Løs knap på bærbars tastatur => billig rep~
Fra : ottesen

Dato : 05-11-02 08:01

Hej!

Højrepilen på min bærbars tastatur (en Webtech 6700) er hoppet af. Det
fungerer åbenbart ikke som på et alm. tastatur hvor man bare trykker tasten
på igen, så jeg kommer nok til at lade en fagmand kigge på det. Idet fejlen
til dels er selvforskyldt regner jeg ikke med at TeleButikken vil lade
garantien dække det, og jeg ser derfor ingen grund til nødvendigvis at
indlevere den til reparation hos dem. (Jeg forestiller mig noget med 3 ugers
ventetid og en stor regning(?)) Er der nogen der kan anbefale en
computerreparatør i Århus C, som er "til at tale med" og som relativt
hurtigt kan afhjhælpe mit problem? Går udfra at måden som tasterne sidder
fast på, er standard, - er det korrekt? Ellers slipper jeg jo nok ikke for
en tur forbi Telebutikken...

/ottesen

Fra : M.Kay

Dato : 05-11-02 09:24

I know it's awful, but ottesen wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> [...]
> udfra at måden som tasterne sidder fast på, er standard, - er det
> korrekt? Ellers slipper jeg jo nok ikke for en tur forbi

Tjae du kunne jo prøve een gang til. Jeg har selv sat den slags knapper på
nogle gange, i forb. med mit job i support, Det kræver bare pincet,
lommelygte, tålmodighed og bandeord. Der er ingen umiddelbar grund til at en
prof. reparatør skulle være bedre end dig ;)

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : ottesen

Dato : 05-11-02 09:59

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> prof. reparatør skulle være bedre end dig ;)

Problemet er bare at jeg ikke helt kan gennemskue hvordan det skal gøres.
Der sidder sådan to plastik dimser nedenunder tasten som på en eller anden
måde skal hægtes fast.... Findes der monstro en vejledning på nettet?

/ottesen

Fra : M.Kay

Dato : 05-11-02 13:04

> [...]

> gøres. Der sidder sådan to plastik dimser nedenunder tasten som på en
> eller anden måde skal hægtes fast.... Findes der monstro en vejledning

Jeg tror nu ikke der er ret mange illustrede guides (a lá Lego) på nettet.
Men der må da være nogle "kroge" at hægte de to plastic dimser fast på. Der
er jo en ny måde at samle et keybord, for hvert mærke og model.

Men husk at en smule kontrolleret vold skal der til.

Mere hjælp kan jeg ikke give