolering af individuelle ofre

p. Direkte chikane.

Dødstrusler, trusler mod familie og venner, overvågning,
latterliggørelse, forsøg på nedværdigelse, rygtespredning. Angreb med
hemmelige våben i hjemmet, chikane på gaden. Overfald med midler fra
den psykologiske krigsførelses arsenal, specielt med feed-back fra
overvågning. Dette udgør et kapitel i sig selv.

q. Nå-nå, stakkels lille ven.

Du gik hen og blev tortureret. Du må have gjort noget, der har gjort
dig fortjent til det.
Dette passer egentlig ind i ovennævnte nedværdigende aspekter, men jeg
har anbragt det her, fordi det illustrerer en holdning, der strækker
sig ud over blot og bar chikane.

r. Kald ofret naivt.

Antyd, at chikanen er det normale, og at ofret burde have vidst det
hele tiden. "Tingenes naturlige orden" og andet allerhøjeste nonsens.
Alle ved det - men samtidig sker det alligevel overhovedet ikke, og
ofret må jo være gal.

s. Hvis du bare ikke havde gjort det !

Antyder, at hjælpen er på vej, og at du har det i din magt at hjælpe
ofret. Opbyg en fornemmelse af at hjælpen er på vej og er lige rundt
om hjørnet. Observr ofret, og når han gør noget, du ønsker at
få ham væk fra, så råb: "Hvis du bare ikke havde gjort det !" Det
betyder, at nu kommer der alligevel ikke hjælp, og nu er det ofrets
egen fejl. Dette fungerer godt sammen med den gode og den onde
polimand-rutiner. Det kan også fungere fint sammen med anden chikane.
Hvis ofret virkelig er desperat, traumatiseret, og frygter for sit
liv, kan det virke godt gang på gang.

t. Hvis du blot ville gøre det og det …

Hvis ofret blot ville tilpasse sit liv på den foreskrevne måde, så
ville chikanen stoppe, eller redningsmændene kunne komme til hjælp.
Dette er direkte adfærdsmodifikation: Kun ved at rette dig efter og
adlyde ordrer, kan du blive fri. Når du ændrer en ting, er der altid
en anden. Senere kan "redningsmændene" sige: "Vi kan ikke hjælpe dig,
men er det ikke også det bedste for dig at følge dine egne
retningslinier ?" Den kendsgerning at du samarbejdede med
plageånderne, der stillede sig an som redningsmænd, kan bruges til at
antyde, at du samtykkede i chikanen.

u. Plageånderne må ikke tabe ansigt.

Dette bruges til at få ofrene til at tage afstand fra deres klager og
til at få aktivisterne til at nedtone deres aktiviteter. Påstanden er,
at tingene på en eller anden magisk måde vil ordne sig bag scenen,
hvis blot torturbødlerne kan gøre det på en måde, der redder deres
ansigt. Den kendsgerning at dette ikke er sket i 50 år nævnes ikke.
Det drejer sig grundlæggende om en løgn, der skal vinde tid, og
obstruktion og udsættelse er den hyppigst foretrukne teknik til at
undgå at blive draget til ansvar. Jeg kalder en spade for en spade og
en nazist for en nazist.

v. Du må vente i køen til det bliver din tur.

Det antydes, at der foregår en eller anden hemmelig rettergang bag
scenen, og det bliver din tur, når tiden er inde. Det er selvisk af
dig at springe over andre i køen ! Systemet er overbelastet (hvilket
ikke er nogen undskyldning, selv om et sådant system faktisk
eksisterede), men hvis du kan udholde torturen endnu nogle år, kan du
nå helt frem til begyndelsen af køen. Se punkt u ovenfor.

(Oversat af Steen Hjortsø)

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-11-02 17:38

"Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:37cec683.0211050044.673df2d5@posting.google.com...

> l. Ofrene er sindsyge, våbnene eksisterer slet ikke.

