kabinet med front usb tilslutning
Fra : Per Frederiksen

Dato : 04-11-02 20:22

hej,

Er der forskel på om det skal bruges til bundkort
med usb1 eller usb2?

Når jeg spørger er det fordi til nogle kabinetter skriver
de at der er x antal usb 1.1 tilslutninger mens de til andre
skriver at det er x antal usb 2 tilslutninger.

Men er stikkene ikke helt ens?

mvh
Per

Fra : Ivar

Dato : 04-11-02 21:03

Per Frederiksen skrev:

> Er der forskel på om det skal bruges til bundkort
> med usb1 eller usb2?

Både ja og nej.
Stikkene på bundkortene er ikke standardiseret, dvs to
USB 1.1 stik kan være forskellige og to USB 1.1 og 2.0
kan godt være ens.

Ivar

Fra : Per Frederiksen

Dato : 04-11-02 21:48

Kan usb 1.1 stik være forskellige? Det skulle betyde at det er
lidt af et tilfælde at mit diverse usb udstyr med tilhørende stik har
kunne forbindes til min PC!

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-11-02 22:05

> Kan usb 1.1 stik være forskellige? Det skulle betyde at det er
> lidt af et tilfælde at mit diverse usb udstyr med tilhørende stik har
> kunne forbindes til min PC!

Mobo <-> kabinet stik kan sidde forskelligt. Så skal man sætte stikkene fra
kabinettet forsk. alt efter motherboard.

Fra : Ivar

Dato : 04-11-02 22:11

Per Frederiksen skrev:

> Kan usb 1.1 stik være forskellige?

NEJ !

Stikkene på motherboardet til USB-fronttilslutning
kan være forskellige.

Ivar

Fra : Martin S.

Dato : 05-11-02 10:07

"Per Frederiksen" <per@frederiksens.dk> skrev i en meddelelse
> Kan usb 1.1 stik være forskellige? Det skulle betyde at det er
> lidt af et tilfælde at mit diverse usb udstyr med tilhørende stik har
> kunne forbindes til min PC!

Som Ivar skriver... Så kan de interne stik vist variere. De stik (eksterne)
som gør at du slutter enheder direkte til PC-en/kabinettet/motherboardet er
standardiseret. Men et stik på selve motherboardet som går til kabinettets
USB-stik kan variere i udformning. Men der kan man få et kabel som passer af
motherboardfabrikanten...

Mvh. Martin