/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Apacer ram..
Fra : Martin Berentzen


Dato : 04-11-02 22:08

HEJ!

Jeg sidder her med et 3 år gammelt ram modul fra Apacer (PC-100 128 mb) som
er færdigt... MEN der er jo 10 års garanti på! Problemet er dog at jeg ikke
kan huske hvilken forhandler jeg købte det af, kan jeg mon hænge Apacer
direkte op på denne garantisag?

Martin



 
 
Michael Nielsen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 04-11-02 22:38

Martin Berentzen wrote:
> HEJ!
>
> Jeg sidder her med et 3 år gammelt ram modul fra Apacer (PC-100 128
> mb) som er færdigt... MEN der er jo 10 års garanti på! Problemet er
> dog at jeg ikke kan huske hvilken forhandler jeg købte det af, kan
> jeg mon hænge Apacer direkte op på denne garantisag?
>
> Martin

Ja. Du kan enten henvende dig direkte til Apacer eller en forhandler af
Apacer ram, men så skal du selv betale for at få sendt det ind til Apacer



Flemming Joensson (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 05-11-02 03:14

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:3dc6e1c9$0$775$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> HEJ!
>
> Jeg sidder her med et 3 år gammelt ram modul fra Apacer (PC-100
> 128 mb) som er færdigt... MEN der er jo 10 års garanti på!
> Problemet er dog at jeg ikke kan huske hvilken forhandler jeg
> købte det af, kan jeg mon hænge Apacer direkte op på denne
> garantisag?

Har lige fået byttet et Apacer 256MB DDR modul som var 22 måneder. Men
det ville Apacer ikke have noget med at gøre. Jeg blev bedt af Apacer-
Europe om at henvende mig til min forhandler, som så skulle oprette en
RMA-sag hos Apacer.
Og det gjorde de (ITButikken) så. Det gik dog ufatteligt langsomt før
Apacer sendte noget modul (>1 måned) så jeg rykkede IT-Butikken, og de
sendte mig et nyt modul.
IT-Butikken var godt nok 11 dage om at finde ud af en fejl, jeg selv
havde dokumenteret og medsendt beskrivelsen af. Eller rettere:

1. RAM ankommer til IT-butikken og overgives til tekniker
2. .......11 dage senere tester teknikeren RAM modulet og finder fejl
som beskrevet
3. .......4 dage senere opretter IT-butikken en RMA-sag hos Apacer
4. ......31 dage senere rykker jeg så ITButikken og spørger om ikke
bare de kan sende mig et nyt modul da jeg gerne vil have min RAM igen,
og Apacer jo alligevel sender dem et nyt modul når de får snøvlet sig
sammen....
5. .... 1 dag efter modtager jeg en ny RAM blok med posten

Så de kan skam godt være flinke og hurtige i ITbutikkens RMA-afdeling.

Flemming

Pita (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Pita


Dato : 04-11-02 22:54


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3dc6e1c9$0$775$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> HEJ!
>
> Jeg sidder her med et 3 år gammelt ram modul fra Apacer (PC-100 128 mb)
som
> er færdigt... MEN der er jo 10 års garanti på! Problemet er dog at jeg
ikke
> kan huske hvilken forhandler jeg købte det af, kan jeg mon hænge Apacer
> direkte op på denne garantisag?

Ja det er faktisk muligt - Svar på fra Apacher på min forespørgsel

Dear Lasse Lykkegaard,



I am sorry to hear that you are having problems with your Apacer product. It
seems clear from your email that your old memory module seems to be faulty.


Below are the conditions for returning a product back to Apacer for
out-of-reseller-warranty replacement:


1. A fax or email needs to be sent to us with the following:

- Part number (to be found on the module)

- Serial number (to be found on the module)

- A copy of your resellers receipt (faxed or scanned)


Once we have the necessary information we can then give you a RMA (Return
Merchandise Authorization) number and the address where you can send the
modules. The RMA number must be included within the address to Apacer.
Without a RMA number, returned products will not be accepted and immediately
returned.