Jeg fandt lige et klip fra Allen Barkers brev til "lawmakers, news
organizations, and human rights groups"

I now know that some sort of device has been used on me which allows
others to hear both my speech and my subvocalized thoughts. I know this
without a doubt. I could speculate on how it is done, whether by an
implanted sensor device or by some other means, but I will not pretend
to know the exact mechanism.

Mon ikke Nokia ville myrde for at få del i den teknologi

En tilfældig psykiater ville kalde det et klassisk tilfælde af paranoia,
men det beviser vel kun hvor udspekulerede "de" er.

Men hvis du mener at seriøse mennesker skulle tage den slags alvorligt,
tror du så ikke at de ville få en temmlig uoverkommelig arbejdsbyrde?

Mvh
Martin

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 10:16

> [...]
> to know the exact mechanism.
>
> Mon ikke Nokia ville myrde for at få del i den teknologi

Det er der mange andre end Nokia, der allerede har gjort.
Steen Hjortsø

> En tilfældig psykiater ville kalde det et klassisk tilfælde af paranoia,
> men det beviser vel kun hvor udspekulerede "de" er.

Det ville han ganske givet. Den tilfældige psykiater vil nemlig typisk være
så uvidende, at han ikke vil være klar over, at der foreligger en (meget
aktuel) forvekslingsmulighed med microwave hearing - se i øvrigt mine
bemærkninger til Skipper Skræk.

Det siger ganske rigtigt en hel del om,
hvor "udspekuleret" den tilfældige psykiater er.

Men den stakkels mand har jo travlt og arbejder hårdt, det ved jeg godt. Det
betyder ikke, at han er ude af stand til at gå i vandet med alt tøjet på. Se
i øvrigt D.L. Rosenhan's eksperiment "On being Sane in Insane Places"
Science, 1973, hvis du tør udsætte dig for at miste din barnetro.

Steen Hjortsø

> Men hvis du mener at seriøse mennesker skulle tage den slags alvorligt,
> tror du så ikke at de ville få en temmlig uoverkommelig arbejdsbyrde?
>
> Mvh
> Martin

Ikke forstået.
Der foreligger to muligheder:
1. Enten er der tale om verbale hallucinationer.
2. Eller der er tale om et forbryderisk angreb på sagesløse med mikrobølger.

I sidste tilfælde er det samfundets (også lovbefalede) pligt at gribe ind,
naturligvis.
En uoverkommelig arbejdsbyrde ??!! At respektere lov og ret ? Og gøre sin
pligt ? Visse vasse.

Steen Hjortsø

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-11-02 16:54

"Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3dca2cd3$0$52951$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der mange andre end Nokia, der allerede har gjort.
> Steen Hjortsø

Hvilken frekvens, effekt og modulationstype drejer det sig om.
Henvisning til konspirationslitteratur anses ikke for et svar!

Mvh
Martin

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 20:00

> [...]
> >
> Hvilken frekvens, effekt og modulationstype drejer det sig om.
> Henvisning til konspirationslitteratur anses ikke for et svar!

Hvad skal du bruge de oplysninger til ?

Steen Hjortsø

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-11-02 20:10

"Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3dcab5a6$0$178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du bruge de oplysninger til ?

Måske nogen kunne hjælpe hvis du blev lidt mere konkret.
Vi er i dk.videnskab.

Mvh
Martin

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 21:02

> "Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Måske nogen kunne hjælpe hvis du blev lidt mere konkret.
> [...]
Hm, her kan folk jo gå lige ind fra gaden.

Steen Hjortsø

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-11-02 21:12

"Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3dcac438$0$50026$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hm, her kan folk jo gå lige ind fra gaden.

Er du nervøs for at NSA skal finde ud af hvor meget du ved.

Mvh
Martin

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 18-11-02 13:56

Martin det fik du ikke noget ud af... Ihvertigfald ikke her i NG, -hvorfor
mon..

