Kun explorer
Fra : Ole Madsen

Dato : 29-12-00 13:41

Hej

Hvordan laver man et script til at gøre dem med netscape klar over, at siden
kun er optimeret til explorer?

Ole

Fra : Claus Schmidt

Dato : 29-12-00 14:44

Ole Madsen skrev
>Hvordan laver man et script til at gøre dem med netscape
>klar over, at siden kun er optimeret til explorer?

De bliver fornærmede alligevel, så du
kan vel ligesågodt gøre dem rigtig sure:

Here goes:

<script language="JavaScript">
<!--
var advarsel = 'skrid så med dig Nixskape-bums,';
advarsel += 'her laver vi kun monopolvenlige sider'

if (navigator.appName == 'Netscape') {
document.write ('<B>' + advarsel + '</B>');
}
//-->
</script>

Tilpas evt. teksten i "advarsel"

--
[claus]

Fra : Claus Schmidt

Dato : 29-12-00 14:49

Claus Schmidt skrev

>De bliver fornærmede alligevel,

Og det er helt igennem forståeligt. Det
svarer jo til at prøve at sælge en avis i
Danmark, som er skrevet på Swahili -
bare med omvendt fortegn mht. andelen
af mennesker der kan drage nytte af den.

Selvfølgelig skal du da ikke optimere til
explorer, men i stedet lave dine sider
så de kan ses med flere browsere.

--
[claus]

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-12-00 15:09

Hej

Her er siden http://www.auningforjesus.dk og det som ser godt ud på
explorer, er der ikke i netscape, jeg har set lidt på det, men har ikke
fundet en løsning

Ole

news036.5526$Ru.26670@twister.sunsite.dk...

Fra : Claus Schmidt

Dato : 29-12-00 15:33

Ole Madsen skrev
>Her er siden http://www.auningforjesus.dk og det som ser godt ud på
>explorer, er der ikke i netscape, jeg har set lidt på det, men har ikke
>fundet en løsning

Hmm.. den side burde du da kunne få til at
se ens ud i Netscape og IE.

Tilmed har du jo et browser-test-script på
forsiden allerede, som endda kan skifte
mellem 4-5 eksterne css-stylesheets.

Hvad er det _præcis_ du synes ser godt
ud i explorer som ikke virker i netscape ?
(smag og behag er jo forskellig, så jeg
kan jo ikke vide det ud fra den formulering)

Det er muligt at spørgsmålet hører til i
news:dk.edb.webdesign.html, men det
afhænger af hvad problemet helt konkret
er.

Skriv lidt mere så er der sikkert en
som kan hjælpe dig lidt på vej.

--
[claus]

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-12-00 15:37

> Hvad er det _præcis_ du synes ser godt
> ud i explorer som ikke virker i netscape ?
> (smag og behag er jo forskellig, så jeg
> kan jo ikke vide det ud fra den formulering)

Baggrunden på tables er ikke med i netscape, og den måde som de bliver lavet
på i netscape er ikke den samme som i explorer, der er 10 cols, men de ser
ikke ens ud i netscape

Ole

Fra : Claus Schmidt

Dato : 29-12-00 16:45

Ole Madsen skrev

>Baggrunden på tables er ikke med i netscape,
>og den måde som de bliver lavet på i netscape
>er ikke den samme som i explorer, der er 10 cols,
>men de ser ikke ens ud i netscape

Jamen så var du i virkeligheden det rigtige
sted før Allan Vebel sendte dig herover i
denne gruppe, du spurgte bare om det
forkerte.

Jeg sætter opfølgning tilbage til
-for tabeller og baggrundsfarver er
html-spørgsmål.

Så vidt jeg ved er det ingen problemer
med at angive baggrundsfarver til tabel-
celler i Netscape, men der kan være
noget med specifikke versioner - det ved
Allan og de andre nok mere om end mig.

Du skal bruge denne kode:

<TD BGCOLOR="#ffffff">

-for at få hvid baggrund på tabelcellerne.

De øvrige farver du bruger er:

Sort: #000000
Gul: #ffff00

Med hensyn til måden de bliver lavet på, så
skriv lige _nøjagtig_ hvad forskellene er som
svar på denne mail, så havner dit spørgsmål
i den rigtige gruppe.

Det er dog ikke sikkert at jeg kan besvare
det, som nævnt.

--
[claus]

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-12-00 23:39

> [...]
> svar på denne mail, så havner dit spørgsmål
> i den rigtige gruppe.
>
> Det er dog ikke sikkert at jeg kan besvare

Tak for din hjælp, det er det med at du ikke kan sætte % i % i netscape, men
jeg prøver som du gav mig råd om.

Endnu engang tak

Ole

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 00:46

Fra : Claus Schmidt

Dato : 31-12-00 00:46

"Allan Vebel" skrev
> Claus Schmidt skrev

[alt væsentligt, on-topic og relevant for tråden klippet væk]

> Jeg er i øvrigt stærkt modstander af at lave browserdetektering - og især
> når koderne KAN tilpasser så det ser ens ud i de 2 browsere.

Det er der flere meninger om, men ikke
mellem os to - jeg er ganske enig

--
[claus]