Hjemmelavet netværkskabel
Fra : Michael Bach Frederi~

Dato : 04-11-02 16:17

Hej

Jeg har tænkt mig at samle mit eget netværkskabel (Twisted Pair) for at få
den rigtige længde. Er der nogen der ved hvordan det gøres eller kender
nogle gode links på nettet?

PS. Jeg ved godt hvordan de enkelte ledninger skal placeres
(http://hwb.sunsite.dk/) det er selve monteringen af stikkende jeg ikke aner
en brik om!

Fra : Jens Gregersen \(967~

Dato : 04-11-02 16:56

> Jeg har tænkt mig at samle mit eget netværkskabel (Twisted Pair) for at få
> den rigtige længde. Er der nogen der ved hvordan det gøres eller kender
> nogle gode links på nettet?

google.com er din ven!

> PS. Jeg ved godt hvordan de enkelte ledninger skal placeres
> (http://hwb.sunsite.dk/) det er selve monteringen af stikkende jeg ikke
aner
> en brik om!

stikkenede? hvad stikker dig?

Mener du hovederne? Der skal du bruge en rj45-tang som kan købes i det
fleste computerforretninger. Den er lavet meget simpelt med 3 funktioner:

1) Klip hele ledningen over (til at lave den rigtige længde)
2) Strip det yderste lag (til at få de små ledninger frem)
Og siden du ved hvordan de skal sættes er det et let hop til pkt. 3
3) Stik ledningerne ind i hovedet, og så hovedet i tangen og klem til!

Det er det hele!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-02 17:04

"Michael Bach Frederiksen" <m_bach_f@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har tænkt mig at samle mit eget netværkskabel (Twisted Pair) for at få
> den rigtige længde. Er der nogen der ved hvordan det gøres eller kender
> nogle gode links på nettet?

Den mere professionelle løsning, er at sætte et netværksudtag op begge
steder, og patche med et normalt patchkabel, hvor forbindelsen skal
bruges...

Det vil sige, at man køber noget rigtigt installationskabel til netværks, fx
cat 5e Sættet et underlag op begge steder.. Og montere stikket i udtaget...
Herefter har man et fint fastmonteret stik... hvor du så kan patche din
computer op på netværket...

Det hele kan findes hos www.greenline.dk eller www.elstore.dk

Du skal kigge efter et normalt afbryderunderlag, LEcsom 125 connectore, og
et afbryder netudtag og monteringsramme....

Det koster ca. lidt under 200 kroner pr. udtag

Du skal så bruge lexsom 125 kabel dertil