Vi lader spørgsmålet stå åbent igen, for det er teknisk interessant:

Hvilken frekvens, effekt og modulationstype drejer det sig om????

mvh Søren
(På snart 9ende år, svagstrømsing., HF-teknik og trådløse systemer)

--
---
Remove ROFL from mail address

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 18-11-02 21:08

"S ren Kj rsgaard" <soren-kj@imageROFL.dk> wrote in message news:<3dd8e55b$0$61659$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Martin det fik du ikke noget ud af... Ihvertigfald ikke her i NG, -hvorfor
> mon..

Ja, manden sagde, at jeg skulle tage mit lort og forsvinde. Ville du
selv svare på det skvalder ?

Jeg gad ikke.

Steen Hjortsø

> [...]
>
> mvh Søren
> (På snart 9ende år, svagstrømsing., HF-teknik og trådløse systemer)

Fint. Så taler jeg da med en mand, der ikke har hovedet under armen.

Frekvens, effekt og modulationstype - af hvad ? Er det den
mikrobølgestråling, der fremkalder mikrobølgehørelse, du gerne vil
høre noget mere om ?

Hvis det interesserer dig at høre, hvad jeg har at sige herom, vil jeg
foreslå dig at starte med mit svar til Liljeberg, "Liljebergs
plausibilitet" her i gruppen.

Heraf fremgår det, at problemet - i NSA- og KGB-regi - ikke kan
indsnævres til kun at være et interessant teknisk problem. Man er nødt
til at inddrage psykologiske parametre også.

Sagen forholder sig lidt anderledes, hvis du ønsker at gennemføre et
forsøg med en forsøgsperson i en civilt laboratorium. Så vil jeg
foreslå dig at anvende en mikrobølgeantenne, der sender 10 mikrosek.
pulser mod forsøgspersonens kranium med en indfaldende energitæthed på
400 mJ/m2 og med en frekvens på 2450 MHz.

Eller er det nærmere tekniske oplysninger om, hvordan NSA tracker et
individ, du udbeder dig ?

Jeg går ud fra, at du er enig med mig i, at begge spørgsmål ikke bare
er teknisk interessante ? Vi har masser af emner, der er teknisk
interessante, men ikke politisk do.

Så vidt jeg kan se - og det er også grunden til, at jeg interesserer
mig intenst for disse problemer - er de primært politisk interessante
spørgsmål.

Har vi et de facto militærdiktatur ? Eller er det bare mig ?

Steen Hjortsø

Fra : Pongo

Dato : 18-11-02 23:03

Steen Hjortsoe wrote:
> [...]
> pulser mod forsøgspersonens kranium med en indfaldende energitæthed på
> 400 mJ/m2 og med en frekvens på 2450 MHz.

Hmm - det er jo en frekvens der bl.a. benyttes til WLAN.
Den maximalt tilladte sendeeffekt er 100 mW e.i.r.p.
Jeg ved ikke hvad e.i.r.p. står for, og kan ikke lige regne ud om det er
tilladt at udføre forsøget.
<http://www.tst.dk/dk/branche/031_interface-rumalarm.doc>

Er det mon undersøgt om det ikke snarere er hotspots og wireless LAN der
plager disse personer, istedet for FBI og CIA ?

/Klaus

Fra : Jonas Haase

Dato : 19-11-02 19:54

"Pongo" <Pongos.email@ddress> writes:

> [...]
> Den maximalt tilladte sendeeffekt er 100 mW e.i.r.p.
> Jeg ved ikke hvad e.i.r.p. står for, og kan ikke lige regne ud om det er

Jeg ved ikke helt om det her er det rette forum, men jeg har problemer
med at bruge min NSA microwave hearing sammen med min DSL forbindelse.
Er der nogen der ved hvordan jeg skal tilslutte min CIA router?

hilsen
Jonas
--
I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-11-02 04:02

On 18 Nov 2002 12:08:28 -0800, contra@tdcspace.dk (Steen Hjortsoe)
wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg kan se - og det er også grunden til, at jeg interesserer
>mig intenst for disse problemer - er de primært politisk interessante

Det politiske hører til i en anden gruppe.

