Stored procedures og listboxes - ASP.NET
Fra : J.

Dato : 05-11-02 00:39

Hejsa-

Kan nogen fortælle mig den korrekte fremgangsmåde når man skal trække nogle
værdier ud af en stored procedure og benytte dem i en listbox?

På forhånd tak,

J.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-11-02 00:52

"J." <test@neovoid.org> wrote
> Kan nogen fortælle mig den korrekte fremgangsmåde når man skal trække
nogle
> værdier ud af en stored procedure og benytte dem i en listbox?

Noget ala nedenstående, dog vil jeg anbefale at lave en central klasse til
håndtering af databasekald.

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>
<script language="c#">
void Page_Load(){
SqlConnection objConn = new SqlConnection("<DIN CONNECTIONSTRING>");
SqlCommand objCmd = new SqlCommand("<NavnPåStoredProcedure>",
objConn);
objCmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
objConn.Open();
SqlDataReader objReader = objCmd.ExecuteReader(
CommandBehavior.CloseConnection );
minSelectbox.DataSource = objReader;
minSelectbox.DataBind();
}
</script>
<asp:dropdownlist id="minSelectbox" DataValueField="IdKolonne"
DataTextField="TekstKolonne" />

--
Jakob Andersen

Fra : J.

Dato : 05-11-02 01:12

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
> }
> </script>
> <asp:dropdownlist id="minSelectbox" DataValueField="IdKolonne"

Hej Jakob,

tak for dit lynhurtige svar. Du nævner at lave en central klasse til
databasekaldet - nu er jeg ny til .NET/C#, hvad indebærer det? Hvad er
fordelene? Hvordan kommer jeg i gang? Nogle gode links at læse mere? Tusind
tak for ethvert input.

- J.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-11-02 01:29

"J." <test@neovoid.org> wrote
> tak for dit lynhurtige svar. Du nævner at lave en central klasse til
> databasekaldet - nu er jeg ny til .NET/C#, hvad indebærer det?
> Hvad er fordelene?

At du har en klasse der håndterer samtlige dine databaseoperationer, på
denne måde har du en klar adskillelse af data og "logik".

> Hvordan kommer jeg i gang? Nogle gode links at læse mere?

Der er masser af link derude alt ahængig af hvilket sprog du ønsker at
benytte, lav en søgning på google.

--
Jakob Andersen