Mobo til AMD XP og PC2100 RAM
Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-11-02 18:01

Jeg har gang i en større ombygning af mit system, da jeg får nogle underlige
fejl... Min Windows XP vil ikke boote efter max. tre dage med en fuldstændig
reinstalleret Windows. Jeg har konstateret, at det ikke er mine 512 MB
Kingston PC2100 den er galt med... Heldigvis!

Det jeg er på udkig efter er noget, hvor jeg kan anvende mine RAM og så en
XP 1800+ processer. Jeg har ingen intentioner om OC og der må gerne være
onboard LAN. Jeg har ingen konkrete planer om RAID, men det må gerne kunne
RAID1 af hensyn til sikkerheden.

Jeg har et ECS K7S5A men vil gerne prøve noget andet.

Hvad kan I anbefale? Jeg ønsker ikke at give en herregård, og kan sagtens
leve med gårsdagens teknologi. Skal bare kunne udnytte RAM og XP processoren
så optimalt som muligt til en overkommelig pris.

/Hans

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-11-02 20:04

Hans Pedersen wrote:
> [...]
> sagtens leve med gårsdagens teknologi. Skal bare kunne udnytte RAM og
> XP processoren så optimalt som muligt til en overkommelig pris.

Når det kun er DDR2100 ram, så er det fint med Via KT266a chipsættet som er
næsten lige så hurtigt som KT333. Jeg vil tage et Asus board med Via KT266A

A7V266-C ATX Socket A / VIA KT266A / 5PCI-?ISA-1AGP / IDE133 590
kr.

A7V266-E Raid ATX Socket A / Via KT266A / 5PCI-1CNR-1AGP / IDE100
RAID 745 kr.

Jeg har selv haft førstnævnte og det kører lækkert

-michael

Fra : Kristian Espensen

Dato : 04-11-02 22:07

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> reinstalleret Windows. Jeg har konstateret, at det ikke er mine 512 MB
> Kingston PC2100 den er galt med... Heldigvis!

Det er dit mb den er gal med?

> [...]
processoren
> så optimalt som muligt til en overkommelig pris.

Jeg ville klart vælge Asus A7V333 i dit sted. Det er simpelthen et af de
bedste bundkort du kan få til et AMD-system i dag, og så koster det kun 900
kroner. Der er tale om VIA apollo KT333 chipsæt, og altså
- understøttelse af PC2700 ram
-FSB 166 MHz (333 MHz ddr) (ikke sikkert endnu, men meget tyder på det) du
kan derfor bruge de nye XP 2600+ og opefter med denne FSB.
-ATA133
-USB 2,0

Jeg ved godt du kun har PC2100, men du kan sætte en divider FSB:RAM til 1:1,
så kan du bruge dine PC2100/DDR266.

KT333 er mere fremtidssikret og yder bedre end KT266/KT266A og byder på
flere features.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-11-02 23:03

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er dit mb den er gal med?

Jeg ved det ikke... Men jeg vil alligevel opdatere. Mest af alt tror jeg det
er RAM og mobo der ikke spiller sammen, for det har kørt meget fint med
Spectec SDRAM.

/Hans

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-11-02 23:08

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> onboard LAN. Jeg har ingen konkrete planer om RAID, men det må gerne kunne

Jeg har nu bestilt et Chaintec 7VJL Apogee kort, der er bundlet med en masse
godter. Så må vi se hvad det duer til. Nogen af jer, der har erfaringer med
kortet?

/Hans