Tom

--
Faber quisque fortunae suae.
- Appius Claudius

Fra : Torben Frandsen

Dato : 19-11-02 09:58

"Søren Kjærsgaard" <soren-kj@imageROFL.dk> skrev

> Vi lader spørgsmålet stå åbent igen, for det er teknisk interessant:
>
> Hvilken frekvens, effekt og modulationstype drejer det sig om????

Og ikke mindst, hvilke perceptioner kan man skabe hos ofret? Brum, en
formanende tale af Dubya, en sexet kvindestemme, Popstars, ... ?

Torben

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 19-11-02 12:39

"Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og ikke mindst, hvilke perceptioner kan man skabe hos ofret? Brum, en
> formanende tale af Dubya, en sexet kvindestemme, Popstars, ... ?

Det er det fornuftigste spørgsmål, jeg har modtaget længe.

Du kan overføre enhver form for tale gennem microwave hearing - endda af en
klarhed og renhed, som ikke har sit sidestykke, hvis modtageren i stedet for
en menneskehjerne er en radiomodtager.

Musik kan også overføres og høres gennem microwave hearing.

Og hvorfor smider vi så ikke bare vores radiomodtagere ud, så vi kan tage
program 3 alle sammen direkte ind i hovedet døgnet rundt ?

Ja, det er der jo nok en del gode grunde til, vil nogen mene. Men den mest
indlysende er den enkle, at militæret og efterretningstjenesterne her har en
fantastisk teknologi, som de meget gerne vil beholde for sig selv - og som i
øvrigt hænger sammen med lige så radikale og effektive visuelle teknologier.

Efterretningsvæsenerne kan *se* de civilpersoner i deres private hjem, de
måtte ønske at observere. Og de *gør* det - uden dommerkendelse, og uden at
nogen kontrolorganer lægger dem hindringer i vejen - også her i Danmark.

Militæret og efterretningsvæsenerne har i de sidste fire årtier udbygget et
fantastisk magtprivilegium over for det civile samfund. Den magtposition
kunne de ikke drømme om at give slip på, før de bliver bedt om nøglen til
deres laboratorier.

Og vi bliver nødt til at bede rigtig, rigtig indtrængende om det. En enkelt
høflig anmodning vil formentlig vise sig klart insufficient - når det civile
samfund kommer *så* langt, så det forstår, at det er alvor. Og det globale
civile samfund har ganske åbenlyst ufattelig svært ved at se de -
indrømmet - intenst ubehagelige kendsgerninger i øjnene.

Desuden reagerer folk i uhyggelig grad *ens* - dvs. forkert - over for de
ubehagelige, men vedholdende og ofte velunderbyggede budskaber om fordækte
militærdiktaturer i Øst og Vest.

Man dukker sig, gør nar af budbringerne, bliver evt. aggressive - mod de
forkerte, glider hurtigt over til at beskæftige sig med noget mere
"positivt" osv. osv.

Og det er meget, meget pinligt og forfærdende at overvære.

Steen Hjortsø

Fra : Torben Frandsen

Dato : 20-11-02 09:45

"Steen Hjortsoe" <contra@tdcspace.dk> skrev

> Det er det fornuftigste spørgsmål, jeg har modtaget længe.

Så er jeg måske alligevel ikke helt tosset )

> [...]
en
> klarhed og renhed, som ikke har sit sidestykke, hvis modtageren i stedet

Er du ikke rar at smide en kildehenvisning, så jeg kan studere lidt videre.
Jeg fandt nemlig et foredrag af en gut på Harvard, som påstod at microwave
hearing kun kan opleves som klik og brum hos modtageren.

Torben

Fra : Popeye

Dato : 06-11-02 20:19

Det er rart at se at distriks psykiatrien ikke blive arbejdsløs lige med det
første.

