Til alle jer der bruger trådløst keyboard
Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-02 20:28

Tankevækkende artikler:

http://www.aftenposten.no/english/local/article.jhtml?articleID=427668

http://www.aftenposten.no/english/local/article.jhtml?articleID=427797

Jeg er lige pludselig glad for at jeg ikke har sådan et.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-02 20:29

Det er en enkeltstående hændelse, og så er problemet vel ikke større at at man enten kan skifte frekvens eller keyboard?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-02 20:40

> Det er en enkeltstående hændelse, og så er problemet vel ikke større at at
man enten kan skifte frekvens eller keyboard?

Det er ikke så meget dét der er pointen: Pointen er at signalet fra
keyboardet er
ukrypteret, så enhver med det rette udstyr vil kunne aflytte hvad man
skriver, uden fysisk at være i kontakt med computeren.

Jeg erkender at den måske hører hjemme i dk.edb.sikkerhed, men jeg tænkte
egentlig mest på hardware da jeg læste artiklerne.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-02 21:05

> [...]
> ukrypteret, så enhver med det rette udstyr vil kunne aflytte hvad man
> skriver, uden fysisk at være i kontakt med computeren.
AHa, du tænker sikkerhed :)

Fra : Olesen

Dato : 04-11-02 22:00

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.aftenposten.no/english/local/article.jhtml?articleID=427797
>
> Jeg er lige pludselig glad for at jeg ikke har sådan et.

Problemet er bare, at flytter jeg mus/tastatur ca. 5 meter væk (så de stadig
har frit syn til modater),
så virker det ikke...så gennem vægge mv. holder ikke...ren skræmmekampagne,
eller også er det en "russer-keyboard/mus" som er testet, og ikke overholder
radiostandarder mv.

MVH

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-11-02 23:34

On Mon, 4 Nov 2002 21:59:34 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Problemet er bare, at flytter jeg mus/tastatur ca. 5 meter væk (så de stadig
>har frit syn til modater),
>så virker det ikke...så gennem vægge mv. holder ikke...ren skræmmekampagne,

Det kan lige så vel være modtagerne, der er dårlige (=billige). Med
ordentligt modtagergrej, antenne m.v., har jeg ikke noget problem i at
tro på at de kan aflyttes meget længere borte fra.

Selv bruger jeg også trådløst keyboard (Logitech). Og det kan sættes
til krypteret overførsel, netop på grund af sikkerheden.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Olesen

Dato : 04-11-02 23:48

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan lige så vel være modtagerne, der er dårlige (=billige). Med
> ordentligt modtagergrej, antenne m.v., har jeg ikke noget problem i at
> tro på at de kan aflyttes meget længere borte fra.

Så kan det signal din monitor modtages også 'grabbes'..og sådan
ku man blive ved.

> Selv bruger jeg også trådløst keyboard (Logitech). Og det kan sættes
> til krypteret overførsel, netop på grund af sikkerheden.

Hvilken model sidder du med ?

Mener mit eget danner sin egen kombination og nøjes ikke
med 2 kanaler..men er ikke sikker.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 05-11-02 09:06

On Mon, 4 Nov 2002 23:48:15 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvilken model sidder du med ?

Logitech Cordless Desktop Optical (men ikke 2002 modellen).

Fra : albert

Dato : 04-11-02 22:13

så skulle du se når hans mus bliver "fjernbetjent"

Tvivler på at problemet er ret stort. Mit rækker akkurat 4m...