Asp og MS SQL server
Fra : Michael Aagaard

Dato : 05-11-02 00:34

Hejsa NG!

Her kommer lige et newbie spørgsmål. Jeg skal connecte til en MS SQL server
vha. asp fra en IIS server. Jeg troede at følgende kode kunne gøre det:

var objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
objConn.Open('Driver={SQL
Server};Server=127.0.0.1;Port=3306;Database=dab;uid=navn;Password=kode;');

Men det kan det tilsyneladende ikke. Er der ikke et klogt hoved, der kan
hælpe mig.

På forhånd tak.

Michael

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-11-02 00:44

"Michael Aagaard" <maagaac@adslhome.dk> wrote
> [...]
> objConn.Open('Driver={SQL
> Server};Server=127.0.0.1;Port=3306;Database=dab;uid=navn;Password=kode;');

Prøv med følgende:

var objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
objConn.Open("Driver={SQL
Server};Server=127.0.0.1;Port=3306;Database=dab;uid=navn;Password=kode;");

VBScript/JScript har det ikke så godt med (') som omkransning af variabler.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-11-02 16:11

> var objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
> objConn.Open('Driver={SQL
> Server};Server=127.0.0.1;Port=3306;Database=dab;uid=navn;Password=kode;');

Jeg mener kun den type connectionstrings virker ved opkobling til en
database, som ligger på samme server som webserveren.

Ønsker du også at kunne connecte til en anden MSSQL server, skal du bruge
følgende connectionstring:

Application("strConnect") = "PROVIDER=SQLOLEDB.1; SERVER=den.anden.server;
DATABASE=DBName; UID=Username; PWD=Password; NETWORK=DBMSSOCN;"

--
Mvh. Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-11-02 16:27

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote
> Jeg mener kun den type connectionstrings virker ved opkobling til en
> database, som ligger på samme server som webserveren.

Nej, det virker fint ligegyldigt hvor serveren står. Desuden er der ikke så
meget at rafle om når han skriver IP 127.0.0.1

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-11-02 18:41

> Nej, det virker fint ligegyldigt hvor serveren står.

Jeg har haft problemer med at anvende spørgerens metode, når SQL serveren og
webserveren ikke er den samme maskine.

> Desuden er der ikke så
> meget at rafle om når han skriver IP 127.0.0.1

Nej, selvfølgelig ikke. Men det kunne jo godt være, at han på et tidspunkt
skulle adskille serverne - så er det en fordel at være forberedt.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-11-02 19:16

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote
> Jeg har haft problemer med at anvende spørgerens metode, når SQL serveren
og
> webserveren ikke er den samme maskine.

Mystiskt, det har jeg aldrig været ude for. Hvilke problemer var det helt
specifikt?

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-02 13:56

> Mystiskt, det har jeg aldrig været ude for. Hvilke problemer var det helt
> specifikt?

Hmmm... Har lige prøvet at forbinde til min SQL Server hos Webpartner fra
min udviklingsserver hjemme, og der er ingen problemer...

Jeg kan dog huske, at jeg ikke kunne komme i kontakt med SQL Serveren,
dengang jeg havde et webhotel med MSSQL hos Azero.dk - hos dem kunne jeg
ikke få den "simple" DSN less forbindelse (se oprindeligt spørgsmål) til at
virke. Her ville kun OLEDB virke (er det ikke også noget hurtigere?)

--
Mvh. Jesper