Peter

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 09:19

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er rart at se at distriks psykiatrien ikke blive arbejdsløs lige med
det
> første.
>
> Peter

Hvad fanden vil du bruge distriktspsykiatere til i denne her sag ? De er jo
lige så uvidende som en sæk cement.

Jeg garanterer dig for, at det er et absolut mindretal af
distriktspsykiatere, der nogensinde har så meget som hørt om microwave
hearing, endsige forstår en brik af, hvad militærpsykologer har brugt
microwave hearing til - siden 1960erne.

I 2000 udgav de to britiske psykiatere Ivan Leudar og Philip Thomas en
monografi om verbale hallucinationer 'Voices of Reason, Voices of Insanity:
Studies of Verbal Hallucinations. London: Routledge, 2000.

Der, om noget sted i den civile litteratur, måtte der vel for helvede stå
noget om forvekslingsmulighederne mellem det at høre stemmer og så være
udsat for et militært attentat med mikrobølger ? Men nej. Jeg ringede så til
Ivan Leudar og spurgte ham, hvad han troede meningen var. Han havde sgu da
aldrig hørt om microwave hearing, sagde han, og det havde hans medforfatter
heller ikke for så ville Ivan Leudar have vidst det. "Men man kan jo ikke
vide alt", som han trøstende tilføjede, og det kan han jo så have ret i.

Sagen er, at civile neuro'er og psyk'er siden 1973 da James C. Lin
konciperede et temmelig genialt eksperiment, hvor stemmer blev overført via
microwave hearing artigt og hver og en og med dødelig ensformighed har holdt
sig væk fra den slags eksperimenter. It is anybody's guess why. (Gætter du
på at militæret har forklaret, at det skal være sådan ? Så er du genial !).

Jeg kan forsikre dig for, at militærets efterretnings-tjenester i Øst og
Vest i k k e har holdt sig væk fra microwave hearing, ikke så meget som en
eneste dag.

Men hvis jeg var civil psykiater med særlig interesse for paranoid
schizofreni ville jeg nu umiddelbart mene, at det er en mere end nærliggende
ide at skabe og studere kunstige hørehallucinationer - dem der er lavet
gennem stimulation af en (normal eller paranoid) forsøgspersons
mikrobølgehørelse med mikrobølger.

Jeg ville også spørge mig selv, hvad det egentlig er jeg skal respektere
eller helst skal være bange for. At jeg skulle holde mig væk fra at få noget
vitalt at vide om mine patienters sygdom, fordi det ene eller det andet
forbryderiske militære efterretningsvæsen gerne vil have det ?! Eller fordi
nogle bedagede idioter inden for den civile lægestand tilfældigvis mener,
man bør rette sig efter mere eller mindre diskrete vink fra "nationale"
(læs: unationale) tjenester ?

Aldrig i livet - de må sgu da have spist søm allesammen - og det har de
ganske givet. Små blå søm.

Steen Hjortsø

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-02 09:28

Steen Hjortsoe wrote:

> det
> >

> Hvad fanden vil du bruge distriktspsykiatere til i denne her sag ? De er jo
> lige så uvidende som en sæk cement.

Det er ikke Popeye, der har brug for distriktspsykiatere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 09:50

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke Popeye, der har brug for distriktspsykiatere.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Men byggeindustrien ?

Steen Hjortsø

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-02 10:54

Steen Hjortsoe wrote:

> jo

> Men byggeindustrien ?

Jeg vil umiddelbart tro, at distriktspsykiatere vil have nemmere ved at
helbrede en jord- og beton-arbejder end en forholdsvis intelligent
person, der kan argumentere for sig. Det må være sværere at overbevise
sidstnævnte, at han er syg.

Hvis du ikke er en troll, der blot er ude på at skabe ballade i gruppen,
men du vitterligt tror på det, du skriver, så /har / du et problem, og
jeg håber, du vil være fornuftig nok til at tale med en læge om det.

