cdkopiering
Fra : kern

Dato : 04-11-02 23:56

ville høre om der var andre der har samme problemer som mig
jeg går ned og køber et nyt pc spil og laver en kopi (sådan er det jo
når man har mere end et barn) så langt så godt.Når jeg så skal
installere spillet på nr2 barns pc kommer der en melding om at jeg skal
sætte disken i drevet til trods for at den allerede sidder i. Jeg kan
sagtens installere spillet med altså ikke spille det hvad gør man så????
den skal lige siges, jeg ved ikke om det er nødvendigt, men på de 2 pc
vi har i huset er der kun sat brændere i og de fungere så som drev til
alt (musik og den slags)
jeg har taget kontakt med forhandlerne af vores brændnere(cyberdrive) og
spurgt dem om der kunne være nået galt med brænderne og har fået dette
svar.Det er fordi der sidder en eller anden form for lås eller kode på
de nye spil der gør at man godt kan tage en kopi og efterfølgende
installere det men altså ikke spille det. Så vidt jeg ved må man da godt
tage en kopi af sit ejet produkt eller hvad. håber der er nogen der kan
hjælpe så der igen kan sænke sig lidt fred over huset.
kern

http://www.kandu.dk/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-11-02 00:02

"kern" <kern.news@kandu.dk> skrev

> [...]
kan
> hjælpe så der igen kan sænke sig lidt fred over huset.

Din brænder fejler intet - forhandleren har ret. De fleste
original-cd'er er kopibeskyttede, også selvom den nye lov om ophavsret
giver dig ret til at kopiere et ekstra eksemplar til dig selv. Det er
producenten i sin gode ret til at være ligeglad med, og det er han
derfor typisk

Du kan i visse tilfælde omgå beskyttelsen ved at hente en såkaldt no-cd
patch til spillet fra nettet. I praksis er det en "hacket" udgave af den
fil du bruger til at starte spillet op. www.gamecopyworld.com er et
sted, hvor du muligvis kan finde mere info.

mvh
Peter

Fra : KT

Dato : 05-11-02 00:05

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
> fil du bruger til at starte spillet op. www.gamecopyworld.com er et
> sted, hvor du muligvis kan finde mere info.

Så slipper du også for at børnene får ridset eller smidder cd'en væk, idet
cd'en kun skla bruges ved installation.

Mvh Kim

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 05-11-02 00:06

Jeg plejer bare at bruge clony XXL som knækker koden og bruger clone cd til
at brænde med. Clony sætter selv alle fluebenene og sætter opsætningen....

Begge programmer kan downloades på nettet..

Kenneth

Fra : Lyrik

Dato : 10-11-02 12:39

"Kenneth Jakobsen" <kenneth@nuances.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg plejer bare at bruge clony XXL som knækker koden og bruger clone cd
til
> at brænde med. Clony sætter selv alle fluebenene og sætter opsætningen....
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
God nok! Men alle spil kan ikke kopieres!
Duke Nukem Manhattan project kan kopieres på denne måde, men Sudden Strike 2
kan IKKE kopieres på denne måde!
Så hvis "kern" vil vide noget konkret, så skal han fortælle hvilket spil det
drejer sig om.

Hilsen
Jens

Hilsen
Jens

Fra : mj606

Dato : 18-11-02 10:03

Hej alle ??

Jeg har et par ny indkøbte spil ( orig. !) Gta3 og Max Payne ( en formue
er brugt ?, nu vil min maskine bare ikke afvikle dem ? .Har en Scalero
Pent.3 500 mgh.maskine. Har hørt at der er nogle filer på install. af
spillet man kan fjerne og så kører spillene perfekt på min lille maskine
??? Er der nogle der kan hjælpe min og mine forventningsfulde knægte (
det handler vist lidt om at spilproducenterne og maskinproducenterne
sammen presser os brugere til at købe nyt gear - selv om maskinerne nemt
kan afvikle spillene ????.....

Glæder mig til at høre fra Jer derude.

mj606

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 18-11-02 11:27

Hej NG
Jeg har været ude for at min datter ikke kunne køre spillet The Sims, p.g.a.
at DVD'en dekoder spærret spillet.
Slettet DVD prog. og spil virkede igen.
Hilsen

Jønne

Fra : steen

Dato : 05-11-02 00:08

> [...]
> tage en kopi af sit ejet produkt eller hvad. håber der er nogen der kan
> hjælpe så der igen kan sænke sig lidt fred over huset.

hmm det må man faktisk ikke derfor har man lagt koder ind på
originalen.man kan (og nu bliver jeg nok slagtet for det her) i visse
tilfælde downloade såkaldte craks til spillet som skulle kunne få det til at
fungere.om det virker ved jeg ikke.har aldrig selv prøvet det men har før
hørt det omtalt.
du må nok ud og invistere i nogle flere spil.
mvh steen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-11-02 14:33

kern wrote:
> <SNIP> Så vidt jeg ved må man da godt
> tage en kopi af sit ejet produkt eller hvad. håber der er nogen der kan
> hjælpe så der igen kan sænke sig lidt fred over huset.

