Bundkort/ram
Fra : S&P

Dato : 04-11-02 22:45

Jeg har ingen ide om hvilket MB jeg harm men der må vel være en måde at
finde ud af det på?

Årsagen til at jeg er interesseret, er at jeg vil prøve at finde ud af
hvilken type ram man kan sætte i mit MB?

Fra : Leony

Dato : 05-11-02 08:50

"S&P" <badstue@wanadoo.fr> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen ide om hvilket MB jeg harm men der må vel være en måde at
> finde ud af det på?

Du skal finde din BIOS ID string.
Læs mere her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : S&P

Dato : 05-11-02 22:03

> "S&P" <badstue@wanadoo.fr> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg har nu fundet følgende:
BIOS CAPABILITIES TEST REPORT
===============================

Generated by: BIOS Wizard 2.10
Date: November 05, 2002
Time: 21:20

PnP Version : BIOS currently supports latest version 1.0
PCI Version : BIOS currently supports latest version 2.1
PCI IRQ Routing Table : BIOS currently supports this feature
Enhanced Disk Drive
Specification : BIOS doesn't support this feature
DMI Version : BIOS supports minimum version 2.2. Latest is
version 2.3
ACPI Version : BIOS currently supports latest version 1.0
APM Version : APM BIOS not installed. It has been replaced by
ACPI
Booting From CD-ROM : BIOS currently supports this feature
Supports ESCD : BIOS currently supports this feature
Can be Updated (flashed) : BIOS currently supports this feature
Can be Shadowed : BIOS currently supports this feature
BIOS Chip in Socket : BIOS currently supports this feature
Supports Selective Booting : BIOS currently supports this feature
Supports LS-120 Booting : BIOS doesn't support this feature
Supports ZIP Booting : BIOS doesn't support this feature
Supports Network Booting : The testing of this feature is not supported by
the current DMI version
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID : 08/03/2001-i845ITE8712-IA69VC0CC-00
BIOS Date : 08/03/01
BIOS OEM Signon : 08/03/2001
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel 1A30 rev 3
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found

Hjælper det noget, for det siger ikke rigtig mig noget!

Med venlig hilsen

Per

Fra : Leony

Dato : 06-11-02 12:14

> Jeg har nu fundet følgende:
> BIOS ID : 08/03/2001-i845ITE8712-IA69VC0CC-00

Får du samme BIOS ID med MoboCop eller CTbios?
Kan ikke rigtig finde noget med det nummer.
På denne side kan du se en liste med numre:
http://www.wimsbios.com/numbers.shtml
6. og 7. karakter er producent, hvis det passer, så er dit board fra
Matsonic.
Kan dog ikke sige noget om modellen derfor spørger jeg om du får det samme
med de 2 andre programmer. Normalt plejer det at være en smal sag at finde
disse numre (det kan dog være at det besværliggøres af at Matsonic ikke er
verdens mest kendte moboproducent).

Hvilken maskine sidder kortet i (eks. IBM, Compaq - gerne modelnummer) eller
er det noget hjemmebygget?

Fra : S&P

Dato : 06-11-02 18:29

> [...]
> verdens mest kendte moboproducent).
>
> Hvilken maskine sidder kortet i (eks. IBM, Compaq - gerne modelnummer)

Resultatet med CTbios er:

Program: Unicore BIOS Wizard Version 1.9
Program: Unicore Chip Detect v0.72 2000.03.10
BIOS Date: 08/03/01
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 08/03/2001-i845ITE8712-IA69VC0CC-00
BIOS Eval: 08/03/2001
Chipset: Intel 1A30 rev 3
Superio: ITE 8712F rev 4 found at port 2Eh

Det er en faerdigsyet maskine der er købt i Frankrig.

Den hedder UNIKA, men ellers er der ikke mange oplysninger, og ingen
manualer. Sådan er livet af og til!

På bagsiden står der at den er samlet i Frankrig, og det forklarer en hel
del! (De er tossede de franskmaend!)
der står også at det er model: SYS2E105.
I bunden af den står: CM S478 I845 9BIA
ATX CHAINT

Håber du kan hjaelpe mig lidt videre.

Venlig hilsen Per

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 08:59

> I bunden af den står: CM S478 I845 9BIA
> ATX CHAINT

Det var noget der kunne bruges. Indtastede CM S478 I845 9BIA i Google og gik
til første hit:
http://www.flipchip.net/p4_motherboards.htm
CM = ?
S478 = Socket 478
I845 = Chipset
9BIA = Bundkortmodel.
Denne model er lavet af Chaintech (hvilket CHAINT antyder).
Link til motherboard her:
http://www.chaintech.com.tw/Products/Socket478/9bia.htm
(Du kan evt sammenligne med billedet).
Hvis det er det, så kan du bruge pc133 SD-RAM.