Diskussionen af den slags hører ikke hjemme i denne gruppe. Jeg sætter
FUT til news:dk.videnskab.psykologi, da det vist er den mest
hensigtsmæssige gruppe. Det betyder, at svar på dette indlæg havner i
gruppen dk.videnskab.psykologi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 11:38

> [...]
> men du vitterligt tror på det, du skriver, så /har / du et problem, og
> jeg håber, du vil være fornuftig nok til at tale med en læge om det.

Ja, det er sgu som at tale til en dør. Kan du forstå, at jeg har skitseret
to muligheder for dig:

1. Paranoia er ikke, hvad den har været. Der er sket noget nyt. N - Y - T
!!!

2. Det du tror er paranoia er fra ca. midten af 1960erne muligvis noget
helt, helt andet !!! Du kan ikke få det ind i dit hoved, vel ? Men det er
der altså andre, der kan.

Steen Hjortsø

> [...]
> FUT til news:dk.videnskab.psykologi, da det vist er den mest
> hensigtsmæssige gruppe. Det betyder, at svar på dette indlæg havner i

Ikke svar fra mig. Men, i øvrigt en reaktion, jeg nu har oplevet nogle
gange: Når argumenterne slipper op, indtræder behovet for at flytte om på
modparten (og arrogancen bliver lidt mere fremtrædende).
Ejendommeligt, men sandt.

Det, vi diskuterer er bestemt også relevant for dk.videnskab.psykologi, det
har du ret i. Men i høj grad også for dk.videnskab, og der foretrækker jeg
at blive lige nu.

Se i øvrigt mit indlæg "Videnskab og Mord" her i gruppen - spændende ikke ?

Jeg kan i øvrigt godt selv skønne, hvilke kontekster, jeg bevæger mig i,
ellers tak for den venlige omsorg.

Steen Hjortsø

P.S.
Jo, altså lige med hensyn til spørgsmålet 'tro'. Jeg tror vitterligt og
naturligvis på det, jeg skriver. Men jeg ved, at du forveksler din egen tro
med reel viden. (Måske fordi den faktisk gjaldt for at være 'viden' før ca.
1973). Det er 30 - tredive år siden nu.

Det bliver ikke et nemt projekt at føre sig frem med.
Steen Hjortsø

Fra : Ivar

Dato : 07-11-02 19:59

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis du ikke er en troll,

Steen Hjortsø er ikke en troll men en crackpot.

Han dukker med mellemrum op i forskellige grupper og
fortæller om tankelæsning mm. Altid med en masse henvisninger,
men aldrig med et forsøg på en forklaring.

Hvis man har smag for den slags, kan man kigge her:
http://www.crank.net/mind.html

Ivar

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 07-11-02 21:49

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortæller om tankelæsning mm. Altid med en masse henvisninger,
> men aldrig med et forsøg på en forklaring.

Hvis jeg er en crackpot, er du en sladrekælling, og hvis du kan li' den
kammertone, du selv har givet an, så for min skyld ingen alarm.
Jeg mener selv, at jeg er temmelig klar, og at der næppe kan herske meget
tvivl om, hvad det er, jeg mener.

"aldrig med et forsøg på en forklaring" er stærke ord. Jeg foretager mig
ikke meget andet i de nyhedsgrupper, jeg poster til og har heller ingen
anden interesse end at kaste lys over landet.

Steen Hjortsø

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-11-02 11:11

Steen Hjortsoe skrev [...]
Popeye skrev og gentog [...]

Kim Ludvigsen skrev:
> Det er ikke Popeye, der har brug for distriktspsykiatere.

Nej, men nogle skribenter kunne med fordel
studere lidt citatteknik *med mere* på:
<http://www.usenet.dk/>

Nu har jeg 2 gange 13 kilobyte til
at ligge og fylde på min harddisk.