MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med den virtuelle hukommelse !!!
Fra : Søren Larsen

Dato : 04-11-02 16:51

Hej, Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med....

Hver gang jeg starter min computer op, kan jeg godt regne med det tager
omkring 10-15 min. før maskinen er klar.....Det går totalt langsomt med at
læse programmer ind.....

Efter de der 10-15 min. kommer der så denne fejlmeddelelse :

"Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse. Windows øger størrelsen
på sidefilen til den virtuelle hukommelse. Under denne proces kan
anmodninger om hukommelse til visse programmer blive afvist."

Nu virker det så som om maskinen kører, men der er nogle ting som så ikke
virker bl.a. en del af mine ekstrafunktioner på mit keyboard :(((

Min virtuelle hukommelse står til "systemadministreret størrelse" - Jeg har
prøvet at vælge brugerdefineret størrelse og så øge størrelsen på sidefilen
på den måde, men det hjælper ikke.....

Med Venlig Hilsen
Søren Larsen

Min konfiguration :

OS : Windows XP Pro DK
Bundkort : Asus A7V133
Proc : AMD XP1800+
Ram : 512 mb PC133
Lydkort : SB Live! 1024
Keyboard+mus : Logitech Cordless Opt.
Grafikkort : Creative Gforce 3 TI 500 64mb
HD : 3 x 80 gb Seagate Barracuda + 1 x 20 gb Western Dig.
CD : LiteOn Cdw 40x12x48 + LiteOn Dvdrom

Fra : Zodiax

Dato : 04-11-02 22:21

"Søren Larsen" <slren@pc.dk> wrote
> [...]
> omkring 10-15 min. før maskinen er klar.....Det går totalt langsomt med at

Ved det er surt, men tit er en reformattering din bedste ven i sådan en
situation :)

--
Zodiax
http://www.jesspar.dk/

Fra : Søren Larsen

Dato : 05-11-02 17:41

"Zodiax" <zodiax@jesspar*nospam*.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren Larsen" <slren@pc.dk> wrote

> Ved det er surt, men tit er en reformattering din bedste ven i sådan en
> situation :)

hmmmm......Jeg havde egentlig håbet på en anden løsning ;) - Der må da være
en grund til at den pludselig begynder på det pjat, og et eller andet man
kan gøre ???

Please help ! - Eller bare kom med nogle forslag evt.

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 23:28

Søren Larsen skrev:

> Please help ! - Eller bare kom med nogle forslag evt.

Har du overvejet at installere SP1? Det tyder ikke på at du har den
installeret. Jeg skal ikke kunne sige om den retter fejlen, men man
ved aldrig.

Hos en bekendt skete det samme og pudsigt nok også på en dansk WinXP
Pro. Jeg har aldrig set fejlen på min egen WinXP Pro UK.
Hos kammeraten hjalp det at stille sidefilen til en fast størrelse
og først da sidefilen var tre gange så stor som antallet af MB RAM
installeret, forsvandt fejlen. Hvis du finder en bedre måde at løse
det på, så sig gerne til, for det er efter min mening lidt voldsomt
at man skal køre med en sidefil der er over dobbelt så stor som
normalt for at få skidtet til at fungere.

Madsen.

Fra : Søren Larsen

Dato : 06-11-02 19:48

> Har du overvejet at installere SP1? Det tyder ikke på at du har den
> installeret. Jeg skal ikke kunne sige om den retter fejlen, men man
> ved aldrig.

Det hjalp ikke :(

> [...]
> at man skal køre med en sidefil der er over dobbelt så stor som
> normalt for at få skidtet til at fungere.

Det hjalp heller ikke....

Jeg må jo nok hellere geninstallere så.......

Fra : **TwN**

Dato : 07-11-02 16:47

Antivirus?...... nogle vira kan godt finde på den slags......

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-11-02 19:06

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Antivirus?...... nogle vira kan godt finde på den slags......

Jeg har Norton Antivirus 2003 installeret og det er fuldt opdateret - Jeg
har kørt en scanning på samtlige HD