submit .- en svær en
Fra : J.B.Lorez

Dato : 04-11-02 17:21

Er det muligt at lave en form med ti submit knapper,
og ti forskellige:
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="subject" VALUE="etellerandet
knyttet til ?
Kan man lave det ved at kytte en function til submit knappen ?
og hvordan ?

Altså i stedet for at lave ti forms.

Fra : Søren Golf

Dato : 04-11-02 17:50

Kan du ikke skrive lidt om, hvad det skal bruges til, så kan det
være at jeg har en ide !

MVH

Søren Golf

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : J.B.Lorez

Dato : 04-11-02 18:32

On Mon, 4 Nov 2002 16:50:03 +0000 (UTC), Søren Golf
<quctraffic@hotmail.com> wrote:

> Kan du ikke skrive lidt om, hvad det skal bruges til, så kan det
> være at jeg har en ide !

Det er et antal knapper der skal sende en oplysning om hvilken
knap/function der bliver valgt.
Bare for at se om disse kanpper overhovedet benyttes, og hvilke.

Jeg har løst det med en cookie + videresendelse.

Men jeg mangler lige: hvad "hedder" siden (js) som videresendte:
"top.document.referrer" giver ikke noget.

Her vil jeg gerne vide hvilken side de "stod på" da de trykkede.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-11-02 18:20

J.B.Lorez wrote in <bc7dsucota051oajmmmdj8emlll9sh5koh@4ax.com>:
> Er det muligt at lave en form med ti submit knapper,
> og ti forskellige:
> <INPUT TYPE=HIDDEN NAME="subject" VALUE="etellerandet
> knyttet til ?

Den "rigtige" måde at gøre det (hvad HTML angår), er at lade dine
submit-knapper have forskellige navne eller værdier.

Det kan dog give problemer, hvis du ikke kan tilpasse det, der modtager dine
form-data.

> Kan man lave det ved at kytte en function til submit knappen ?
> og hvordan ?

Hvis du er *nødt* til at gøre som beskrevet, så må den bedste metode være
følgende:

<input type="hidden" name="subject" value="Ikke defineret">
<input type="submit" value="Send besked om etellerandet"
onclick="changesubject('etellerandet')">

Med dette i html-headeren:

<script type="text/javascript">
function etellerandet(string) {
// Sæt værdien...
return true;
}
</script>

Der mangler lige lidt javascript, som laver selve arbejdet. :)
Men det er et lidt større arbejde at lave, da det er forskelligt alt efter
browseren. Den del vil jeg overlade til én der har fulgt mere med i hvordan
man får det til at fungere bedst muligt. :)

Hvis javascriptet fejler uden at forhindre afsendelse af formen (fx. hvis
det er slået fra), eller man submitter uden brug af submitknap, vil
"subject" være sat til "Ikke defineret".

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)