Caroline Frederiksdatter Dahl.
Fra : sil

Dato : 04-11-02 15:48

Hej er der nogle der kan hjælpe med hende - hun er født 1802. død 1876 i
Ørsted ved Randers. var gift med Rasmus Rasmussen - de var gårdfolk .i
Folketællingen af 1860 står der hun kommer fra Ennese - Odense Amt. men
jeg kan ikke finde det sted .jeg ville være glad hvis der er nogle der
har noget på hende.
Lis Rasmussen.
lisramussen@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 04-11-02 18:47

"sil" <sil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Folketællingen af 1860 står der hun kommer fra Ennese - Odense Amt. men
> jeg kan ikke finde det sted .jeg ville være glad hvis der er nogle der

Du kan også finde hende i FT1845 hvor familien er:

Randers, Rougsø, Ørsted, Hollensberg Bye, , , 13. en Gaard, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Rasmus Rasmusen, 57, Gift, , Gaardmand, Ørsted Sogn, Randers Amt
Charoline Frederichsdatter, 43, Gift, , hans Kone, Enerslev Sogn, Odense Amt
Ane Marie Rasmusdatter, 17, Ugift, , deres Barn, Ørsted Sogn, Randers Amt
Søren Rasmusen, 14, Ugift, , deres Barn, Ørsted Sogn, Randers Amt
Rasmus Jensen, 88, Enke(mand), , Aftægtsmand, Ørsted Sogn, Randers Amt
Jens Pedersen, 22, Ugift, , Tjenestekarl, Vistoft Sogn her i Amt.

Enerslev kunne være Ingslev der tidligere også omtaltes som Indslev og
Endsløff.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : K. Thidemann

Dato : 04-11-02 23:27

On Mon, 04 Nov 2002 14:47:49 GMT, "sil" <sil.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>Folketællingen af 1860 står der hun kommer fra Ennese - Odense Amt. men
>jeg kan ikke finde det sted .jeg ville være glad hvis der er nogle der

Hvad med Ingslev sogn

Her har du da en familie Dahl ... antagelig hendes far.

Odense, Vends, Ingslev, Taarup Bye, , , 6, FT-1801
Friderik Dahl, 35, Gift, Mand, Skoleholder,
Magr. Elisab. Nielsdatter, 27, Gift, Hans kone, ,
Anne Dahl, 1, Ugift, Deres barn, ,
Dorte Hansdatter, 34, Ugift, Tienestepige, ,
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 05-11-02 18:30

> [...]

>Ørsted ved Randers. var gift med Rasmus Rasmussen - de var gårdfolk .i
>Folketællingen af 1860 står der hun kommer fra Ennese -

Jeg ville sende e-mailen direkte til dig, men fik den retur.

Her har du Caroline og søskende iflg. FamilySearch

1. ANNE FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 04 SEP 1800 Ingslev, Odense, Denmark

2. BODIL KIRSTINE FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 20 JAN 1806 Ingslev, Odense, Denmark

3. CAROLINE FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 02 JUN 1802 Ingslev, Odense, Denmark

4. LISBET DORTHE FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 16 MAR 1808 Ingslev, Odense, Denmark

5. HERMAN FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 10 MAY 1804 Ingslev, Odense, Denmark

6. NIELS PEDERSEN FREDERIKSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 21 AUG 1812 Ingslev, Odense, Denmark
k.thidemann@mail1.stofanet.dk