Microwave hearing - the state of the art
Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 05-11-02 09:34

Mikrobølgehørelsesfænomenet eller mikrobølgehørelseseffekten består i,
at mennesker og laboratoriedyr kan *høre* korte pulser af moduleret
mikrobølgestråling.

Mennesket kan altså p.g.a. en fantastisk transducer-mekanisme
indbygget i den menneskelige hjerne *høre* bølger (mikrobølger), der
har til forskel fra almindelige lydbølger bevæger sig med lysets og
ikke med lydens hastighed.

Mikrobølger kan, når de moduleres hensigtsmæssigt, transportere
verbale budskaber. Mennesket kan altså på denne måde bringes til at
"høre stemmer" med indlysende forvekslingsmuligheder i forhold til
auditoriske hallucinationer, paranoid schizofreni osv.

Historisk er dette netop, hvad der skete. De første rapporter om
mikrobølgehørelse (fra ca. 1947) blev mødt med dyb, forbløffende
indædt skepsis. Der er åbenbart nogen, der i forbindelse med selve
realitetstesten, virkelig har noget i klemme her !!

Det automatiske vid blomstrede, og radar-operatørerne, der arbejdede
med mikrobølgeantenner måtte døje mange "morsomme" (og letkøbte)
bemærkninger om deres psykiske sundhedstilstand.

Konsekvenserne af de praktiske applikationer af mikrobølgehørelse er -
i enhver henseende, teknologisk såvel som politisk (forthcoming) -
revolutionerende.

Den *civile* forsknings nuværende stade og forståelse af microwave
hearing er opsummeret i:

Lin, James C.: Hearing Microwaves: The Microwave Auditory Phenomenon.
IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 43, No. 6, December 2001.

Steen Hjortsø

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 08-11-02 09:02

http://zapatopi.net/afdb.html

Bemærk at den viste model ikke går ned over ørerne, hvilket er upraktisk i
det givne tilfælde. Den kan dog nemt bygges om til formålet, hvilket også
er rart i denne kolde tid.
Jeg går aldrig nogen steder uden min! Men husk at vende den blanke side
udad, eller endnu bedre, både udad og indad!

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 08-11-02 09:23

"Jeppe Madsen" <pjm@symbion.ki.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg går aldrig nogen steder uden min! Men husk at vende den blanke side
> udad, eller endnu bedre, både udad og indad!

Narrehat til Jeppe
Steen Hjortsø

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-11-02 15:36

Steen Hjortsoe skrev:

> Narrehat til Jeppe

Nej, jeg tror, Jeppe mente, at hatten var til dig. Jeppe har jo efter
eget udsagn allerede én.

--
Mvh. Peter
"Dér var den - fedt!"