2. The faulty products must be send under these conditions:

- Shipment must be through a courier company where the transport

can be traced with a tracking number.

- The shipment must to be insured.


These conditions are necessary because Apacer is not responsible for loss or
damage of goods during transport.


3. Once the goods have been received, they will be thoroughly tested before
the decision is made to replace the modules.


These conditions are necessary because normally the reseller governs the
warranty of an Apacer product to their customers. Apacer does not offer
warranty to end-users.


If you have any further questions please do not hesitate to contact us
through this email address.



Yours sincerely,

European Technical Support,

Apacer Technologies BV.





----- Original Message -----

From: "Lasse Lykkegaard" <hjardemaal@email.dk>

To: <apacertechsupport@apacer.com>

Sent: Friday, September 20, 2002 8:43 PM

Subject: Come%20from%20user's%20letter



> name=LasseLykkegaard

> campany=

> location=Denmark

> Phone=+4528779605

> Fax=

> Email=*

> ProductComponent=256 Mb Unbuffered Pc133 SD-Ram

> PartNumber=71.84350.035 Month=01

> Day=01

> Year=

> Purchased=

> distributor=

> Inquiry for warranty/service information=YES

> Part of the function does not work=YES

> Comments=Hey

> I have been told that there were 10 years of garrantie( warrenty) on

> this module, and now, 2 years after, does the blok not funktion anymore,
The computer can't

> find the blok, have testet it on other machines as well. The company

> that sold me the blok, says that i will not have anything to do with it,

> because it is over 1 year, they said, i'd have to contact you.

>

> Best regards

> Lasse Lykkegaard

> Denmark

>




Peter Holm (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 05-11-02 20:24

Det er forhåbenligt tydeligt for dig at det umuligt kan betale sig at sende
for et 128mb's modul da forsendelsesomkostningerne med kurér er temmeligt
høje ifht. nyprisen på sådan et modul.

mvh Peter

- Klip -

> I am sorry to hear that you are having problems with your Apacer product.
It
> seems clear from your email that your old memory module seems to be
faulty.
>
>
> Below are the conditions for returning a product back to Apacer for
> out-of-reseller-warranty replacement:
>
>
> 1. A fax or email needs to be sent to us with the following:
>
> - Part number (to be found on the module)
>
> - Serial number (to be found on the module)
>
> - A copy of your resellers receipt (faxed or scanned)
>
>
> Once we have the necessary information we can then give you a RMA (Return
> Merchandise Authorization) number and the address where you can send the
> modules. The RMA number must be included within the address to Apacer.
> Without a RMA number, returned products will not be accepted and
immediately
> returned.
>
>
> 2. The faulty products must be send under these conditions:
>
> - Shipment must be through a courier company where the transport
>
> can be traced with a tracking number.
>
> - The shipment must to be insured.
>
>
> These conditions are necessary because Apacer is not responsible for loss
or
> damage of goods during transport.
>
>
> 3. Once the goods have been received, they will be thoroughly tested
before
> the decision is made to replace the modules.
>
>
> These conditions are necessary because normally the reseller governs the
> warranty of an Apacer product to their customers. Apacer does not offer
> warranty to end-users.
>
>
> If you have any further questions please do not hesitate to contact us
> through this email address.
>
- klip-



Pita (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Pita


Dato : 05-11-02 22:02


"Peter Holm" <peterho@vip.cyberciy.dk> wrote in message
news:aq99cn$260v$1@news.cybercity.dk...
> Det er forhåbenligt tydeligt for dig at det umuligt kan betale sig at
sende
> for et 128mb's modul da forsendelsesomkostningerne med kurér er temmeligt
> høje ifht. nyprisen på sådan et modul.
>
> mvh Peter

Hvis du sender med Post Danmark Pakke Ekspedition, er der track n' trace
nummer og det er også forsikret, ved dog ikke hvad det koster med PD.

men ja, jeg brugte det heller ikke, men min var også en 256'er. Jeg købte
dog en 512'er.

--
Pita



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste