Tagwall lavet i en fil
Fra : Jens Gregersen \(967~

Dato : 04-11-02 22:51

Jeg har lavet en tagwall i php (ikke mysql) der fungerer nogenlunde således:

"1" står der i gæstebogen (gast.inc.php). Når der skrives noget nyt hentes
først indholdet af tagwallen ind i variabel med fgets. Derefter overskrives
"1" og så bliver "2" skrevet - bagefter appendes "1" så.

Det virker sådan set. Problemet er bare at hvis en bruger indtaster et
linjeskift i besked-feltet henter fgets kun indholdet frem til linjeskiftet.
Alt derefter går tabt.

Nogen der kender en løsning på dette problem? Mysql kan jeg ikke (vil
selvfølgelig gerne lære at bruge det, men det her må kunne løses uden!) og
jeg vil helst holde mig til kun 1 fil!

Nogen der kender en løsning på dette? Er træt af at hele min tagwall
forsvandt pga. et enkelt linjeskift

Jens Gregersen

Fra : Martin Seebach

Dato : 05-11-02 16:39

"Jens Gregersen (9670)" <jg@REMOVEstofanet.dk> wrote in message

> Det virker sådan set. Problemet er bare at hvis en bruger indtaster et
> linjeskift i besked-feltet henter fgets kun indholdet frem til
linjeskiftet.
> Alt derefter går tabt.

lad være med at bruge linjeskift :)
Kør stringen engang i gennem str_replace( array("\n", "\r"), array("<br>",
""), $text).
Så bliver alle linjeskift udskiftet med html-linjeskiftet <br> - og det skal
du (vel?) alligevel bruge når du viser gæstebogen.

array'et gør at \n bliver til <br> og \r forsvinder. Ideen er at et
linjeskift vil MINDST bestå af et \n og nogen gange også et \r (windows) ..

Hvad med \m (?!) til mac? Anyone?

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jens Gregersen \(967~

Dato : 05-11-02 17:12

Tak for hjæpen! Det fungerer perfekt!

Hilsen Jens Gregersen
http://jg.peps.dk

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-11-02 17:26

Martin Seebach skrev:

> array'et gør at \n bliver til <br> og \r forsvinder. Ideen er at et
> linjeskift vil MINDST bestå af et \n og nogen gange også et \r (windows) ..
>
> Hvad med \m (?!) til mac? Anyone?

På Mac bruges \r til linieskift -- i det mindste i Mac OS Classic. Jeg ved
ikke om man også bruger \r som standard under Mac OS X, den nye
Unix-baserede version af Mac OS.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Leonard

Dato : 05-11-02 21:47

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> skrev:

>lad være med at bruge linjeskift :)
>Kør stringen engang i gennem str_replace( array("\n", "\r"), array("<br>",
>""), $text).

Hvad er der galt med $text=nl2br($text); ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Seebach

Dato : 05-11-02 22:47

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Hvad er der galt med $text=nl2br($text); ?

Intet .. jeg ville bare være helt sikker på at den også fik \r med .. men
det gør den vel egentlig automatisk..

Tanketorsk fra mig..

--
Venlig hilsen