Du må gerne tage en sikkerhedskopi, men du må ikke anvende spillet på
mere end en maskine af gangen. Hvis du er i tvivl så læs spillets
licensbetingelser, men regn som udgangsåunkt med at medmindre det står
uden på æsken så er et spil at regne som en enkeltbruger udgave!

Så derfor lad være med og piratkopiere til dine børn, det er ikke den
bedste måde at lære dem hvad der er rigtigt og forkert.

Mvh

Bruno

Fra : Søren

Dato : 05-11-02 20:04

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:vMPx9.3014$oC3.348055@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> Så derfor lad være med og piratkopiere til dine børn, det er ikke den
> bedste måde at lære dem hvad der er rigtigt og forkert.

Nemlig det kunne ende med, at de også bruger en pirat CPU fra noget der
hedder AMD.

Fra : KT

Dato : 05-11-02 20:42

"Søren" <briskat@get2net.dk> wrote in message

> <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig det kunne ende med, at de også bruger en pirat CPU fra noget der
> hedder AMD.

Ikke forstået!

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 05-11-02 21:27

KT wrote:
> "Søren" <briskat@get2net.dk> wrote in message

> Ikke forstået!

Endnu en af dem,som tror Intel er så godt....

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-02 09:32

"KT" <fake@ID.hehe> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået!

Den er oxo svært indforstået!

Kommentaren, mener jeg, har rod i en pussig historie, der kørte i et
internationalt forum for godt et år siden.

Det var en bekymret amerikansk forælder, der mente at have afsløret sin søn
i at være en genuine hacker.
Herefter fremsatte han gode råd om hvordan man afslører om børnene altså
hacker.
1. var vist, at de havde installeret et dual boot program, så de oxo kunne
køre Linux fra samme maskine.
Et andet punkt var oxo, at hvis de efterspurgte om, de ikke kunne få en
AMD-platform istedet for, skulle man oxo være på vagt, da AMD i højere grad
understøttede hacking (Det var da T-fulgene herskede, og Intel ikke rigtigt
kunne følge med)

Der var mange flere detajler, og hele historien blev mere og mere grotesk.
Ganske underholdende læsning, men utallige fór til tastaturet og hidsede sig
op på vegne af den arme dreng, der måtte lide under sine forældres uvidenhed
og strenge represalier for noget han sandsynligvis ikke havde gjort.
Jeg er af den overbevisning, at det var "avanceret trolleri" i det forum.
Og den kørte vist længe.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Søren

Dato : 06-11-02 10:49

> [...]
> og strenge represalier for noget han sandsynligvis ikke havde gjort.
> Jeg er af den overbevisning, at det var "avanceret trolleri" i det forum.

Ja det det var måske et kikset forsøg fra min side på at være morsom.
Det afspejler bare lidt min holdning til et simpelt sikkerhedskopi og forælder rolle,
mine børn skal også i den grad vide hvad der er rigtigt eller forkert.

http://maniax.sk/adequancy/
http://www.chasten.org/hacker.htm

M.v.h Søren

Fra : Michael Holm

Dato : 05-11-02 21:29

hehe, snedigt at sige noget total off-topic vrøvl, for at effektivt stoppe
en diskution om pirat kopier. (Som jeg behændigt undgår at sige noget om..)

--Mic

Fra : rhexis

Dato : 06-11-02 15:27

"Jesper Nielsen" <jni@stoptdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> sin søn i at være en genuine hacker. [...]
> Jeg er af den overbevisning, at det var "avanceret trolleri" i det

"Nyhedsartiklen" var åbenlys satire. Jeg fatter stadig ikke hvordan
så mange folk kunne tage den alvorligt. Den var ikke engang
specielt subtil.

Siter er desværre ikke online længere.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : rhexis

Dato : 06-11-02 15:27

Fra : rhexis

Dato : 06-11-02 16:24

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> wrote in
message news:3dc929e5$1$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> (Do-do-do-dobbelt post!)

Dumme server. :(

Fra : gangster50

Dato : 04-01-03 13:33

Hej Kern

Jeg er lidt af en computer nørd så jeg ved hvad du skal gøre:

1. Gå ind i Stifinder og find mappen hvor Installeret
2. Åbn "Denne Computer" (I et nyt vindue) og åbn Cd'en (højre klik og
tryk Åben) find mappen Crack, Åben den
3. kopirer Filen der ligger i mappen Crack
4. Sæt den ind i mappen Hvor spillet er Installeret

Nogen gange kommer det an på hvilket spil det er. Men med alle mine spil
hvirker det

- Daniel (Gangster50)

http://www.kandu.dk/